Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajuts destinats a mantenir els llocs de treball per a persones amb discapacitat a centres especials d'ocupació per mitjà del finançament parcial dels seus costs salarials

Finalitat: Concedir ajuts destinats al manteniment de llocs de treball a centres especials d'ocupació per mitjà dels programes següents:

a) Programa 1: Finançament parcial dels costs salarials de les persones amb discapacitat que presten serveis a centres especials d'ocupació d'imprescindibilitat social.

1r Finançament parcial dels costs salarials de les persones amb discapacitat severa que presten serveis en centres especials d'ocupació d'imprescindibilitat social.

S'entén per discapacitat severa, a efectes d'aquesta convocatòria, la paràlisi cerebral, el trastorn de la salut mental, la discapacitat intel·lectual o amb el trastorn de l'espectre de l'autisme, amb grau igual o superior al 33 %, i la discapacitat física o sensorial amb grau igual o superior al 65 %, d'acord amb el col·lectiu a què fa referència l'article 4.a) de la Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d'acció social i article 5.c) del meritat Reial decret 818/2021, de 28 de setembre.

2n Finançament parcial dels costs salarials de les persones amb discapacitat que presten serveis en centres especials d'ocupació d'imprescindibilitat social.

b) Programa 2: finançament parcial dels costs salarials de les persones amb discapacitat que presten serveis a la resta de centres especials d'ocupació.

1r Finançament parcial dels costs salarials de les persones amb discapacitat severa que presten serveis en la resta de centres especials d'ocupació.

S'entén per discapacitat severa, a efectes d'aquesta convocatòria, la paràlisi cerebral, el trastorn de la salut mental, la discapacitat intel·lectual o amb el trastorn de l'espectre de l'autisme, amb grau igual o superior al 33 %, i la discapacitat física o sensorial amb grau igual o superior al 65 %, d'acord amb el col·lectiu a què fa referència l'article 4.a) de la Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d'acció social i article 5.c) del meritat Reial decret 818/2021, de 28 de setembre.

2n Finançament parcial dels costs salarials de les persones amb discapacitat que presten serveis a la resta de centres especials d'ocupació.

c) Programa 3: Ajuts destinats a l'adaptació de llocs de treball i a l'eliminació de barreres arquitectòniques.

Codi SIA

3154764

Persones destinatàries

Els centres especials d'ocupació que figurin inscrits com a tals en el Registre de centres especials d'ocupació de la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia.

Termini per a resoldre i notificar

Sis mesos comptadors des de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud (Programes 1 i 2)

Requisits

Poden ser beneficiaris d'aquestes subvencions els centres especials d'ocupació que compleixin els requisits següents:

1. Figurar inscrits com a tals en el Registre de Centres Especials d'Ocupació de la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia.

2. Estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social. En el cas de no autoritzar expressament en la sol·licitud a la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia perquè pugui comprovar d'ofici que l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions, l'empresa o entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.

3. Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans de la proposta de resolució. En el cas de no autoritzar expressament en la sol·licitud a la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia perquè pugui comprovar d'ofici que l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions, l'empresa o entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.

4. Haver abonat al seu personal el salari corresponent.

5. Acreditar la situació de discapacitat dels treballadors que dona dret a la subvenció, per mitjà dels certificats corresponents actualitzats. En el supòsit de caducitat del certificat de discapacitat durant el període subvencionable s'ha de presentar el document que acrediti que el treballador ha sol·licitat a l'IBAS la renovació del reconeixement de la discapacitat. No obstant això, s'ha de continuar concedint la subvenció dels costs salarials generats, en tant resta pendent el certificat que prorroga el reconeixement de la discapacitat. En el cas de pèrdua del reconeixement de la discapacitat, s'han de reintegrar els imports concedits amb els interessos de demora que corresponguin.

6. No estar incurs en un procediment de desqualificació com a centre especial d'ocupació. En el supòsit que se n'hagi iniciat un procediment de desqualificació, l'entitat afectada pot sol·licitar les subvencions però el procediment de concessió romandrà suspès i pendent del resultat del procediment de desqualificació. La suspensió del procediment s'ha de comunicar a les persones interessades i el termini de suspensió no pot ser superior a tres mesos.

7. Complir els requisits establerts a tots els efectes en el capítol I i, amb caràcter específic, en els articles 33 i 34 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.

8. Acreditar que no està incurs en cap de les prohibicions fixades en els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

9. No haver estat sancionades o condemnades en els tres darrers anys per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa firma o condemnades per sentència judicial firma, d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni haver estat sancionats o condemnats per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajuts o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar l'LGTBI-fòbia.

10. Dur a terme l'organització preventiva per mitjà d'alguna de les modalitats que estableix el capítol III del Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de prevenció (BOE núm. 27, de 31 de gener); ha d'haver efectuat l'auditoria corresponent, quan escaigui, de conformitat amb el capítol V del mateix Reial decret, així com haver realitzat i revisat el pla de prevenció, de conformitat amb el Reial decret 39/1997 esmentat.

11. Per a subvencions d'un import superior a 30.000 euros, les persones beneficiàries han d'acreditar que compleixen els terminis de pagament de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials. S'ha d'acreditar que es compleix aquest requisit en el moment de la presentació de la sol·licitud i amb la documentació que estableix la convocatòria.

12. Les entitats o empreses que tenguin l'obligació legal o convencional d'elaborar i aplicar un pla d'igualtat d'acord amb l'article 45 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per la igualtat efectiva de dones i homes, en relació amb l'article 2 del Reial decret 901/2020, de 13 d'octubre, pel qual es regulen els plans d'igualtat i els seu registre, han de tenir inscrit i vigent un pla d'igualtat en el moment de la presentació de la seva sol·licitud, d'acord amb el que disposa l'article 8.e) del Reial decret llei 1/2023, de 10 de gener, de mesures urgents en matèria d'incentius a la contractació laboral i millora de la protecció social de les persones artistes.

13. Els beneficiaris han de complir les obligacions generals que s'estableixen en l'article 14 de la Llei general de subvencions, l'article 11 del text refós de la Llei de subvencions, en les bases reguladores i les que s'estableixen en aquesta convocatòria.

Documentació a presentar

Els sol·licitants han de presentar la documentació següent:

1. Model normalitzat de sol·licitud i declaració responsable signat electrònicament, que figura com a annex 2 d'aquesta Resolució i que està disponible a la seu electrònica de la CAIB.

2. La còpia del NIF o bé l'autorització per comprovar-lo. D'acord amb el que disposa l'article 28.2 de la Llei 39/2015, l'interessat, amb la sol·licitud, autoritza l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears perquè pugui consultar les dades d'identitat del sol·licitant i la seva situació quant al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, excepte en cas de manifestació expressa contrària de la persona sol·licitant, mitjançant l'annex 2 (imprès de sol·licitud).

3. La documentació acreditativa de les facultats de representació de la persona que formula la sol·licitud. En el cas de representació mitjançant inscripció en el Registre Electrònic d'Apoderaments (REA) seria suficient el numero de registre.

Les persones sol·licitants han d'acreditar documentalment el compliment dels requisits que estableix l'apartat sisè d'aquesta convocatòria:

a) De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, la Direcció General de Treball i Salut Laboral pot obtenir, llevat d'oposició expressa de la persona interessada, que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud, els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com de les obligacions amb la Seguretat Social.

En cas que s'oposin a aquestes consultes, s'ha d'aportar la documentació acreditativa, juntament amb la sol·licitud d'ajut.

b) En aplicació de l'article 95.1.k de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, la persona interessada ha d'autoritzar la consulta d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària Estatal.

En cas que no s'autoritzin aquestes consultes, s'ha de aportar la documentació acreditativa, juntament amb la sol·licitud d'ajut.

c) Les declaracions responsables següents signades electrònicament, segons els models disponibles a la seu electrònica de la CAIB.

- De compliment de les obligacions de l'entitat, d'acord amb el que estableixen l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, el Decret 15/2018 i aquesta convocatòria.

- De no incórrer en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre la subvenció i de no haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

- De totes les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públics o privats nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap.

L'entitat sol·licitant ha de declarar les subvencions noves que pugui obtenir sobre això mitjançant un escrit presentat a la Direcció General de Treball i Salut Laboral en el termini de quinze dies comptadors des de la data en què se li va concedir la subvenció o va presentar noves sol·licituds d'ajuts.

- Declaració responsable de veracitat de dades bancàries.

El model corresponent es pot trobar a la seu electrònica de la CAIB.

- Declaració responsable de que la persona sol·licitant d'un ajut d'import superior a 30.000 euros, d'acord amb l'article 13.3 bis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, compleix amb els terminis prevists en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials. Aquests beneficiaris han d'acreditar-ne el compliment en el termini de deu dies hàbils des de la notificació de la proposta de la resolució de concessió amb el certificat que estableix l'article 13.3 bis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

Tot això, sense perjudici que els beneficiaris puguin presentar aquest certificat amb la restant documentació en el moment de sol·licitud de l'ajut.

4. A més de la documentació indicada en el punt 1 d'aquest apartat, amb relació als programes 1 i 2, per acreditar el pagament dels salaris s'ha d'aportar la documentació següent:

a) Nòmines dels treballadors.

b) Justificant del pagament de les nòmines per mitjà de transferència bancària.

c) Justificant dels embargaments, les bestretes i altres incidències reflectides en nòmina.

d) Informes de vida laboral de codi de compte de cotització mensual de cada un dels mesos corresponents al període subvencionable. S'ha de presentar un informe per cada mes i no s'acceptaran informes que facin referència a períodes superiors a un mes.

e) El primer mes de sol·licitud de la subvenció s'ha de presentar la documentació següent de la plantilla de persones amb discapacitat: informe de dades per a la cotització (IDC), contracte de treball i acreditació del grau de minusvalidesa mitjançant els documents que estableix l'article 2 del Reial decret 1414/2006, d'1 de desembre, amb el certificat de discapacitat actualitzat.

En els mesos successius, s'han de presentar les nòmines i la renovació dels certificats de discapacitat que hagin caducat. Per evitar retards en el procediment per causes alienes a l'entitat interessada, s'ha d'entendre complert el tràmit d'aportació dels certificats de discapacitat renovats, amb la presentació de la sol·licitud de renovació a l'òrgan competent per emetre'ls. No obstant això, en el cas que l'òrgan competent no concedeixi la renovació sol·licitada, l'entitat beneficiària ha de retornar la subvenció concedida en concepte de costs salarials de la persona en qüestió amb els interessos corresponents. En el cas que s'hagin produït noves altes, la documentació del nou personal amb discapacitat que s'hagi incorporat durant aquest mes, en els mateixos termes que en els paràgrafs anteriors.

f) Declaració responsable amb la relació del personal amb discapacitat severa, discapacitat i no discapacitat que forma part de la plantilla del centre especial d'ocupació en el mes a què es refereix la sol·licitud.

5. La documentació específica per al Programa 3, adaptació de llocs de treball i eliminació de barreres arquitectòniques, és la següent:

a) Model normalitzat de sol·licitud i declaració responsable signat electrònicament, que figura com a annex 2 d'aquesta Resolució i que està disponible a la seu electrònica de la CAIB.

b) Memòria explicativa del projecte objecte de la subvenció i justificativa de la seva necessitat.

c) Pressupost o factura proforma de la inversió que s'ha d'efectuar.

d) Informe de la Inspecció de Treball i Seguretat Social sobre la necessitat de l'adaptació de llocs de treball o de l'eliminació de barreres arquitectòniques.

6. Cal aportar, per cada treballador/a de nova incorporació, el consentiment escrit de la persona treballadora amb discapacitat en què s'autoritzi a la Direcció General de Treball i Salut Laboral a l'accés a les seves dades personals necessàries per als fins d'aquesta convocatòria. Aquesta autorització s'ha d'incloure com a annex a la sol·licitud.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

- Sol·licituds de costs salarials d'octubre 2024 a març 2025: des del tercer dia hàbil següent al d'haver-se publicat la convocatòria en el BOIB fins al dia 9 de maig de 2025 - - Sol·licituds d'abril 2025 a juny 2025: del 15 de maig de 2025 fins al dia 18 de juliol de 2025 - - Sol·licituds de juliol 2025 a setembre 2025: del 14 d'agost de 2025 fins al dia 10 d'octubre de 2025.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Contacte

Servei o Secció responsable

Àrea de Subvencions

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

(jfbennassar@dgtreslab.caib.es)

X

Sol·licitud (Programa 3)

Requisits

Poden ser beneficiaris d'aquestes subvencions els centres especials d'ocupació que compleixin els requisits següents:

1. Figurar inscrits com a tals en el Registre de Centres Especials d'Ocupació de la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia.

2. Estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social. En el cas de no autoritzar expressament en la sol·licitud a la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia perquè pugui comprovar d'ofici que l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions, l'empresa o entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.

3. Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans de la proposta de resolució. En el cas de no autoritzar expressament en la sol·licitud a la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia perquè pugui comprovar d'ofici que l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions, l'empresa o entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.

4. Haver abonat al seu personal el salari corresponent.

5. Acreditar la situació de discapacitat dels treballadors que dona dret a la subvenció, per mitjà dels certificats corresponents actualitzats. En el supòsit de caducitat del certificat de discapacitat durant el període subvencionable s'ha de presentar el document que acrediti que el treballador ha sol·licitat a l'IBAS la renovació del reconeixement de la discapacitat. No obstant això, s'ha de continuar concedint la subvenció dels costs salarials generats, en tant resta pendent el certificat que prorroga el reconeixement de la discapacitat. En el cas de pèrdua del reconeixement de la discapacitat, s'han de reintegrar els imports concedits amb els interessos de demora que corresponguin.

6. No estar incurs en un procediment de desqualificació com a centre especial d'ocupació. En el supòsit que se n'hagi iniciat un procediment de desqualificació, l'entitat afectada pot sol·licitar les subvencions però el procediment de concessió romandrà suspès i pendent del resultat del procediment de desqualificació. La suspensió del procediment s'ha de comunicar a les persones interessades i el termini de suspensió no pot ser superior a tres mesos.

7. Complir els requisits establerts a tots els efectes en el capítol I i, amb caràcter específic, en els articles 33 i 34 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.

8. Acreditar que no està incurs en cap de les prohibicions fixades en els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

9. No haver estat sancionades o condemnades en els tres darrers anys per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa firma o condemnades per sentència judicial firma, d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni haver estat sancionats o condemnats per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajuts o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar l'LGTBI-fòbia.

10. Dur a terme l'organització preventiva per mitjà d'alguna de les modalitats que estableix el capítol III del Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de prevenció (BOE núm. 27, de 31 de gener); ha d'haver efectuat l'auditoria corresponent, quan escaigui, de conformitat amb el capítol V del mateix Reial decret, així com haver realitzat i revisat el pla de prevenció, de conformitat amb el Reial decret 39/1997 esmentat.

11. Per a subvencions d'un import superior a 30.000 euros, les persones beneficiàries han d'acreditar que compleixen els terminis de pagament de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials. S'ha d'acreditar que es compleix aquest requisit en el moment de la presentació de la sol·licitud i amb la documentació que estableix la convocatòria.

12. Les entitats o empreses que tenguin l'obligació legal o convencional d'elaborar i aplicar un pla d'igualtat d'acord amb l'article 45 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per la igualtat efectiva de dones i homes, en relació amb l'article 2 del Reial decret 901/2020, de 13 d'octubre, pel qual es regulen els plans d'igualtat i els seu registre, han de tenir inscrit i vigent un pla d'igualtat en el moment de la presentació de la seva sol·licitud, d'acord amb el que disposa l'article 8.e) del Reial decret llei 1/2023, de 10 de gener, de mesures urgents en matèria d'incentius a la contractació laboral i millora de la protecció social de les persones artistes.

13. Els beneficiaris han de complir les obligacions generals que s'estableixen en l'article 14 de la Llei general de subvencions, l'article 11 del text refós de la Llei de subvencions, en les bases reguladores i les que s'estableixen en aquesta convocatòria.

Documentació a presentar

Els sol·licitants han de presentar la documentació següent:

1. Model normalitzat de sol·licitud i declaració responsable signat electrònicament, que figura com a annex 2 d'aquesta Resolució i que està disponible a la seu electrònica de la CAIB.

2. La còpia del NIF o bé l'autorització per comprovar-lo. D'acord amb el que disposa l'article 28.2 de la Llei 39/2015, l'interessat, amb la sol·licitud, autoritza l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears perquè pugui consultar les dades d'identitat del sol·licitant i la seva situació quant al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, excepte en cas de manifestació expressa contrària de la persona sol·licitant, mitjançant l'annex 2 (imprès de sol·licitud).

3. La documentació acreditativa de les facultats de representació de la persona que formula la sol·licitud. En el cas de representació mitjançant inscripció en el Registre Electrònic d'Apoderaments (REA) seria suficient el numero de registre.

Les persones sol·licitants han d'acreditar documentalment el compliment dels requisits que estableix l'apartat sisè d'aquesta convocatòria:

a) De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, la Direcció General de Treball i Salut Laboral pot obtenir, llevat d'oposició expressa de la persona interessada, que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud, els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com de les obligacions amb la Seguretat Social.

En cas que s'oposin a aquestes consultes, s'ha d'aportar la documentació acreditativa, juntament amb la sol·licitud d'ajut.

b) En aplicació de l'article 95.1.k de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, la persona interessada ha d'autoritzar la consulta d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària Estatal.

En cas que no s'autoritzin aquestes consultes, s'ha de aportar la documentació acreditativa, juntament amb la sol·licitud d'ajut.

c) Les declaracions responsables següents signades electrònicament, segons els models disponibles a la seu electrònica de la CAIB.

- De compliment de les obligacions de l'entitat, d'acord amb el que estableixen l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, el Decret 15/2018 i aquesta convocatòria.

- De no incórrer en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre la subvenció i de no haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

- De totes les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públics o privats nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap.

L'entitat sol·licitant ha de declarar les subvencions noves que pugui obtenir sobre això mitjançant un escrit presentat a la Direcció General de Treball i Salut Laboral en el termini de quinze dies comptadors des de la data en què se li va concedir la subvenció o va presentar noves sol·licituds d'ajuts.

- Declaració responsable de veracitat de dades bancàries.

El model corresponent es pot trobar a la seu electrònica de la CAIB.

- Declaració responsable de que la persona sol·licitant d'un ajut d'import superior a 30.000 euros, d'acord amb l'article 13.3 bis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, compleix amb els terminis prevists en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials. Aquests beneficiaris han d'acreditar-ne el compliment en el termini de deu dies hàbils des de la notificació de la proposta de la resolució de concessió amb el certificat que estableix l'article 13.3 bis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

Tot això, sense perjudici que els beneficiaris puguin presentar aquest certificat amb la restant documentació en el moment de sol·licitud de l'ajut.

La documentació específica per al Programa 3, adaptació de llocs de treball i eliminació de barreres arquitectòniques, és la següent:

a) Model normalitzat de sol·licitud i declaració responsable signat electrònicament, que figura com a annex 2 d'aquesta Resolució i que està disponible a la seu electrònica de la CAIB.

b) Memòria explicativa del projecte objecte de la subvenció i justificativa de la seva necessitat.

c) Pressupost o factura proforma de la inversió que s'ha d'efectuar.

d) Informe de la Inspecció de Treball i Seguretat Social sobre la necessitat de l'adaptació de llocs de treball o de l'eliminació de barreres arquitectòniques.

--- Cal aportar, per cada treballador/a de nova incorporació, el consentiment escrit de la persona treballadora amb discapacitat en què s'autoritzi a la Direcció General de Treball i Salut Laboral a l'accés a les seves dades personals necessàries per als fins d'aquesta convocatòria. Aquesta autorització s'ha d'incloure com a annex a la sol·licitud.

Termini màxim

Des del tercer dia hàbil següent al d'haver-se publicat la convocatòria en el BOIB fins al dia10 d'octubre 2025.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Contacte

Servei o Secció responsable

Àrea de Subvencions

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

(jfbennassar@dgtreslab.caib.es)

X

Presentació de documentació complementària a la sol·licitud

Requisits

Es pot presentar documentació de qualsevol tràmit sempre que s'estigui dins el termini de presentació establert.

Documentació a presentar

Termini màxim

El que estableixi el tràmit corresponent.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Contacte

Servei o Secció responsable

Àrea de Subvencions

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

(jfbennassar@dgtreslab.caib.es)

X

Programa 3 - Justificació

Requisits

La documentació justificativa que han de presentar les entitats sol·licitants de l'ajuda és la següent:

Documentació a presentar

La justificació s'ha de documentar per mitjà del compte justificatiu, que ha d'incloure els documents següents, de conformitat amb el model que s'adjunta en l'annex 3 d'aquesta convocatòria:

1r. Memòria explicativa de les activitats dutes a terme i dels criteris objectius d'imputació, per a la comprensió correcta de l'activitat efectivament realitzada i la seva relació amb el projecte presentat pel beneficiari i amb l'aprovat per l'Administració. A més, la memòria ha d'incloure tota la informació necessària per a la interpretació i comprensió correctes de la justificació de despeses presentada i la seva imputació al projecte.

2n. Memòria econòmica justificativa de la relació dels justificants imputats mitjançant una llista numerada, ordenada sistemàticament i detallada de tots els documents que permetin acreditar el compliment de les condicions imposades de la subvenció, com també el seu cost.

3r. Documentació justificativa de les despeses efectuades, que ha d'incloure una còpia de les factures, els rebuts i altres documents de valor probatori equivalent, que s'ha d'ajustar a les previsions establertes en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, i documents justificatius dels pagaments efectuats.

c) D'acord amb l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per als contractes menors (valor estimat inferior a 40.000 euros sense IVA per a contracte d'obres i valor estimat inferior a 15.000 euros sense IVA per als contractes de subministrament i serveis), l'entitat ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a l'obra, la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el duguin a terme, el prestin o el subministrin, o llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció.

L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació o, si escau, en la sol·licitud de subvenció, s'ha de fer d'acord amb criteris d'eficiència i economia. En cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa, s'ha de justificar expressament en una memòria.

Si en el moment de presentar la documentació justificativa la despesa subvencionable supera la quantia corresponent als contractes menors, s'han d'aportar les diferents ofertes presentades, com també una memòria en què es justifiqui expressament l'elecció en el supòsit que aquesta no recaigui en la proposta econòmicament més avantatjosa.

Termini màxim

El dia 31 d'octubre de 2025 és la data límit per presentar el compte justificatiu dels ajuts del Programa 3 a la Direcció General de Treball i Salut Laboral

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Contacte

Servei o Secció responsable

Àrea de Subvencions

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

(jfbennassar@dgtreslab.caib.es)

X

Esmena de documentació

Requisits

Presentació de documentació requerida a instància de l'Administració.

Documentació a presentar

Termini màxim

El termini estipulat per l'Administració en el cas de que s'hagi requerit documentació.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Contacte

Servei o Secció responsable

Àrea de Subvencions

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

(jfbennassar@dgtreslab.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar