Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria de subvencions per executar projectes de postemergències en l'àmbit de l'ajuda humanitària per a l'any 2025

Finançament d'actuacions d'ajuda a les víctimes de desastres naturals i conflictes armats, o a poblacions en situació de vulnerabilitat extrema, orientades a garantir la seva subsistència, protegir els seus drets, defendre la seva dignitat i assentar les bases del seu posterior desenvolupament, així com les actuacions de postemergència encaminades a la rehabilitació i reconstrucció de les infraestructures físiques, econòmiques i socials, i la prevenció i reducció de la situació de vulnerabilitat de comunitats i poblacions víctimes de desastres de qualsevol tipus.

Així mateix, també constitueix l'objecte d'aquesta convocatòria l'assistència a persones refugiades i desplaçades internes per motiu de conflictes armats o de guerres, i també de catàstrofes naturals quan la seva situació es perllonga en el temps, la prevenció de desastres, la denúncia de violacions dels drets humans associada habitualment a aquests col·lectius i els projectes de defensa d'aquests.

Codi SIA

3153164

Persones destinatàries

Els ajuts s'adrecen a les entitats jurídiques privades sense ànim de lucre radicades a les Illes Balears o d'àmbit estatal que duguin a terme projectes d'emergència destinats a satisfer les necessitats bàsiques urgents i immediates de la població.

Termini per a resoldre i notificar

Les resolucions dictades en aquest procediment, tant de concessió com de denegació, han de ser motivades i han de fixar, en cas de concessió, la quantia de la subvenció concedida. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, s'han de publicar a la Seu Electrònica en el termini màxim de sis mesos comptadors des de la data de presentació de les sol·licituds.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part o d'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

Requisits de les ONGD:

a) Estar vàlidament constituïdes de conformitat amb la normativa vigent i inscrites en el registre corresponent. En el cas d'entitats radicades a les Illes Balears, han d'estar inscrites en el Registre d'organitzacions no governamentals de desenvolupament de les Illes Balears (RONGD) i, en el cas d'entitats d'àmbit estatal, han d'estar inscrites en el Registre d'organitzacions no governamentals de desenvolupament de l'Agència de Cooperació Internacional i Desenvolupament (AECID).

Cal que la constitució legal de l'entitat s'hagi produït com a mínim dos anys abans de la publicació d'aquesta convocatòria.

b) Disposar de l'organització i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de subvenció.

c) Establir en els estatuts que entre els seus objectius es troba la realització d'activitats o projectes relacionats amb la cooperació per al desenvolupament i el foment de la solidaritat amb els pobles.

d) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social.

e) En el cas de fundacions, estar al corrent en el compliment de les obligacions comptables amb el protectorat en el moment de presentar la sol·licitud.

f) No estar sotmeses a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o a cap procediment sancionador.

g) Haver justificat suficientment les subvencions o els ajuts rebuts anteriorment del Govern de les Illes Balears, si n'és el cas.

h) No incórrer en cap de les prohibicions que estableixen l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

i) Executar els projectes mitjançant l'actuació d'un soci local en el país empobrit. S'entén per soci local o contrapart estrangera la persona jurídica legalment creada i reconeguda en el registre oficial corresponent com a entitat nacional, sense ànim de lucre, d'acord amb la legislació del país on s'ha de desplegar l'acció, que manté relacions de col·laboració amb l'entitat beneficiària i que assumeix en tot o en part l'execució directa de les actuacions objecte d'ajuda.

Documentació a presentar

S'han d'adjuntar a la sol·licitud els següents documents d'acord amb el model normalitzat:

- El formulari del projecte

- La matriu de planificació

- El pressupost

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El termini de presentació de les sol·licituds s'inicia l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza el dia 15 de novembre de 2025

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Cooperació i Immigració

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

X

Aportació de documentació obligatòria per complimentar la sol·licitud

Requisits

Haver presentat una sol·licitud

Documentació a presentar

a) Les declaracions responsables següents, d'acord amb els models normalitzats disponibles en el web http://dgcooper.caib.es:

— De compliment de les obligacions que estableixen per a les entitats beneficiàries l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, l'article 21 del Decret 15/2018 i aquesta convocatòria.

— De no incórrer en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre l'ajut, d'acord amb la normativa aplicable, i de no haver estat mai objecte de sancions administratives ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

— De disposar de l'organització, l'estructura tècnica i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de subvenció en el moment en què es publica la convocatòria.

— De totes les ajudes i les subvencions sol·licitades a qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud, o que s'hagin concedit a l'entitat.

b) Amb relació al soci local, la documentació següent:

— Estatuts de l'entitat inscrits formalment en el registre corresponent.

— Certificat expedit per l'organisme oficial competent que acrediti que l'entitat té personalitat jurídica al país on radica.

— Si el soci o contrapart local és una administració pública, el certificat de compromís de participació en el projecte.

— Quan aquests documents estiguin en un idioma diferent de les llengües oficials de les Illes Balears, s'hi ha d'adjuntar una declaració responsable de la persona que representa l'entitat que n'acrediti el contingut.

c) Un certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social i de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària en què consti que està al corrent en el pagament de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries davant l'Administració de l'Estat, en el cas que l'entitat sol·licitant denegui expressament en la sol·licitud l'autorització perquè es comprovi d'ofici.

d) En el cas de fundacions, un document acreditatiu d'estar al corrent en el compliment de les obligacions comptables amb el protectorat en el moment de presentar la sol·licitud.

e) En el cas de desplaçament de personal expatriat, un informe signat per la persona que representa l'entitat legalment que en justifiqui la necessitat, com també les tasques que s'han de fer, el temps de dedicació i la retribució.

f) Una declaració responsable relativa a la veracitat de les dades bancàries (n'ha de tenir la titularitat l'entitat sol·licitant), d'acord amb el model normalitzat disponible en el web http://dgcooper.caib.es. En el cas que els comptes ja estiguin d'alta a la Comunitat Autònoma, n'hi ha prou d'especificar en quin s'ha de fer el pagament.

g) Les entitats d'àmbit estatal no inscrites en el RONGD de les Illes Balears han de presentar la documentació següent:

- Acreditació d'estar inscrites en el Registre de l'Agència Espanyola de Cooperació Internacional al Desenvolupament (AECID).

- Acreditació de la representació amb què actua la persona que signa la sol·licitud.

- El document d'identificació fiscal de l'entitat.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El termini de presentació de les sol·licituds s'inicia l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza el dia 15 de novembre de 2025

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Cooperació i Immigració

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

X

Documentació addicional a la sol·licitud

Requisits

Haver presentat una sol·licitud

Documentació a presentar

Documentació addicional que es pot presentar.

Només s'acceptaran els annexos següents:

· Pla d'Igualtat de l'entitat sol·licitant

· Estratègia de gènere de l'entitat sol·licitant

· Document estratègic d'acció humanitària de l'entitat sol·licitant

· Pla d'Igualtat del soci local

· Estratègia de gènere del soci local

· Document estratègic d'acció humanitària del soci local

· Línia de base

· Cartes de suport de les institucions

· Informe expatriat

Termini màxim

El termini de presentació de les sol·licituds s'inicia l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza el dia 15 de novembre de 2025

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Cooperació i Immigració

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

X

Reformulació del projecte

Requisits

La reformulació s'ha de presentar segons el model normalitzat que proporciona la Direcció General de Cooperació i Immigració, disponible a la Seu Electrònica.

Documentació a presentar

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Deu dies hàbils comptadors des de la publicació de la proposta de resolució provisional

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Cooperació i Immigració

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

X

Acceptació o renúncia de la subvenció / Desistiment de la sol·licitud

Requisits

L'acceptació i la renúncia s'han de dur a terme de manera expressa mitjançant aquest tràmit específic

Documentació a presentar

Acceptació o renúncia

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Deu dies hàbils, comptadors des de la publicació de la proposta de resolució

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Cooperació i Immigració

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

X

Aportació de documentació i/o comunicacions

Requisits

Haver presentat una sol·licitud

Documentació a presentar

Termini màxim

Sense termini

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Cooperació i Immigració

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

X

Sol·licitud de modificacions del projecte i/o terminis

Requisits

Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s'han de formular immediatament després d'aparèixer les circumstàncies que les justifiquin i han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

Documentació a presentar

Sol·licitud de modificacions del projecte segons model normalitzat

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

sense termini

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Cooperació i Immigració

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

X

Informes de seguiment

Requisits

Lliurar un informe tècnic de seguiment de l'execució del projecte als 6 mesos del començament de l'activitat subvencionada per aquells projectes el termini d'execució dels quals sigui igual o superior a 12 mesos.

Documentació a presentar

Els informes de seguiment s'han de presentar d'acord amb el model disponible en aquest tràmit

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Als 6 mesos del començament de l'activitat subvencionada

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Cooperació i Immigració

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

X

Justificació del projecte

Requisits

L'entitat beneficiària ha de justificar tot el projecte aprovat en el termini màxim de tres mesos comptadors des de la data d'acabament de l'execució, mitjançant la modalitat de compte justificatiu, d'acord amb els models normalitzats proporcionats per la Direcció General de Cooperació i Immigració i disponibles en el web http://dgcooper.caib.es i que s'adjunta a aquest tràmit.

Documentació a presentar

La memòria justificativa final que s'ha de presentar ha de contenir la documentació següent:

a) Informe tècnic complet i detallat del projecte executat en conjunt, d'acord amb el model de la Direcció General de Cooperació i Immigració, disponible en el web http://dgcooper.caib.es.

b) Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats que s'han duit a terme, que comprèn els documents següents:

. Compte justificatiu segons el model disponible en el web http://dgcooper.caib.es.

. Llista de les despeses efectuades, classificades per partides i per dates, amb indicació del número de justificant, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.

. Documents justificatius de les despeses ordenats segons la llista esmentada anteriorment.

. Balanç final del projecte aprovat.

. Comprovants de les transferències efectuades amb els fons del projecte subvencionat per acreditar les divises.

. Documents acreditatius del tipus de canvi.

. Declaració responsable signada per la persona que representa legalment el soci local en la qual declari haver rebut els fons al país beneficiari.

. Declaració responsable signada pel representant legal que acrediti les quanties imputades a l'ajut en concepte de despeses indirectes.

.Auditoria, i és el cas

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

L'entitat beneficiària ha de justificar tot el projecte aprovat en el termini màxim de tres mesos comptadors des de la data d'acabament de l'execució.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Cooperació i Immigració

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Cooperació i Immigració

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar