Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajuts per a les entitats locals de les Illes Balears per a la creació d'Unitats Actives d'Exercici Físic als municipis de les Illes Balears

L'objecte d'aquesta convocatòria de subvencions destinades a entitats locals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears és finançar la creació d'Unitats Actives d'Exercici Físic als municipis de les Illes Balears, en el marc del Pla Social de l'Esport del Consell Superior d'Esports (CSD), finançat a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, relatiu al projecte C26 Foment del Sector de l'Esport - C26.I01.P.02 Prescripció de l'Activitat i l'Exercici Físic per a la ciutadania, per a l'any 2024/2025.

Dins aquest context, el Pla de Promoció de l'Activitat Física i Prescripció d'Exercici Físic de les Illes Balears (Pla B@les) aprovat per Acord del Consell de Govern de data 13 de març de 2023, preveu com a objectiu general reduir els nivells de comportaments sedentaris i augmentar els nivells d'AF (activitat física) de la població adulta de les Illes Balears a través de la promoció d'un estil de vida actiu i la implantació d'un programa de PEF (prescripció d'exercici físic) en el qual se coordinin els professionals sanitaris, els EFEs (educadors i educadores físic esportius ), i les institucions públiques de les Illes Balears.

Per tant, el procediment d'actuació de la prescripció d'exercici físic (PEF) s'ha d'ajustar al que s'estableix en aquest apartat en el Pla B@les, que entre altres coses preveu crear Unitats actives d'exercici físic (UAEF) (vegeu annex II).

L'objectiu d'aquesta convocatòria es la implementació de la mesura C26.I01 del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència que té reconegut l'objectiu CID 370, punt h): «Pla de Prescripció d'Activitat i Exercici Físic per a la ciutadania (C26.I01.P02)».

Codi SIA

3150932

Persones destinatàries

Es poden beneficiar de les subvencions que preveu aquesta convocatòria les entitats locals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com entitats que en depenen o hi estan vinculades.

S'entenen per entitats dependents o vinculades les que preveu l'article 85.2.A, apartats b), c) i d) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.

D'acord amb l'article 3.m) de l'Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, es considera que les entitats beneficiàries són alhora òrgans gestors, que es defineixen com «òrgan que en l'àmbit de l'entitat executora és responsable de l'elaboració, signatura i tramitació de l'Informe de Gestió del Projecte o Subprojecte. En el cas de les entitats locals i la resta de participants, el secretari o càrrec que exerceixi funcions anàlogues certificarà el resultat que reculli l'informe de gestió conforme a la documentació administrativa i comptable relativa al subprojecte executat per les àrees o regidories corresponents de l'entitat local».

Les subvencions s'atorgaran d'acord amb la prelació següent:

a) En primer lloc, s'atendran les sol·licituds presentades per les entitats locals que hagin implementat durant l'any 2023 una Unitat Activa d'Exercici Físic en el municipi.

b) Ateses aquestes sol·licituds, es consideraran les sol·licituds presentades per la resta de les entitats locals, d'acord amb els criteris establerts a l'apartat catorzè de la convocatòria.

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per resoldre el procediment i publicar les resolucions és de 6 mesos des de l'acabament del període de presentació de les sol·licituds.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de Turisme, Cultura i Esports

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

Els Projectes de prescripció d'activitat i exercici físic per a la salut dirigits a la ciutadania per a promocionar la pràctica de l'activitat física i prevenir el sedentarisme.

Aquests projectes han d'estar liderats per l'entitat local sol·licitant, però desenvolupats en col·laboració amb el Centre d'Atenció Primària de la zona; per a això, les dues parts han d'utilitzar els instruments i les tècniques de col·laboració, coordinació i cooperació previstes a les lleis, a través del qual s'estableixen els compromisos (instal·lacions, personal, serveis, funcions, etc.) entre ambdues dues parts per al desenvolupament correcte del projecte a subvencionar. També podran intervenir-hi altres agents de la Xarxa Local, com els serveis socials de base, associacions, etc.

Es consideren subvencionables les despeses relacionades directament amb la realització de cada activitat per a la qual se sol·licita la subvenció, que resultin estrictament necessàries i es realitzin en el termini i les condicions que determinen aquestes bases reguladores.

No seran objecte de subvenció:

· Les activitats de formació destinades als tècnics esportius desenvolupades en l'àmbit d'educació o altres àmbits, com els cursos de tècnic/a esportiu/iva.

· Aquelles activitats fisicoesportives que siguin objecte o s'incloguin en altres convocatòries més específiques de la Direcció General d'Esports.

· Aquelles activitats no previstes en les bases.

Únicament es consideren despeses subvencionables les següents despeses corrents que de manera indubtable i directa responguin a la naturalesa dels programes i projectes subvencionats i corresponguin al període en què es desenvolupin:

· Salaris i despeses de Seguretat Social del tècnic esportiu/iva. S'imputarà la despesa corresponent al temps de la seva jornada dedicat al desenvolupament del programa i/ o projecte.

· Despeses corresponents als contractes d'assistència tècnica amb empreses de gestió esportiva o contractes amb treballadors autònoms, per al desenvolupament del programa i/o projecte subvencionable.

· Pòlisses d'assegurances.

· Transport organitzat per als participants.

· Material esportiu fungible per al desenvolupament del programa i/o projecte subvencionable.

· Material informàtic, l'adquisició per les EELL de l'equipament informàtic necessari: ordinador personal de sobretaula o portàtil o tablet, equip d'impressió, destinat a ús propi en els serveis administratius de les UAEF.

· Les inversions destinades a implementar les eines digitals oportunes dins d'un pla de prescripció d'activitat i exercici físic, que assegurin i facilitin la comunicació de la prescripció en l'àmbit sanitari, la derivació al sistema esportiu/comunitari de persones inactives o amb patologies que requereixin pautes d'activitat i/o exercici físic, l'execució de programes d'activitat i exercici físic per al seu tractament i la retroalimentació dels resultats.

· Difusió i comunicació del programa i/o projecte en xarxes socials, aplicacions mòbils, web, etc. (cal recordar que en tots els projectes i subprojectes que es desenvolupin en execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència haurà d'exhibir-se de manera correcta i destacada l'emblema de la UE amb una declaració de finançament adequat que digui (traduïda a les llengües locals quan escaigui) «finançat per la Unió Europea - NextGenerationEU», al costat del logo del PRTR, disponible en el link https://planderecuperacion.gob.es/identidad-visual).

· Altres despeses específiques que no estiguin relacionades amb la digitalització del projecte i a valorar per la DGE (només per a projectes de prescripció), proporcionals al període de desenvolupament del projecte.

Documentació a presentar

Les entitats locals interessades han de presentar una sol·licitud, d'acord amb el model que consta com a imprès 1, i que ha de signar la persona representant legal de l'entitat.

A la sol·licitud s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:

a) Imprès de sol·licitud emplenat, en el qual constin les dades de l'entitat local signat adequadament per la persona autoritzada per aquesta o el seu representant legal (imprès 1).

b) Acreditació de la representació amb què actua la persona que signa la sol·licitud.

c) De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 61 del Reial Decret 203/2021, de 30 de març, pel qual aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports pot obtenir —excepte l'oposició expressa de la persona interessada que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud—els certificats acreditatius que l'entitat interessada està al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària Estatal i la Seguretat Social, si escau, a més de la verificació de les dades d'identitat (NIF). En cas que no s'autoritzin aquestes consultes, ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions anteriors, a més d'una còpia del document d'identitat, si escau, juntament amb la sol·licitud d'ajuts.

El límit per acreditar el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previst al paràgraf segon de la lletra f) de l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions és de fins a deu mil euros, segons l'article 17 a) de la Llei 4/2021.

d) Una declaració responsable signada (imprès 2) que inclou:

1r) Que l'entitat sol·licitant no es troba incursa en cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions que estableix l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en relació amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2n) Que l'entitat sol·licitant es compromet a complir les obligacions que estableix l'article 11 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

3r) Que l'entitat sol·licitant es compromet a complir les obligacions que estableix l'article 17 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'esports.

4t) Que l'entitat sol·licitant es compromet a complir les obligacions establertes al punt 6 d'aquesta convocatòria de subvencions.

5è) Que l'entitat sol·licitant no ha estat mai objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

6è) Que es compromet a complir les obligacions establertes en la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals i que no ha estat sancionada, en virtut de resolució administrativa o sentència judicial ferma, per falta greu o molt greu en matèria de prevenció de riscos laborals, durant l'any immediatament anterior a la data de sol·licitud de la subvenció.

7è) No trobar-se, la persona que exerceixi la representació legal de l'entitat, en els supòsits d'incompatibilitat establerts a la normativa vigent.

e) En compliment del que estableix el Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, i l'article 8.1 de l'Ordre HPF/1030/2021 de 29 de setembre, l'entitat sol·licitant de la subvenció haurà de presentar les següents declaracions relatives a:

1r) Que coneix la normativa d'aplicació, sobre cessió i tractament de dades, en particular el que estableix el apartat 2 lletra d) i l'apartat 3, de l'article 22 del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer del 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència; i que accepta la cessió i el tractament de les dades amb els fins expressament relacionats en aquests articles (imprès 3).

2n) Que autoritza expressament l'accés a la Comissió Europea, l'OLAF (Oficina Europea de Lluita contra el Frau), al Tribunal de Comptes de la UE i, en el seu cas, a la Fiscalia Europea, i a exercitar els drets que els reconeix l'article 129.1 del Reglament Financer 2018/1046 (imprès 3).

3r) Que es compromet amb els estàndards més exigents relatius al compliment de les normes jurídiques, ètiques i morals, amb adopció de les mesures necessàries per prevenir i detectar el frau, la corrupció i els conflictes d'interès, comunicant-ne, si escau, a les autoritats que pertoqui els incompliments observats (imprès 4).

4t) Que s'han respectat els principis d'economia circular i evitat els impactes negatius significatius al medi ambient en l'execució de les actuacions subvencionades (imprès 5).

5è) Que no incorre en doble finançament i, si escau, no té constància de risc d'incompatibilitat amb el règim d'ajuts de l'Estat (imprès 6).

6è) Subscriure la declaració responsable relativa al compromís de compliment dels principis transversals establerts en el PRTR d'acord amb el model annex IV.C de l'Ordre HFP/1030/2021.

f) Una declaració responsable signada de la veracitat de les dades bancàries aportades, excepte que ja consti, tramitada vàlidament, en els arxius de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En aquest cas, és suficient indicar-ne les dades. La titularitat del compte bancari ha de ser de l'entitat beneficiària de la subvenció (imprès 7).

g) Una declaració responsable en la qual es faci constar que l'entitat sol·licitant no ha sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, o, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals ha sol·licitat una subvenció o n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida (imprès 8).

h) Memòria explicativa del projecte a desenvolupar (justificació, objectius, protocols, digitalització, difusió i avaluació, i pressupost).

i) Pressupost d'ingressos i despeses del projecte a desenvolupar.

Els tècnics de la Direcció General d'Esports poden sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que considerin necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

En relació amb la documentació que determinen els apartats anteriors, cal comunicar a la Direcció General d'Esports qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionat fins que es presenti la justificació final del projecte.

La presentació de la sol·licitud suposa que l'entitat autoritza els tècnics de la Direcció General d'Esports perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, i les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l'expedient.

La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les prescripcions que conté aquesta convocatòria i de tota la normativa aplicable en matèria de subvencions.

Les entitats locals interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible al procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, al qual, de conformitat amb l'article 66.6 de la Llei 39/2015, s'hi haurà d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, signada electrònicament.

En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, conforme a allò que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, els requerirà als interessats per a què la realitzin en la forma indicada al paràgraf anterior. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'ha dut a terme l'esmena.

Quan en la sol·licitud s'hi inclogui una adreça de correu electrònic, s'entendrà que aquesta adreça s'aporta a l'efecte dels avisos de notificació que s'esmenten en l'article 41.6 de la Llei 39/2015.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El termini per presentar les sol·licituds és de tres mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, o fins al possible exhauriment, dins aquest període, de la quantia econòmica assignada a aquesta convocatòria.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Turisme, Cultura i Esports

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Planificació i Formació

C/ de l'Uruguai, s/n Velòdrom Illes Balears.

(macampomar@esports.caib.es)

Observacions

S’hi haurà d’adjuntar la documentació específica del procediment disponible a la Seu Electrònica, signada electrònicament.

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Esports

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar