Administració > Inventari d'activitats de tractament de dades personalsData d'actualització: 17/03/2025
Què és un inventari d'activitats de tractament de dades personals?
És un document públic que detalla com una organització gestiona la informació personal que recull. Inclou aspectes com qui és el responsable del tractament, la base legal que el justifica, les finalitats perseguides, les categories de dades tractades, els destinataris d'aquestes dades, possibles transferències internacionals, els terminis de conservació i les mesures de seguretat implementades.
Què diu la normativa?
L'article 31.1 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, estableix l'obligació dels responsables del tractament (o, si s'escau, dels seus representants) de mantenir aquest registre de les activitats de tractament, amb el contingut que determina l'article 30 del Reglament (UE) 2016/679.
De conformitat amb l'article 31.2 de la Llei orgànica 3/2018 i l'article 6 bis de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, aquest inventari s'ha de publicar al portal de transparència de l'administració responsable del tractament.
Què podeu veure?
A continuació es mostra l'Inventari d'activitats de tractament de dades personals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, ordenat per conselleries. El quadre de cada conselleria conté la informació dels tractaments de les dades que han duit a terme els responsables del tractament de la secretaria general i de cadascuna de les direccions generals de la conselleria.
D'aquesta manera, els ciutadans poden conèixer de forma senzilla i transparent com es tracten i gestionen les dades personals que faciliten a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.