avisoCookies

Visualització del menú

Selector d'idioma

caes
|


Visualització del menú

Ruta de navegació

Torna

Publicador de continguts

La quota de mercat del vi mallorquí en el sector HORECA se situa en el 14,4%

La quota de mercat del vi mallorquí en el sector HORECA se situa en el 14,4%

Són dades que s'extreuen d'un estudi que la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural ha encarregat a la Universitat de les Illes Balears

- 14/01/2025 (Act. 16/01/2025 11:41)

La Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural, mitjançant la Direcció General de Qualitat Agroalimentària i Producte Local i l'Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera de les Illes Balears (IRFAP), ha posat en coneixement del sector vitivinícola un estudi encarregat a la Universitat de les Illes Balears (UIB) sobre la comercialització del vi en els hotels, restaurants, cafeteries, bars i càterings (sector HORECA) de l'illa de Mallorca durant el 2023

El director general de Qualitat Agroalimentària i Producte Local, Joan Llabrés, ha presentat avui els resultats de l'estudi a la Mesa del Vi, que s'ha celebrat a la sala d'actes de la Conselleria, i ha recordat que era una demanda del sector. En aquest sentit, Llabrés ha destacat que «la principal finalitat de l'estudi és disposar de dades que puguin ajudar el sector vitivinícola a millorar el seu posicionament en el mercat». Així, considerant el total de vi tranquil, el vi local té una quota de mercat del 14,4% en la distribució al sector HORECA de Mallorca. Per denominacions específiques, la mallorquina més rellevant és la IGP Vi de la Terra Mallorca, amb 11,6%, seguida de la DOP Binissalem, amb un 1,7% de quota de mercat dels vins tranquils.

Per altra banda, si en el càlcul de la quota es consideren tots els vins, també els escumosos, el percentatge de vi local se situa en el 10,7%. Aquesta diferència posa de manifest la importància dels vins escumosos en el sector HORECA, ja que el 26% dels vins que comercialitza la distribució són escumosos. El vi local representa únicament un 0,2% del total de vi escumós comercialitzat.

De les altres denominacions específiques analitzades, la més destacable és la DOP Rioja (16,1%), que supera la quota de mercat de tot el vi mallorquí junt, seguida de la DOP Rueda (11,7%) i de la DOP Ribera del Duero (4,1%).

Per establiments, la major part del vi local comercialitzat en el sector HORECA es ven a restaurants (un 53,8%), seguit d'hotels (un 37,1%) i de càterings, bars, i cafeteries (9,1%).

L'estudi l'han elaborat els doctors Onofre Martorell i Bartomeu Pascual, del Departament d'Economia de l'Empresa de la UIB. L'objecte de l'estudi és la determinació de la quota de mercat del vi DOP/IGP mallorquí al sector HORECA i determinar la rellevància de la distribució directa de vi dels productors (cellers) per l'any 2023. Per la determinació de la quota de mercat del vi mallorquí al sector HORECA de Mallorca s'ha contactat amb els principals distribuïdors de vi de l'illa. A més, per l'estudi de la distribució del vi mallorquí que fan els cellers s'ha contactat amb un total de 96 cellers.


Comparteix