Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Autorització d'obres o activitats en les zones d'afecció ferroviària

Tramitar els expedientes administratius per a l' atorgament de les diferents autoritzacions necessàries per actuar en el domini públic ferroviari i en las zones d'afecció del ferrocarril.

Codi SIA

2984765

Persones destinatàries

Persones físiques o jurídiques que requeresquin d'una autorització preceptiva per realitzar obres, instal·lacions o activitats en la zona de domini públic, zona de protecció i línia límit d'edificació de la infraestructura ferroviària, o terrenys afectats per la presència del ferrocarril,

Termini per a resoldre i notificar

Tres mesos des de la data de la recepció de la sol·licitud.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

1. Zona de domini públic: En aquesta zona únicament es podran realitzar obres i instal·lacions en els següents casos:

a) Quan siguin necessàries per prestar el servei ferroviari

b) Quan siguin necessàries per a la prestació d'un servei públic o activitat d'interès general

c) Excepcionalment, en els supòsits d'encreuaments aeris i soterranis d'interès privat

d) Per executar obres d'urbanització que millorin la integració del ferrocarril dins la zona de domini públic, en espai urbà.

2. Zona de protecció: En aquesta zona es podran realitzar obres i instal·lacions en els següents casos:

e) Quan aquestes obres siguin compatibles amb la seguretat del trànsit ferroviari, i no perjudiquin o impedeixin una explotació adequada de la infraestructura ferroviària; a criteri de l'administració competent.

f) Es permeten els cultius agrícoles, sempre que garanteixi una evacuació correcta de les aigües de reg i no es causin perjudicis a l'esplanació

g) Es podrà autoritzar a un tercer, per raons d'interès general, o quan sigui necessari per a un millor servei de la línia ferroviària.

3. Zona límit d'edificació: En aquesta zona es prohibeixen obres d'edificacions, a excepció de:

a) Quan siguin imprescindibles per conservar i mantenir els edificis legalitzats existents en el moment que entri en vigor aquesta Llei.

b) Quan l'obra que s'ha d'executar sigui un tancament.

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General de Mobilitat

Tràmits

X

Presentació de sol·licitud.

Requisits

a) Persona física o jur´ídica interessada en la realització d'activitat o obra en zona ferroviària.

b) En cas de presentació de la sol·licitud per un representat, la documentació que acrediti la representació

- Si es tracta d'una persona física, per registre electrònic ) o presencial a les dependències de la Direcció General de Mobilitat i Transport Terrestre, al carrer d'Eusebi Estada, 28, 1er, 07004 Palma.

- Si es tracta d'una persona jurídica o qualsevol dels altres casos que indica l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, s'han d'utilitzar mitjans electrònics.

La sol·licitud, en l'apartat de l'exposició, ha d'incloure una descripció breu i clara de les obres que necessiten autorització.

La sol·licitud ha d'anar adreçada a la Direcció General de Mobilitat i Transport Terrestre

Documentació a presentar

Juntament amb la sol·licitud d'autorització, s'ha de presentar la documentació següent:

­En cas d'obres majors s'ha de presentar el projecte redactat i signat pel personal tècnic corresponent (arquitecte/a, enginyer/a, pèrit/a, etc.), simplificat als paràmetres següents:

-Plànol d'emplaçament general de la zona, a escala.

-Plànol acotat que mostri el solar amb la situació de l'edifici i les vies, a escala no més petita d'1:500. S'han d'indicar les línies que delimiten la zona de domini públic, la zona de protecció i la línia límit d'edificació.

-Plànol de façanes i seccions acotades amb plànol de referència a la línia fèrria.

-Una memòria reduïda que ha de fer referència a les normatives específiques que s'han tingut en compte a l'hora de redactar els plànols anteriors i que ha d'incloure la indicació dels procediments constructius i possibles afectacions al domini ferroviari (col·locació de bastides, pas de maquinària, moviments de terres, etc.).

-En cas d'obres de reparació i millora de construccions i instal·lacions existents en zona de domini públic i zona de protecció s'ha d'acreditar la legalitat de la construcció (art. 132.6 LTTMSIB).

En cas d'obres menors com, per exemple, tancar un solar, obrir una finestra, pintar una façana, adobar una paret o fer algun treball que no afecti l'estructura de l'edifici o que sigui de poca durada, és necessari:

-Un plànol o croquis acotat de l'emplaçament del treball que es vol dur a terme. (Es pot utilitzar una còpia d'una guia urbana o del cadastre, si és en terreny rústic).

-Un croquis acotat del mur (si escau) o una fotografia de la façana, un croquis del portell que es vol obrir, etc. És a dir, s'ha de concretar la feina i els procediments constructius i possibles afectacions al domini ferroviari.

-En cas d'obres de reparació i millora de construccions i instal·lacions existents en zona de domini públic i en zona de protecció s'ha d'acreditar la legalitat de la construcció (art. 132.6 LTTMSIB)

Models:

Termini màxim

Presentació de sol·licituds obert a petició dels interessats.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Mobilitat

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Ordenació del Transport

C/ d'Eusebi Estada, 28. Tel.: 971177181 - Fax: 97176365

(calberti@dgmobil.caib.es)

Observacions

Les sol·licituds presentades també poden instar a l’Administració competent per a la reducció de la zona de domini públic, zona de protecció o zona límit d’edificació.

X

Presentació d'esmena de deficiències

Requisits

a) Interessat en el procediment .

b) Un representant

- Si es tracta d'una persona física, per registre electrònic ) o presencial a les dependències de la Direcció General de Mobilitat i Transport Terrestre, al carrer d'Eusebi Estada, 28, 1er, 07004 Palma.

- Si es tracta d'una persona jurídica o qualsevol dels altres casos que indica l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, s'han d'utilitzar mitjans electrònics.

L'escrit amb les esmenes de deficiències ha d'anar adreçat a la Direcció General de Mobilitat i Transport Terrestre

Documentació a presentar

La documentació que és requisit per a la correcta presentació de la sol·licitud, que és requerida per part de l'Administració perquè sigui esmenada per l'interessat.

Models:

Termini màxim

10 dies hàbils des del requeriment de l'Administració (Art 68 Llei 39/2015 i art. 29.1 del Reial decret 2387/2004)

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Mobilitat

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Ordenació del Transport

C/ d'Eusebi Estada, 28. Tel.: 971177181 - Fax: 97176365

(calberti@dgmobil.caib.es)

X

Presentació al·legacions

Requisits

a) Interessat en el procediment.

b) Representant

- Si es tracta d'una persona física, per registre electrònic ) o presencial a les dependències de la Direcció General de Mobilitat i Transport Terrestre, al carrer d'Eusebi Estada, 28, 1er, 07004 Palma.

- Si es tracta d'una persona jurídica o qualsevol dels altres casos que indica l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, s'han d'utilitzar mitjans electrònics.

L'escrit d'al·legacions ha d'anar adreçat a la Direcció General de Mobilitat i Transport Terrestre

Documentació a presentar

Els documents i justificacions que estimin pertinents els interessats en defensa de les seves pretensions.

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Qualsevol moment del procediment anterior al tràmit d'audiència (Art 76 Llei 39/2015)

De 10 a 15 dies hàbils des què l'Administració oferesqui un tràmit d'audiència a l'interessat per considerar aquest tràmit necessari (Art 82 Llei 39/2015)

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Mobilitat

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Ordenació del Transport

C/ d'Eusebi Estada, 28. Tel.: 971177181 - Fax: 97176365

(calberti@dgmobil.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Mobilitat

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar