Requisits
1. Poden sol·licitar els ajuts que estableix aquesta convocatòria les organitzacions empresarials amb domicili a les Illes Balears que tenguin la condició de més representatives en l'àmbit de la comunitat autònoma, d'acord amb la disposició addicional sisena de l'Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.
2. D'altra banda, per ser beneficiari de qualsevol tipus d'ajut, les organitzacions empresarials sol·licitants han de complir els requisits següents:
a) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, abans de dictar la proposta de resolució.
b) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans de dictar la proposta de resolució.
c) No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiàries dels ajuts establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions.
d) No haver estat sancionades o condemnades en els tres darrers anys pel fet d'exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni haver estat sancionades o condemnades per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajuts o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.
Documentació a presentar
Juntament amb les sol·licituds s'han d'adjuntar els documents següents:
a) Sol·licitud específica de la convocatòria.
b) Document fefaent que acrediti la representació de la persona que actua en nom de l'organització empresarial sol·licitant. La representació es pot acreditar per qualsevol forma vàlida en dret.
c) Declaració responsable de no estar sotmès a cap de les prohibicions establertes en els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que s'ha de fer segons el que preveu l'apartat 6 del mateix article.
d) Pel que fa als requisits que estableix el punt 2.a) i b) de l'apartat cinquè d'aquesta convocatòria, la sol·licitud d'ajuts implica l'autorització perquè la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia pugui obtenir informació relativa al compliment de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, excepte en el cas que en denegui expressament el consentiment, supòsit en què ha d'aportar el certificat corresponent juntament amb la sol·licitud d'ajuts.
e) Memòria de l'activitat objecte de la subvenció.
f) Pressupost detallat de les despeses previstes per al període subvencionable.
g) Justificació, mitjançant declaració responsable, que l'entitat sol·licitant no disposa de recursos suficients per finançar l'execució de l'activitat que se subvenciona, en el supòsit que l'entitat sol·liciti el pagament anticipat del 75 % de l'import de la subvenció.
h) Declaració responsable de les persones representants orgàniques o voluntàries de l'entitat sol·licitant en què s'expressi el compromís incondicional que l'ajut que es concedeix es destinarà a les finalitats pròpies de l'organització que se subvencionen: manteniment de les seves estructures organitzatives, inclosa a l'annex 2 .
i) Declaració responsable de veracitat de dades bancàries, degudament emplenada i signada segons el model que podeu trobar a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, inclosa a l'annex 2.
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
El termini per presentar les sol·licituds és de quinze dies comptadors a partir del tercer dia hàbil següent a la publicació de la Resolució per la qual s'aprova la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General de Treball i Salut Laboral
Contacte
Servei o Secció responsable
Direcció General de Treball i Salut Laboral
Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló).
Tel.: 971178900
(sferrer@dgtreslab.caib.es)