Com puc tramitar la declaració responsable per al lloguer d’embarcacions d’esbarjo?
Si vols exercir l’activitat de lloguer d’embarcacions i vaixells d’esbarjo en ports o punts de la comunitat autònoma de les Illes Balears, necessites presentar una declaració responsable i fer el pagament de la taxa corresponent, que varia en funció dels metres d’eslora de què disposi l’embarcació.
El pagament de la taxa i la presentació de la declaració responsable et permetran exercir l’activitat des del mateix dia de la presentació, sens perjudici de les facultats de comprovació, control i inspecció de l’Administració i de les responsabilitats que es puguin derivar en cas d’inexactitud, falsedat, omissió o manca de col·laboració.
Les declaracions presentades a partir del dia 1 de gener 2021 tenen una validesa d’un any. Les presentades amb anterioritat mantindran la seva validesa fins que hagin de ser renovades, renovació que ja serà per períodes d’un any.
Recorda que el procediment es refereix exclusivament al lloguer de l’embarcació o vaixell d’esbarjo amb finalitat esportiva o recreativa i mitjançant contraprestació, sense que inclogui, de cap manera, activitat complementària d’oci, turística o recreativa.
1. Pagament de la taxa
Des d’aquí pots accedir al tràmit de pagament de la taxa. És important que, en el camp «Informació addicional», hi facis constar el nom i la matrícula de l’embarcació.
Les embarcacions propulsades per energies renovables i les embarcacions tradicionals de fusta així declarades per l’administració competent donen dret a una bonificació del 75 % de la quantia de la taxa per al lloguer d’embarcacions, amb independència de la seva eslora.
Pots fer-ho aquí, i has de calcular l’import i afegir el nom i la matrícula de l’embarcació a la casella d’informació addicional.
2. Presentació de la declaració responsable
La declaració responsable és un document en què hauràs d’identificar les teves dades personals i les de l’embarcació, i manifestar, sota la teva responsabilitat, que compleixes els requisits normatius per poder dedicar-te al lloguer d’embarcacions i vaixells d’esbarjo, que disposes de la documentació que ho acredita i que la posaràs a disposició de l’Administració quan te la requereixi. Així mateix, et comprometràs a mantenir el compliment d’aquestes obligacions durant el temps en què t’hi dediquis.
En el cas d’embarcacions extracomunitàries, a més, hauràs de declarar la manca de disponibilitat d’embarcacions i vaixells d’esbarjo similars amb abanderament de la Unió Europea, així com el compliment de les obligacions tributàries corresponents a l’embarcació.
La pots descarregar per emplenar aquí:
En el cas de persones físiques, pots presentar la documentació de manera presencial a qualsevol de les oficines de registre de l’Administració autonòmica, de l’Administració General de l’Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l’Administració local, o bé enviar-la per correu postal. En aquest supòsit, has de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l’oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l’hora exacta en què s’ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
Els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions i les persones físiques que ho desitgin poden dur a terme el tràmit de manera telemàtica, amb certificat digital, DNI electrònic o Cl@ve permanent. Hi pots accedir des d’aquí.