Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Consulta tributària

Resoldre consultes escrites amb caràcter vinculant respecte del règim, la classificació o la qualificació tributària que correspongui als obligats tributaris en cada cas.

Codi SIA

3145001

Persones destinatàries

Obligats tributaris

Col·legis professionals i cambres oficials

Organitzacions patronals, sindicats

Associacions de consumidors

Associacions o fundacions que representin interessos de persones amb discapacitats.

Associacions empresarials i organitzacions professionals, així com les seves federacions.

Termini per a resoldre i notificar

6 mesos.

Silenci administratiu

No és d'aplicació

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

La competència per resoldre les consultes sobre la normativa relativa a tributs cedits i propis que ha aprovat la Comunitat Autònoma de les Illes Balears correspon al conseller competent en matèria d'hisenda.

Si la consulta fa referència a normativa aprovada per l'Estat, l'òrgan competent per a resoldre-la és la direcció general competent en matèria de tributs del Ministeri d'Hisenda.

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació

Tràmits

X

Presentació de consulta tributària

Requisits

Sobre el contingut mínim de l'escrit de consulta: article 66.1 del Reial Decret 1065/2007, de 27 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament general de les actuacions i els procediments de gestió i inspecció tributàries i de desenvolupament de les normes comunes dels procediments d'aplicació dels tributs.

Heu de manifestar expressament si en el moment de presentar la consulta s'està tramitant un procediment, recurs o reclamació economicoadministrativa relacionats amb l'objecte de la consulta, i identificar el procediment.

Respecte a la qüestió plantejada, l'escrit ha d'expressar, amb la claredat i l'extensió necessàries:

Els antecedents i les circumstàncies del cas.

Els dubtes que suscita la normativa tributària aplicable (amb indicació de la matèria, tribut, i període impositiu).

La resta de dades i elements necessaris perquè l'Administració pugui formar-se un judici adequat sobre el supòsit plantejat.

Documentació a presentar

En el cas de que s'actuï per mitjà de representant ha d'acreditar-se la representació.

Models:

Termini màxim

La consulta s'ha de fer abans que acabi el termini establert per a exercir els drets, presentar les declaracions o autoliquidacions, o complir les obligacions tributàries.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Consell Assesor Fiscal

Contacte

Servei o Secció responsable

Consell Assesor Fiscal

C/ del Palau Reial, 17.

(consellfiscal@sghis.caib.es)

Observacions

La presentació i contestació de la consulta no interrompen els terminis establerts en les normes tributàries per al compliment de les obligacions tributàries.

La manca de contestació per escrit de la consulta en el termini legal de 6 mesos des de la seva presentació no implica l’acceptació dels criteris expressats en l’escrit de consulta.

No tendran efectes vinculants per a l’Administració tributària les contestacions a les consultes formulades en termini hàbil que plantegin qüestions relacionades amb l’objecte o tramitació d’un procediment, recurs o reclamació iniciats amb anterioritat.

La contestació a les consultes tributàries escrites tendrà caràcter informatiu i no es pot interposar cap recurs contra aquesta contestació, però si es podrà fer contra l’acte o actes administratius que es dictin posteriorment en aplicació dels criteris manifestats en la contestació.

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Consell Assesor Fiscal

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar