avisoCookies

Visualització del menú

Selector d'idioma

caes
|


Visualització del menú

Ruta de navegació

Torna

Publicador de continguts

El Govern presenta la campanya «Som gestió de residus» que posa l'èmfasi en la coresponsabilitat per a una gestió correcta en la separació, la reutilització i el reciclatge

El Govern presenta la campanya «Som gestió de residus» que posa l'èmfasi en la coresponsabilitat per a una gestió correcta en la separació, la reutilització i el reciclatge

La iniciativa s'engega en el marc de la celebració de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus i s'estendrà fins al març del 2025 Propostes audiovisuals, anuncis publicitaris i participació de persones influents conformaran les accions de conscienciació previstes

El conseller d’Empresa, Ocupació i Energia, Alejandro Sáenz de San Pedro, ha presentat, juntament amb el director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, Diego Viu, i representants d'entitats de Sistemes Col·lectius de Responsabilitat Ampliada del Productor (SCRAP) 27 novembre 2024

El conseller d’Empresa, Ocupació i Energia, Alejandro Sáenz de San Pedro, ha presentat, juntament amb el director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, Diego Viu, i representants d'entitats de Sistemes Col·lectius de Responsabilitat Ampliada del Productor (SCRAP), la campanya de sensibilització “Som gestió de residus”, la qual es posa en marxa en el marc de la celebració de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus i s'estendrà fins al març del 2025.

En la roda de premsa també hi han estat presents Leticia Pou i Ivan Tolsà en representació dels SCRAP Ecoembes i Ecovidrio respectivament, així com Julio Lema, en representació dels sistemes de responsabilitat ampliada de les fraccions de piles, bateries, aparells elèctrics i electrònics.

La proposta busca incrementar els esforços de tots els agents involucrats per assolir els objectius marcats per la Unió Europea i les lleis d'aplicació en relació a la reutilització i el reciclatge (55 % el 2025), reducció de la generació de residus (20 % el 2030 respecte al 2010), recollida separada (50% el 2035) i de preparació per a la reutilització i el reciclatge (65 % el 2035).

Sáenz de San Pedro ha afirmat que «amb aquesta campanya cercam conscienciar la ciutadania de la importància de reciclar, de separar i que cada gest de cadascun de nosaltres és important». El conseller ha afegit que «tenim la xarxa d'agents mediambientals més importants del món que som tots i cadascun de nosaltres, els nostres fills, les nostres famílies, els nostres veïns, a l'hora d'aportar el nostre granet de sorra i aconseguir que Balears recicli més i tinguem un millor entorn. En aquesta iniciativa comptam amb les millors empreses de gestió de residus i la intenció de conscienciar sobre la responsabilitat de tots i cadascun de nosaltres».

El director general, per part seva, ha destacat el fet que la campanya es presenta durant la Setmana Europea de Prevenció de Residus, «una oportunitat única per posar en valor la consciència compartida i el treball conjunt entre el Govern i els SCRAP, un exemple d’alineament d’objectius i de col·laboració públic-privada».

En aquest sentit, Viu ha dit que «és també el moment de remarcar que estam enmig d'una urgència en matèria de residus ja que som lluny d'aconseguir aquest 50% de preparació per a la reutilització i el reciclatge que ens marca Europa per al 2025. Podem invertir, destinar diners i tecnologia, però tot allò que no arribem amb la consciència, allò que no aconseguim arribant a cadascuna de les llars i fomentant aquesta coresponsabilitat entre les administracions, societat civil i les empreses, no ho assolirem. Creiem, per tant, que atenent aquesta urgència i aquest context és important remarcar el lema 'Som Gestió de Residus', és responsabilitat nostra i és el nostre èxit compartit».

La nova iniciativa és coordinada per la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, a través del Servei de Residus, i compta amb la col·laboració d’11 Sistemes Col·lectius de Responsabilitat Ampliada del Productor en cinc tipus de fraccions: envasos de cartró i paper; envasos lleugers; envasos de vidre; piles, bateries i aparells elèctrics i electrònics. Els SCRAP participants són Ecoembes, Ecovidrio, Ecopilas, European Recycling Platform, Ecolec, Ecoasimelec, Ambilamp, Ecofimàtica, Ecolum, Ecotic, EcoRaees i ERP RAEE.

El missatge «Som gestió de residus» posa l'èmfasi en la corresponsabilitat de totes les persones i institucions en els processos d'economia circular per incorporar els residus al cicle econòmic productiu, de manera ambientalment eficient, per mitjà de la reutilització i el reciclatge. Així, es posa en valor el fet que tots som peces fonamentals en la correcta gestió de les restes que produïm, tant el Govern com els consells insulars, els ajuntaments, la ciutadania, les empreses de recollida i tractament, els gestors de residus, les escoles i els SCRAP.

En aquesta ocasió, per a la campanya s'ha comptat amb l'experiència de la consultora Gram Sostenibilitat i la productora audiovisual Tresques Comunicació i Audiovisuals per a la realització de vuit microcàpsules i vuit anuncis publicitaris, centrats en cadascuna de les cinc fraccions específiques dels SCRAP i en la matèria orgànica, entre d'altres. Aquests audiovisuals es difondran a partir del gener i fins al març del 2025 a IB3 Televisió, IB3 Ràdio, mitjans digitals, i xarxes socials.

Paral·lelament, es penjaran anuncis de suport exterior a autobusos de l'Empresa Municipal de Transports Urbans de Palma (EMT); els mitjans de transport públic interurbà de les Illes Balears: autobusos, trens i metro (TIB), aeroports, etc. A més, es duran a terme actuacions de conscienciació a peu de carrer, per acostar el missatge a la ciutadania.

La campanya també comptarà amb la participació de personatges influents a les Balears com Cas Horrach, @cas.horrach a Instagram; Rabassó i Andreu, @radiorabasso a Instagram; components de l'equip de «De tres no en feim un» del programa d'IB3 «Jo en sé + que tu», i amb les integrants d'Anam Fent (@anamfent.podcast), els qui, juntament amb persones de diferents franges d'edat i de diferents àmbits socials, acostaran els conceptes més rellevants de la campanya per complir els objectius entre tots.


Data d'actualització: 27 novembre 2024


Comparteix