avisoCookies

Visualització del menú

Selector d'idioma

caes
|


Visualització del menú

Ruta de navegació

Torna

Publicador de continguts

Convocatòria d’ajuts de mobilitat per a estudiants d’FP que cursen els estudis en un centre sostingut amb fons públics d’una illa diferent a la seva illa de residència dins de les Illes Balears (curs 2024-2025)

Convocatòria d’ajuts de mobilitat per a estudiants d’FP que cursen els estudis en un centre sostingut amb fons públics d’una illa diferent a la seva illa de residència dins de les Illes Balears (curs 2024-2025)

Ajuts mobilitat estudiants FP 16 setembre 2024

En el BOIB núm. 121, de 14 de setembre de 2024, s’ha publicat la Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual es convoquen ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu i que cursen els estudis en un centre sostingut amb fons públics d’una illa diferent a la seva illa de residència dins de les Illes Balears per al curs 2024-2025.

Objecte
L’objecte d’aquesta Resolució és la convocatòria d’ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu i que cursen estudis en un centre sostingut amb fons públics a una illa diferent a la seva illa d’empadronament, dins de les Illes Balears, per al curs 2024-2025, perquè en la seva illa d’empadronament no es disposa de l’oferta formativa que vol cursar perquè no s’ha implantat o no hi ha obtingut plaça.

Aquesta convocatòria d’ajuts pretén facilitar a l’alumnat de les Illes Balears la mobilitat dins del territori insular compensant les despeses de residència i desplaçament quan no hi ha places disponibles a les seves illes d’empadronament. A més, pretén afavorir la continuïtat dels estudis en els cicles formatius de formació professional.

Beneficiaris
Poden ser beneficiaris dels ajuts els alumnes matriculats a un grau D o E de formació professional del sistema educatiu que cursin els estudis a un centre sostingut amb fons públics d’una illa diferent de la seva illa d’empadronament dins del territori de les Illes Balears durant el curs 2024-2025.

Requisits
Per poder optar als ajuts de mobilitat, s’han de complir els requisits següents:
a) No haver-hi places disponibles per a l’alumne dels estudis sol·licitats en centres sostinguts amb fons públics a la seva illa d’empadronament.
b) Estar matriculat a un centre sostingut amb fons públics de les Illes Balears en algun dels cursos següents:
- Un curs complet d’un grau D presencial de formació professional durant el curs 2024-2025 situat a una illa balear diferent a l’illa balear d’empadronament.
- Un curs complet d’un grau E presencial de formació professional durant el curs 2024-2025 situat a una illa balear diferent a l’illa balear d’empadronament.

Compatibilitat dels ajuts
Els ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu i que cursen els estudis en un centre sostingut amb fons públics a una illa diferent a la seva illa de residència dins de les Illes Balears per al curs 2024-2025 que es convoquen mitjançant aquesta Resolució, són incompatibles amb les beques per a finalitats similars (residència i desplaçament) que es puguin rebre de qualsevol administració. També són incompatibles amb qualsevol tipus d’ajuda o beca per a finalitats similars d’entitats públiques o privades. A més, aquests ajuts són incompatibles amb les beques i ajuts a alumnes de nivells postobligatoris que convoca el Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports.

Sol·licitud
1. Les persones interessades que desitgin obtenir l’ajut de mobilitat han de presentar la sol·licitud (annex 2) i la declaració de veracitat de dades bancàries (annex 3), juntament amb la documentació requerida en l’apartat setè de l’annex 1 d’aquesta Resolució.
2. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds al registre de la Conselleria d’Educació i Universitats, sol·licitant cita prèvia amb anterioritat, o a qualsevol de les dependències que determina l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La sol·licitud s’ha d’adreçar a la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa de la Conselleria d’Educació i Universitats.
3. Les persones interessades també podran presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4. Si la sol·licitud s’envia per correu, s’ha de presentar dins d’un sobre obert perquè l’exemplar destinat a la Conselleria d’Educació i Universitats es dati i segelli, d’acord amb el que disposa l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre, i suplement en català núm. 1, de 20 de gener de 2000). En cas que l’oficina de Correus no dati ni segelli la sol·licitud, s’ha d’entendre com a data vàlida de presentació la d’entrada al registre de la Conselleria d’Educació i Universitats.

Termini de presentació de les sol·licituds
El termini de presentació de les sol·licituds és del 16 de setembre al 4 d’octubre de 2024.

Documentació que s’ha d’adjuntar a la sol·licitud
1. Per tramitar la sol·licitud, la persona interessada ha de presentar la documentació següent:
a) L’imprès de sol·licitud (annex 2) degudament emplenat i signat per la persona sol·licitant.
b) La declaració de veracitat de dades bancàries (annex 3) degudament emplenada i signada per la persona sol·licitant.
c) En el cas que el municipi d’empadronament no estigui adherit a la Plataforma d’Interoperabilitat de les Illes Balears, s’haurà d’aportar un certificat d’empadronament. Es poden consultar aquests municipis a la pàgina web d’interoperabilitat de la Conselleria d’Economia, Hisenda i Innovació, amb el codi de certificat SCDHPAJU.
d) En el cas de presentació de la sol·licitud en representació d’un tercer, acreditació de la representació legal i vigent amb la qual actua la persona que firma la sol·licitud.
e) Qualsevol altre document que l’Administració sol·liciti perquè el considera necessari per verificar el compliment i l’efectivitat de les condicions de concessió de l’ajuda.

Quantia dels ajuts i criteris objectius i de preferència que n’han de regir la concessió
1. En el cas dels alumnes matriculats a un curs complet de grau D de formació professional, l’import de l’ajut que poden rebre és de 2.500 € com a màxim.
2. En el cas dels alumnes matriculats a un curs complet de grau E de formació professional, l’import de l’ajut que poden rebre és de 1.500 € com a màxim.
3. En el cas que la quantitat de 250.000 € prevista en el punt tercer d’aquest annex no sigui suficient per atendre totes les sol·licituds avaluades positivament en les quanties establertes en els apartats 1 i 2, el crèdit disponible s’ha de reduir a prorrata en la quantia necessària per atendre parcialment totes les sol·licituds, fins a exhaurir el pressupost disponible.
4. S’ha de tenir en compte que la quantitat que poden rebre els alumnes matriculats a un grau E ha de ser d’un 60 % de la quantitat concedida als alumnes matriculats a un curs d’un grau D.

Publicació de la proposta de resolució de concessió i denegació dels ajuts i presentació d’al•legacions i renúncies

A l’apartat onzè de l’annex 1 de la Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual es convoquen ajuts de mobilitat per a estudiants de Formació Professional del sistema educatiu i que cursen els estudis en un centre sostingut amb fons públics d’una illa diferent a la seva illa de residència dins de les Illes Balears per al curs 2024-2025 (BOIB núm. 121, de 14 de setembre de 2024) s’indica al punt 4 que «correspon a la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa formular la proposta de resolució de concessió i denegació de les ajudes fonamentant-la en l’informe de la Comissió Avaluadora. La proposta de resolució ha d’incloure la llista de persones beneficiaries a que es proposa atorgar la subvenció, així com les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d’exclusió».

A l’apartat onzè, punt 5, s’indica que «la proposta de resolució s’ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa».

A l’apartat onzè, punt 6, s’indica que «en relació a aquesta proposta de resolució es pot al•legar allò que es consideri adient en el termini de deu dies des que s’hagi publicat mitjançant un escrit adreçat a la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa, que s’ha de presentar al registre de la Conselleria d’Educació i Universitats o a qualsevol de les dependències que determina l’article 16.4 de la Llei 39/2015. També es podran presentar les al·legacions de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears».

A l’apartat onzè, punt 8, s’indica que «si no es fa constar el contrari, s’entén acceptada la proposta de resolució de forma automàtica. Les persones beneficiàries disposen de deu dies comptadors a partir de la publicació de la proposta de resolució per renunciar a l’ajuda. En aquest cas, han d’emplenar l’imprès oficial que figura en l’annex 4 d’aquesta Resolució i l’han de presentar davant la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa. També es pot presentar mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Passat aquest període sense que hagin renunciat a l’ajuda, s’entendrà que l’accepten».

Proposta de resolució de la concessió o denegació dels ajuts de mobilitat per al curs 2024 2025 (clicau aquí).

Termini de presentació d’al·legacions: del 22 d’octubre al 5 de novembre de 2024, ambdós inclosos.

Accés a la Seu Electrònica per presentar les al·legacions o renúncies (clicau aquí).
Model de document per presentar al·legacions a l’ajut de mobilitat (clicau aquí).
Model de document de renúncia a l’ajut de mobilitat (clicau aquí).

Documentació relacionada

Resolució del conseller d'Educació i Universitats (BOIB núm. 121, de 14 de setembre de 2024)
ANNEX 2. Sol·licitud
ANNEX 3. Declaració de veracitat de dades bancàries
ANNEX 4. Model de renúncia a l'ajut
Informe sobre les esmenes a les sol·licituds
Proposta de resolució de concessió i denegació dels ajuts
Model de presentació d'al·legacions
Resolució de concessió i denegació dels ajuts de mobilitat (BOIB núm. 154, de 26 de novembre de 2024)

Data d'actualització: 27 novembre 2024


Comparteix