Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajuts als clubs esportius de les Illes Balears de categoria nacional, per les seves despeses d'inscripció a la competició nacional i les relatives a llicencies esportives, mutualitats i arbitratges

L'objecte de la convocatòria d'ajuts engloba les següents despeses:

· Despeses d'inscripció a la competició nacional efectivament pagades en el període compres entre l'1 de novembre de 2024 i el 31 de juliol de 2025.

· Despeses de llicencies esportives, mutualitats i arbitratges per a la participació a la competició de categoria nacional a la temporada 2024-2025, del període compres entre l'1 de juny de 2024 i el 31 de juliol de 2025.

A efectes d'aquesta convocatòria es consideren esports individuals els següents:

Atletisme

Bàdminton

Billar

Bitlles

Escacs

Gimnàstica artística i rítmica

Judo

Natació

Natació artística

Pàdel

Petanca

Tennis taula

Tir amb arc

I són esports col·lectius:

Bàsquet

Futbol

Futbol americà

Futbol sala

Handbol

Hoquei línia

Rugbi

Voleibol

Waterpolo

Les competicions de categoria nacional han de complir les condicions següents:

· Han de figurar en els calendaris de competicions oficials de les federacions nacionals corresponents. En el cas específic d'esports col·lectius ha de tractar-se de lligues regulars, play-off o copes de màxima categoria.

· A competicions de categoria absoluta es considerarà un màxim de tres categories nacionals per modalitat esportiva i sexe, sense comptabilitzar les competicions professionals reconegudes pel CSD (primera i segona divisions de futbol i primera de bàsquet). En el cas dels juvenils de futbol i futbol sala només es considera la màxima categoria de competició nacional.

· Han d'implicar enfrontaments amb equips d'altres comunitats autònomes diferents a les Illes Balears.

· Han de tenir lloc entre l'1 d'agost de 2024 i el 31 de juliol de 2025.

· Han de ser competicions a les quals es participi per haver aconseguit un accés mitjançant proves classificatòries o la participació en altres competicions que regulin els ascensos o descensos de categoria nacional; per tant, queden excloses les competicions tipus "open", obertes a qualsevol equip sense necessitat d'una classificació prèvia.

· Participació al play off per al títol o play off d'ascens de categoria (o fase d'ascens equivalent sense play off).

· Participació a la fase de descens, només en el cas de competicions que tinguin una segona fase durant la temporada, dividida en una fase d'ascens i una altra de descens, a on participin obligatòriament la totalitat dels equips de la primera fase.

· Participació a la Copa del Rei o la Reina (o denominació equivalent segons la categoria) de les tres categories previstes en el punt 1.4 d'aquesta convocatòria

Les categories nacionals objecte de subvenció són les següents:

Esport 1a categoria 2a categoria 3a categoria

INDIVIDUALS

Atletisme femení Divisió d'honor - Primera divisió - Segona divisió

Atletisme masculí Divisió d'honor - Primera divisió - Segona divisió

Bàdminton Divisió d'honor - Primera nacional

Billar mixta

Billar masculí Divisió d'honor - Primera divisió - Segona divisió

Bitlles masculí Divisió d'honor - Primera divisió - Segona divisió

Escacs Divisió d'honor - Primera divisió - Segona divisió

Gimnàstica femenina (artística i rítmica) Primera divisió (Lliga Iberdrola) - Segona divisió - Tercera divisió

Gimnàstica rítmica 1ª Categoria nacional

Gimnàstica artística masculina Categoria absoluta

Judo femení Primera divisió femenina - Segona divisió femenina

Judo masculí Primera divisió masculina - Segona divisió masculina

Natació femení Divisió d'honor - Primera divisió - Segona divisió

Natació masculí Divisió d'honor - Primera divisió - Segona divisió

Natació artística Categoria Absoluta

Pàdel Primera categoria - Segona categoria

Petanca femení Divisió d'honor

Petanca masculí Divisió d'honor - Primera divisió

Tennis taula femení Superdivisió femenina Divisió d'honor - Primera divisió

Tennis taula masculí Superdivisió masculina Divisió d'honor - Primera divisió

Tir amb arc Categoria absoluta

COL·LECTIUS

Bàsquet femení Lliga femenina ENDESA - Lliga Challenge - Lliga femenina 2

Bàsquet masculí Primera FEB - Segona FEB - Tercera FEB

Futbol americà Sèrie A - Sèrie B

Futbol masculí Primera Federació Versus e-learing - Segona Federació

Futbol femení Primera Federació Iberdrola - Segona Federació - Tercera Federació

Futbol sala masculí 1ª Divisió Futbol Sala - 2ª Divisió Futbol Sala - 2ªB Divisió Futbol Sala

Futbol sala femení 1ª Divisió Futbol Sala Iberdrola - 2ª Divisió Futbol Sala Femení

Handbol femení Divisió d'honor (Lliga Guerreras Iberdrola) - Divisió d'honor plata

Handbol masculí Divisió d'Honor Argent - Primera Nacional

Hoquei línia femení Elit femení - Or femení - Plata Femení

Hoquei línia masculí Elit masculí - Or masculí - Plata masculí

Rugbi masculí Divisió d'honor

Lliga Iberdrola Divisió d'honor B

Voleibol femení Superlliga (Lliga Iberdrola) - Superlliga 2 - Primera divisió

Voleibol masculí Superlliga - Superlliga 2 - Primera divisió

Waterpolo femení Divisió d'honor - Primera divisió

Waterpolo masculí Divisió d'honor - Primera divisió - Segona divisió

* Les categories de futbol masculí (1a divisió i 2a divisió), de futbol femení (1ª divisió), de handbol masculí (ASOBAL) i de bàsquet masculí (ACB) no són objecte d'aquesta subvenció.

Si durant el transcurs de la temporada esportiva es produeix un canvi en el nom de la competició esportiva, s'entendrà que la competició es equivalent a la que apareix a la taula amb el nom anterior.

Si un club amb un equip que participa a una competició nacional d'un esport que no apareix a la taula anterior vol sol·licitar aquesta subvenció, haurà d'aportar la següent documentació:

· Reglament federatiu de la competició, que haurà de complir amb les condicions incloses en aquestes bases.

· Certificat de la federació nacional corresponent, explicant el procés mitjançant el qual l'equip sol·licitant a adquirit els drets per participar a la competició corresponent.

En cas de que un club presenti la documentació anterior, una comissió tècnica serà la responsable de determinar emetent un informe tècnic, si l'equip en qüestió es susceptible de rebre la subvenció d'ajuts a clubs de categoria nacional.

Codi SIA

3156069

Persones destinatàries

Poden ser beneficiaris d'aquestes subvencions els clubs esportius regulats pel títol V, capítol II, de la Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'esport de les Illes Balears, i pel Decret 147/1997, de 21 de novembre, pel qual es regulen la constitució i el funcionament dels clubs esportius, modificat pel Decret 214/1999, d'1 d'octubre, inscrits en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears, que acreditin la participació d'algun dels seus equips a la competició federativa de categoria nacional previstes a la taula del punt anterior.

Queden exclosos d'aquesta convocatòria aquells clubs amb equips que el moment de sol·licitar la subvenció siguin societats anònimes esportives (SAD).

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de 6 mesos des de l'acabament del període de presentació de les sol·licituds.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de Turisme, Cultura i Esports

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

Se subvencionen les següents despeses:

a) Despeses de trasllats del club esportiu per participar a les competicions fora de l'illa d'origen: despeses de desplaçaments a la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla i manutenció dels esportistes i de l'equip tècnic, derivades de la participació del club en les competicions esportives objecte de la subvenció en el termini compres entre l'1 d'agost de 2024 i el 31 de juliol de 2025.

b) Despeses de desplaçaments per terra dels membres de l'equip fora de les Illes Balears.

c) Despeses de participació en els entrenaments oficials dels esportistes i tècnics per cadascuna de les jornades del calendari federatiu oficial.

d) Despeses d'inscripció a la competició nacional efectivament pagades en el període compres entre l'1 de novembre de 2024 i el 31 de juliol de 2025.

e) Despeses de llicencies esportives, mutualitats i arbitratges per a la participació a la competició de categoria nacional a la

temporada 2024-2025, del període compres entre l'1 de juny de 2024 i el 31 de juliol de 2025.

No són objecte d'aquesta convocatòria de subvencions:

a) Les despeses o taxes pagades a federacions esportives i/o lligues professional estrangeres, encara que es paguin a traves de les federacions esportives espanyoles.

b) Despeses d'allotjament dels membres de l'equip sense perjudici de les despeses de manutenció pels desplaçaments fora de l'illa d'origen.

c) Despeses d'allotjament, dietes, trasllats dels arbitres o jutges esportius.

d) Avals o assegurances per la participació o inscripció de l'equip a la competició esportiva.

e) Les despeses de desplaçaments entre les illes de la comunitat autònoma de les Illes Balears, no són objecte de subvenció d'aquesta convocatòria.

Els equips juvenils no podran optar als ajuts per a la línia de subvenció de trasllats i manutenció per a la participació a play-off, copes i lligues internacionals, ni tampoc a la línia de subvenció de despeses de participació en els entrenaments.

Els equips que participin a play-off d'ascens o copes no podran optar als ajuts per a la línia de subvenció de despeses federatives, ni als ajuts per a entrenaments corresponents a aquestes competicions.

Documentació a presentar

Documentació general:

a) Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari.

b) Certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat i amb la Seguretat Social, en cas que no autoritzin la consulta en els termes del punt 6.5.

c) Declaracions responsables:

- Declaració responsable de l'entitat que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d'incompatibilitat per ser beneficiària de la subvenció de conformitat amb la normativa aplicable.

- En cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, com preveu el Decret 6/2013, de 17 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius; o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L'imprès normalitzat de declaració responsable es podrà obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d'Esports.

- Declaració responsable de totes les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud.

- Declaració responsable referent al compliment de les obligacions imposades a l'article 17 de l'Ordre de Bases i en el punt 16 d'aquesta convocatòria.

- Relació dels esportistes, entrenadors, preparadors físics i fisioterapeutes de l'equip. Aquest document ha d'incloure com a

mínim nom, cognoms, document oficial d'identificació (DNI), tipus de relació laboral, professional o de voluntariat amb el

club esportiu.

- Declaració responsable de no haver estat sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat

pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.

Documentació que s'ha d'aportar pels ajuts relatius a les despeses de competició (Trasllat en avió o vaixell, trasllat per terra fora de les Illes Balears, manutenció i entrenaments):

- La documentació prevista a l'apartat 14.3 d'aquestes bases.

- El calendari federatiu de la competició nacional.

- Tríptic federatiu (o document anàleg certificat per la federació) de l'equip que presenta la sol·licitud. Aquest document ha d'incloure com a mínim nom, cognoms i càrrec dels membres (jugadors i tècnics) amb llicència federativa de la plantilla de l'equip per al qual es presenta la sol·licitud.

Documentació que s'ha d'aportar pels ajuts de despeses federatives (despeses i taxes a federacions esportives, d'arbitratges, llicències i mutualitats dels esportistes i tècnics):

a) Pressuposts de despeses i ingressos relatiu als següents conceptes:

- Despeses previstes d'inscripció a la competició en el període compres entre l'1 de novembre de 2024 i el 31 de juliol de

2025.

- Despeses realitzades en el període compres entre l'1 de juny i el 30 de desembre de 2024, de mutualitats i llicències dels

esportistes i equip tècnic, desglossades individualment, indicant nom i cognoms, càrrec, import de la llicència i import de la

mutualitat.

- Despeses previstes d'arbitratge de competicions oficials per a cada enfrontament, agrupades, o bé indicant les competicions a les que corresponen, corresponent al període compres entre l'1 de juny de 2024 i el 31 de juliol de 2025.

b) Reglament o circular de la federació espanyola corresponent que fitxa les quanties o imports d'inscripció, llicencies, mutualitats i arbitratges, per a la temporada 2024/25.

c) En el cas de pagaments de despeses d'inscripció, llicencies, mutualitats i arbitratges, per a la temporada 2024/25, a pagar a les federacions esportives de les Illes Balears, s'ha d'aportar el reglament o circular corresponent.

En el model normalitzat de sol·licitud de subvenció que es posa a disposició dels interessats es preveu l'autorització a l'òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la comprovació de les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.

En cas que l'entitat sol·licitant denegui de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, els corresponents certificats acreditatius d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.

L'òrgan instructor incorporarà d'ofici a l'expedient el certificat d'estar al corrent amb les obligacions tributàries amb la comunitat autònoma de les Illes Balears.

L'òrgan instructor comprovarà d'ofici la constitució i la inscripció en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears dels clubs esportius de les Illes Balears, com també l'acreditació de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud.

En el cas que la Direcció General d'Esports, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, requerirà a la persona o l'entitat sol·licitant que els aporti en el termini de 10 dies hàbils, sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.

La Direcció General d'Esports, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient.

Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir l'entitat interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en el cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la sol·licitud i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists a l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Fins dia 10 de gener de 2025

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Esports

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Administració Esportiva

C. de l'Uruguai, s/n (Velòdrom Illes Balears).

(ajuts_esports@esports.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Esports

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar