Requisits
Pel que fa a l'entitat beneficiària (punt 6 de la convocatòria):
Poden ser beneficiàries dels ajuts les entitats ubicades a les Illes Balears que tinguin la capacitat de formalitzar els contractes laborals que es descriuen a continuació:
a) Centres públics d'R+D: les universitats públiques, els organismes públics de recerca reconeguts per la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació, modificada per la Llei 17/2022, de 5 de setembre, els centres d'R+D amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada vinculats a l'Administració General de l'Estat o que en depenen, i els centres d'R+D vinculats a administracions públiques territorials o que en depenen, independentment de la personalitat jurídica.
b) Centres públics i privats d'R+D sense finalitat de lucre: les universitats privades i entitats públiques i privades sense finalitat de lucre amb capacitat i activitat demostrada en R+D. S'hi inclouen els centres tecnològics la propietat i la gestió dels quals correspon majoritàriament a les administracions públiques.
c) Centres tecnològics i centres de suport a la innovació tecnològica: d'acord amb el Reial decret 2093/2008, de 19 de desembre, pel qual es regulen els centres tecnològics i els centres de recolzament a la innovació tecnològica d'àmbit estatal i es crea el registre d'aquests centres.
d) Empreses privades d'R+D i/o innovació: entitats privades amb capacitat i activitat demostrades en R+D+I.
Pel que fa les persones candidates (punt 7 de la convocatòria):
a) Tenir la nacionalitat espanyola, ser nacional d'un país membre de la Unió Europea o ser estranger resident a Espanya.
b) Tenir la titulació de grau o equivalent amb una nota mitjana mínima d'expedient acadèmic igual o superior a 7,00 (escala de 0 a 10), d'acord amb els criteris que especifica el Reial decret 1125/2003, de 5 de setembre, pel qual s'estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions en les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa en tot el territori nacional.
c) Estar matriculat o admès en un programa oficial de doctorat de la Universitat de les Illes Balears per al curs 2025/2026. També podran sol·licitar l'ajut els candidats que, en el moment de presentació de la sol·licitud, no estant matriculats o admesos en un programa oficial de doctorat de la Universitat de les Illes Balears, estiguin en disposició d'estar-ho en la data d'acceptació de l'ajut, d'acord amb el punt desè, 12
d) La finalització dels estudis que donen accés al programa oficial de doctorat, per a la Modalitat A, ha de ser posterior a l'1 de gener de 2021. Excepcionalment, es permetran programes de doctorat d'altres universitats sempre que quedi palès, mitjançant un informe raonat, aprovat per la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, de la impossibilitat de realitzar la tesi doctoral a la Universitat de les Illes Balears perquè cap programa de doctorat existent s'adequa a la temàtica de la tesi doctoral.
e) Aquelles persones candidates que també haguessin presentat la seva candidatura a la convocatòria d'ajuts per a la formació de personal investigador (FPI) i la formació de personal investigador empresarial (FPI-E), així com subvencions per a taxes acadèmiques (FPI 2023) (BOIB núm. 176, de 30 de desembre), i siguin proposats per rebre un ajut quan aquesta convocatòria anterior es resolgui, quedaran automàticament exclosos de la present convocatòria, independentment de si accepten o no l'ajut proposat.
En el moment de l'acceptació, els candidats han d'estar en disposició de complir els requisits següents:
a) Tenir la residència a les Illes Balears, que es pot acreditar mitjançant un certificat d'empadronament a un municipi de les Illes Balears.
b) Estar matriculats en un programa oficial de doctorat de la Universitat de les Illes Balears, per a l'any acadèmic 2025-2026, d'acord amb la normativa vigent. Excepcionalment, es permetran programes de doctorat d'altres universitats sempre que quedi palès, mitjançant un informe raonat, de la impossibilitat de realitzar la tesi doctoral a la Universitat de les Illes Balears perquè cap programa de doctorat existent s'adequa a la temàtica de la tesi doctoral.
Documentació a presentar
Pel que fa a l'entitat sol·licitant:
· En el cas de les universitats, les entitats públiques no territorials i els centres docents públics no universitaris, una còpia de la publicació, en el butlletí oficial corresponent, de la disposició per la qual es crea o es reconeix l'entitat o el centre, com també l'acreditació de la representació que exerceix la persona que signa la sol·licitud. Si aquesta documentació ja consta en la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, n'hi ha prou amb indicar-ho d'acord amb l'article 28.3 de la Llei 39/2015.
· En el cas de persones jurídiques no incloses en la lletra anterior, el document constitutiu de l'entitat i els estatuts socials degudament inscrits en el registre corresponent o un certificat d'inscripció registral d'aquests documents, amb una declaració responsable de tenir com a objecte dur a terme activitats relacionades amb l'R+D+I, i l'acreditació de la representació que exerceix la persona que signa la sol·licitud.
· En el cas de les empreses esmentades en el punt sisè,1.d), un informe de viabilitat financera per a l'execució del projecte i els comptes anuals.
· En el cas de les empreses esmentades en el punt sisè,1.d), un informe de les activitats en R+D i/o d'innovació que realitza.
· Un document de Declaració Responsable de les entitats (imprès 1), signat pels seus responsables.
· Una declaració expressa en la qual es facin constar totes les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud, sobre el compliment dels requisits a què es refereix l'article 6.3.d) 3a de l'Ordre de bases de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 (imprès 1).
Pel que fa al director i, si escau, codirectors de la tesi:
· Un «currículum vitae abreujat» (CVA) model normalitzat, disponible a través de l'aplicació de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), utilitzant l'opció de generació de currículum abreujat. El CVA es pot presentar en català, castellà o anglès (extensió màxima de 4 pàgines).
· L'historial dels últims cinc anys de l'equip de recerca en què s'integra la persona que dirigeix la tesi doctoral, amb una referència especial als aspectes relatius a la formació de personal investigador (Extensió màxima de 10 pàgines).
· Una descripció del projecte de tesi doctoral (extensió màxima 300 paraules).
· Una memòria científica tècnica del projecte d'R+D en el qual participa la persona investigadora en formació.Aquesta memòria ha d'especificar les activitats i tasques, incloent-hi les activitats formatives que haurà de dur a terme. En el cas de projectes col·laboratius, s'han d'identificar les entitats participants i descriure les activitats i tasques assignades a cadascuna. La memòria ha d'incloure els següents apartats: objectius, descripció, planificació del projecte (incloent les tasques i fites a assolir), metodologia i els procediments que se seguiran, així com el pla de difusió dels quatre anys previstes d'ajut (extensió màxima 20 pàgines).
· Per a la modalitat A, un document acreditatiu de la concessió del projecte marc en vigor subscrit amb entitats públiques, d'acord amb el punt cinquè, 5, en què han de figurar la quantitat concedida per finançar el projecte, les dates d'execució i els membres que en formen part, tot avalat per la persona investigadora principal, i una declaració responsable, si s'escau, sobre qualsevol altre ajut institucional, sol·licitat o concedit, relacionat amb la sol·licitud.
· Per a la modalitat B, s'ha de presentar una memòria del projecte marc, d'acord amb el punt cinquè, 5. Aquesta memòria ha d'incloure la quantitat concedida per finançar el projecte, les dates d'execució i els membres que en formen part, especificant les activitats i funcions que realitzen cadascun. S'han d'indicar els objectius, la descripció, i el pla de difusió del projecte marc, tot avalat per la persona investigadora principal (extensió màxima de 20 pàgines).
Pel que fa al tutor:
▪ Un justificant de la relació contractual, funcionarial i/o estatutària de la persona que tutoritza la tesi amb l'entitat, d'acord amb el punt cinquè,1 d'aquesta convocatòria.
▪ En el cas de la modalitat B, si el tutor no té vinculació, s'haurà de presentar la documentació que acrediti que es compta amb una participació en el capital de l'entitat o d'una altra entitat que hi estigui relacionada mitjançant accions o de manera societària, la qual cosa suposi una capacitat de control efectiu, directe o indirecte, de l'entitat.
Pel que fa a la persona candidata:
· Un certificat electrònic personal de dades acadèmiques de llicenciatura (ambdós cicles), enginyeria, arquitectura o grau, que ha d'incloure totes les assignatures superades amb els crèdits corresponents, les qualificacions obtingudes, el curs acadèmic i la nota mitjana de l'expedient. La nota mitjana s'ha d'expressar en una escala de 0 a 10.
· Un certificat electrònic de dades acadèmiques de màster, DEA o suficiència investigadora, que ha d'incloure totes les assignatures superades amb els crèdits corresponents, les qualificacions obtingudes, el curs acadèmic i la nota mitjana de l'expedient.
· Un currículum vitae normalitzat (CVN), de la persona investigadora en formació,
· Una declaració responsable del gaudi d'ajuts de característiques similars (imprès 2). En el cas que la persona candidata hagi gaudit d'altres ajuts, ha d'especificar les dates i les entitats que han atorgat aquests ajuts.
· Els candidats als quals s'ha d'aplicar alguna de les excepcions que recull el punt setè, 2, han de presentar un certificat oficial que justifiqui l'excepció.
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Vint dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Recerca i Desenvolupament
Ctra. de Valldemossa, km 7,4. ParcBit. Edifici Naorte, bloc A, 2a planta.
Tel.: 971176009
(recerca@caib.es)