Convocatòria de participació en el Mercat de les Illes Balears 2025
L'objecte d'aquestes bases és la regulació de la participació en el mercat del Dia de les Illes Balears 2025.
Codi SIA
3155485
Persones destinatàries
Aquesta convocatòria va dirigida a les persones que vulguin participar en el mercat del Dia de les Illes Balears i que compleixin els requisits que s'estableixen en alguna de les modalitats següents:
Modalitat A: artesans de les Illes Balears amb carta d'artesà.
Modalitat B: artesans de les Illes Balears sense carta d'artesà.
Modalitat C: venedors no artesans de les Illes Balears.
Modalitat D: artesans amb carta d'artesà d'altres regions de l'Estat espanyol o de la Unió Europea.
Les dates de desenvolupament del Mercat del Dia de les Illes Balears 2025 seran les següents:
28/02/2025 (divendres), de 10.00 h a 22.00 h
01/03/2025 (dissabte), de 10.00 h a 22.00 h
02/03/2025 (diumenge), de 10.00 h a 21.00 h
Termini per a resoldre i notificar
2 mesos comptardors a partir del dia 18 de desembre de 2024 (data de finalització per presentar sol·licituds)
Silenci administratiu
Negatiu
Forma d'inici
Instància de part
Fi de la via administrativa
Si
Disponible per tramitar per persona apoderada
Si
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
Conselleria de Presidència i Administracions Públiques
Simplificació documental
Documents relacionats amb el procediment
Tràmits
Presentació de sol·licituds
Requisits
Les persones que vulguin participar en el mercat del Dia de les Illes Balears i que compleixin els requisits que s'estableixen poden presentar la sol·licitud i la documentació requerida a una de les següents opcions:
Modalitat A: artesans de les Illes Balears que disposen d'acreditació expedida pels consells insulars d'acord amb el Decret 41/2014, de 5 de setembre, pel qual s'estableixen els principis generals del procediment per obtenir la carta d'artesà, la carta de mestre artesà, el document de qualificació artesanal i la carta de mestre artesà honorífic.
Reserva de places per a la modalitat A: 100.
Modalitat B: persones de les Illes Balears que duen a terme una activitat artesanal que no disposen d'acreditació expedida pels consells insulars d'acord amb el Decret 41/2014, de 5 de setembre, pel qual s'estableixen els principis generals del procediment per obtenir la carta d'artesà, la carta de mestre artesà, el document de qualificació artesanal i la carta de mestre artesà honorífic.
Reserva de places per a la modalitat B: 43.
Modalitat C: venedors no artesans de les Illes Balears.
Reserva de places per a la modalitat C: 10.
Modalitat D: artesans d'altres regions de l'Estat espanyol o de la Unió Europea que disposen d'acreditació de l'organisme competent de la seva comunitat autònoma de carta d'artesà o del país de la Unió Europea.
Reserva de places per a la modalitat D: 8 places.
Les persones interessades que hi vulguin participar només poden presentar la sol·licitud a una de les modalitats.
Documentació a presentar
MODALITAT A
Aquesta modalitat es divideix en dues d'acord amb el tipus d'artesans participants:
Modalitat A1: artesans tradicionals de les Illes Balears que disposen de l'acreditació expedida pels consells insulars d'acord amb l'article 6.2 in fine del Decret 47/2014, de 5 de setembre, l'objectiu dels quals té per finalitat única conservar i transmetre els coneixements que formen part dels oficis tradicionals i de la cultura pròpia de les Illes Balears. Aquests artesans no és necessari que estiguin donats d'alta a la Seguretat Social atès que no comercialitzen, ja que el seu objectiu no és la finalitat econòmica sinó conservar i transmetre els coneixements i la cultura del seu ofici.
Modalitat A2: artesans de les Illes Balears que disposen de l'acreditació expedida pels consells insulars d'acord amb el Decret 41/2014, de 5 de setembre.
A més de la sol·licitud per a participar a la Modalitat A s'ha de presentar la documentació següent:
a) Una còpia del DNI per ambdues cares. En el cas de les persones jurídiques, s'ha de presentar a més una còpia del CIF de l'empresa i del DNI del representant legal. En el cas dels ciutadans estrangers, una còpia de la targeta de residència que habilita per treballar a Espanya i el document identificatiu en vigor (DNI o passaport).
b) El certificat d'empadronament a les Illes Balears de la persona titular.
c) Declaració responsable que acredita que els productes amb els quals participarà responen a una elaboració pròpia, d'acord amb la memòria presentada.
d) Únicament per als sol·licitants de la modalitat A2. Declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat, la Seguretat Social i l'Agència Tributària de les Illes Balears.
e) La documentació acreditativa d'estar donat d'alta en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb activitat alta en l'epígraf corresponent, en el moment de la sol·licitud de participació i com a mínim fins a la data de finalització de l'esdeveniment. Resten exempts d'aquest requisit els artesans de la modalitat A1.
f) Una memòria explicativa del procés d'elaboració dels productes, que descrigui la totalitat de les tècniques usades en els productes a la venda o exposició.
g) Un dossier fotogràfic en el qual estiguin representats els productes per exposar o vendre i que reflecteixin les tècniques bàsiques que utilitza l'artesà. Ha de contenir un mínim de 5 fotografies en format electrònic de resolució suficient. No es pot exposar ni vendre cap tipus de producte que no estigui inclòs en el dossier fotogràfic.
h) Una fotografia de l'estand muntat, tret que sigui la primera participació en una fira. Els tipus de productes o les tècniques de treball que apareguin a la fotografia i que no estiguin inclosos en les fotografies del dossier no es poden exposar ni vendre en la fira. En el cas que l'exposició reflectida en la fotografia no compleixi les normes d'aquestes bases, es pot denegar la participació a la fira.
i) La carta, el carnet d'artesà. Aquests documents han d'estar en vigor o s'ha d'aportar el resguard de la sol·licitud de renovació. Aquest document s'ha d'exposar a la parada en un lloc visible.
j) La pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil vigent durant els dies del mercat i el rebut del pagament. S'ha de presentar obligatòriament una vegada se'ls hagi adjudicat un lloc.
k) La documentació acreditativa dels criteris de selecció consignats en la sol·licitud.
MODALITAT B
Aquesta modalitat es divideix en dues d'acord el tipus de participant:
Modalitat B1: persones que duen a terme una activitat artesanal que no disposen de l'acreditació expedida pels consells insulars d'acord amb el Decret 41/2014, de 5 de setembre, i no són venedores, atès que el seu objectiu té per finalitat única conservar i transmetre els coneixements que formen part dels oficis tradicionals i de la cultura pròpia de les Illes Balears. Aquestes persones no és necessari que estiguin donades d'alta a la Seguretat Social perquè no comercialitzen, ja que el seu objectiu no és la finalitat econòmica sinó conservar i transmetre els coneixements i la cultura del seu ofici.
Modalitat B2: persones que duen a terme una activitat artesanal que no disposen d'acreditació expedida pels consells insulars d'acord amb el Decret 41/2014, de 5 de setembre, i que són venedores.
A més de la sol·licitud per a participar a la Modalitat B s'ha de presentar la documentació següent:
a) Una còpia del DNI per ambdues cares. En el cas de les persones jurídiques, s'ha de presentar a més una còpia del CIF de l'empresa i del DNI del representant legal. En el cas dels ciutadans estrangers, una còpia de la targeta de residència que habilita per treballar a Espanya i el document identificatiu en vigor (DNI o passaport).
b) El certificat d'empadronament a les Illes Balears de la persona titular.
c) Declaració responsable que acredita que els productes amb els quals participarà responen a una elaboració pròpia, d'acord amb la memòria presentada.
d) Un certificat actualitzat d'alta en l'impost d'activitats econòmiques, en el qual figuri un epígraf d'activitat artesanal, així com l'antiguitat en l'activitat artesanal. Aquest document no és necessari per als sol·licitants de la modalitat B1.
e) Únicament per a la modalitat B2. Declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat, la Seguretat Social i l'Agència Tributària de les Illes Balears.
f) La documentació acreditativa d'estar donat d'alta en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb activitat alta en l'epígraf corresponent, en el moment de la sol·licitud de participació i com a mínim fins a la data de finalització de l'esdeveniment. Aquesta documentació no és necessària per als sol·licitants de la modalitat B1.
g) Una memòria explicativa del procés d'elaboració dels productes, que descrigui la totalitat de les tècniques usades en els productes a la venda.
h) Un dossier fotogràfic en el qual estiguin representats els productes per exposar o vendre i que reflecteixin les tècniques bàsiques que utilitza l'artesà. Ha de contenir un mínim de 5 fotografies en format electrònic de resolució suficient. No es pot exposar o vendre cap tipus de producte que no estigui inclòs en el dossier fotogràfic.
i) Una fotografia de l'estand muntat, tret que sigui la primera participació en una fira. Els tipus de productes o les tècniques de treball que apareguin a la fotografia i que no estiguin inclosos en les fotografies del dossier no es poden exposar o vendre en la fira. En el cas que l'exposició reflectida en la fotografia no compleixi les normes d'aquestes bases, es pot denegar la participació a la fira.
j) La pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil vigent durant els dies del mercat i el rebut del pagament. S'ha de presentar obligatòriament una vegada se'ls hagi adjudicat un lloc.
k) La documentació acreditativa dels criteris de selecció consignats en la sol·licitud.
MODALITAT C
Poden participar en aquesta modalitat C les persones que són venedores de productes no artesans.
Els participants han de vendre exclusivament els seus productes.
A més de la sol·licitud per a participar a la Modalitat C s'ha de presentar la documentació següent:
a) Una còpia del DNI per ambdues cares. En el cas de les persones jurídiques, s'ha de presentar a més una còpia del CIF de l'empresa i del DNI del representant legal. En el cas dels ciutadans estrangers, una còpia de la targeta de residència que habilita per treballar a Espanya i el document identificatiu en vigor (DNI o passaport).
b) El certificat d'empadronament a les Illes Balears de la persona titular.
c) Un certificat actualitzat d'alta en l'impost d'activitats econòmiques.
d) Declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat, la Seguretat Social i l'Agència Tributària de les Illes Balears.
e) La documentació acreditativa d'estar donat d'alta en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb activitat alta en l'epígraf corresponent, en el moment de la sol·licitud de participació i com a mínim fins a la data de finalització de l'esdeveniment.
f) Un dossier fotogràfic en el qual estiguin representats els productes per vendre i que reflecteixin les tècniques bàsiques que utilitza. Ha de contenir un mínim de 5 fotografies en format electrònic de resolució suficient. No es pot vendre cap tipus de producte que no estigui inclòs en el dossier fotogràfic.
g) Una fotografia de l'estand muntat, tret que sigui la primera participació en una fira. Els tipus de productes o les tècniques de treball que apareguin a la fotografia i que no estiguin inclosos en les fotografies del dossier no es poden vendre en la fira. En el cas que l'exposició reflectida en la fotografia no compleixi les normes d'aquestes bases, es pot denegar la participació a la fira.
h) La pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil vigent durant els dies del mercat i el rebut del pagament. S'ha de presentar obligatòriament una vegada se'ls hagi adjudicat un lloc.
i) La documentació acreditativa dels criteris de selecció consignats en la sol·licitud.
MODALITAT D
Aquesta modalitat se subdivideix en dues d'acord amb el tipus de participants:
Modalitat D1: artesans que disposen de l'acreditació expedida pels organismes corresponents al seu origen de carta d'artesà, carta de mestre artesà, document de qualificació artesanal i carta de mestre artesà honorífic, i que no són venedors. Aquests artesans no és necessari que estiguin donats d'alta a la Seguretat Social perquè no comercialitzen ja que el seu objectiu no és la finalitat econòmica sinó conservar i transmetre els coneixements i la cultura del seu ofici.
Modalitat D2: artesans que disposen de l'acreditació expedida pels organismes corresponents al seu origen de carta d'artesà, carta de mestre artesà, document de qualificació artesanal i carta de mestre artesà honorífic, i que són venedors.
A més de la sol·licitud per a participar a la Modalitat D s'ha de presentar la documentació següent:
a) Una còpia del DNI per ambdues cares. En el cas de les persones jurídiques, s'ha de presentar a més una còpia del CIF de l'empresa i del DNI del representant legal. En el cas de ciutadans estrangers, una còpia de la targeta de residència que habilita per treballar a Espanya i el document identificatiu en vigor (DNI o passaport).
b) El certificat d'empadronament a la comunitat autònoma o municipi corresponent de la persona titular. En el cas dels ciutadans de la Unió Europea, un document similar.
c) La declaració responsable que acredita que els productes amb els quals participarà responen a una elaboració pròpia, d'acord amb la memòria presentada.
d) Un certificat actualitzat d'alta en l'impost d'activitats econòmiques, en el qual figuri un epígraf d'activitat artesanal. En el cas dels ciutadans de la Unió Europea, un document similar.
e) Únicament per a la modalitat D2. Declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat, la Seguretat Social i l'Agència Tributària o assimilats.
f) La documentació acreditativa d'estar donat d'alta en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb activitat alta en l'epígraf corresponent, en el moment de la sol·licitud de participació i com a mínim fins a la data de finalització de l'esdeveniment. En el cas dels ciutadans de la Unió Europea, s'ha de presentar un document similar.
g) Una memòria explicativa del procés d'elaboració dels productes, que descrigui la totalitat de les tècniques usades en els productes a la venda o exposició.
h) Un dossier fotogràfic en el qual estiguin representats els productes per vendre o exposar i que reflecteixin les tècniques bàsiques que utilitza l'artesà. Ha de contenir un mínim de 5 fotografies en format electrònic de resolució suficient. No es pot exposar ni vendre cap tipus de producte que no estigui inclòs en el dossier fotogràfic.
i) Una fotografia de l'estand muntat, tret que sigui la primera participació en una fira. Els tipus de productes o les tècniques de treball que apareguin en la fotografia i que no estiguin inclosos en les fotografies del dossier no es poden exposar ni vendre en la fira. En el cas que l'exposició reflectida en la fotografia no compleixi les normes d'aquestes bases, es pot denegar la participació a la fira.
j) La carta, el carnet d'artesà. Aquests documents han d'estar en vigor o s'ha d'aportar el resguard de la sol·licitud de renovació.
k) La pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil vigent durant els dies del mercat i el rebut del pagament. S'ha de presentar obligatòriament una vegada se'ls hagi adjudicat un lloc.
l) La documentació acreditativa dels criteris de selecció consignats a la sol·licitud.
Models:
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
El termini per presentar la sol·licitud i tota la documentació que s'estableix a les bases de la convocatòria és des de l'endemà de la publicació al BOIB i fins dia 18 de desembre de 2024
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Relacions Institucionals
Passeig de Sagrera, 2. Tel.: 971177002
(lbouazza@dgri.caib.es)
Informació sobre protecció de dades
De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit
Responsable del tractament
Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament
Finalitat
Tramitació del procediment
Legitimació
Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics
Destinatari
No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal
Drets
Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional
Informació adicional