Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Línia d'ajuda a la microempresa, petita i mitjana empresa industrial de les Illes Balears per cobrir les despeses financeres (Ibavals indústria)

Línia d'ajuda a la microempresa, petita i mitjana empresa industrial de les Illes Balears per cobrir les despeses financeres d'operacions de finançament per a inversions productives d'operacions avalades per una Societat de Garantia Recíproca

Codi SIA

3153714

Persones destinatàries

Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les persones físiques o jurídiques, de naturalesa privada, i les societats civils o comunitats de béns domiciliades o que duguin a terme un projecte d'inversió per a la millora dels processos productius o de producte a les Illes Balears, que compleixin els requisits de ser microempreses, petites i mitjanes empreses (pime) que desenvolupin una activitat industrial d'algun dels epígrafs de l'Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE) inclosos en les divisions 2, 3, 4 i 691.2 de la secció primera corresponent a activitats empresarials.

També poden ser beneficiàries les empreses incloses en el grup 504 de l'IAE de la secció primera corresponent a activitats empresarials, i que estiguin inscrites en la divisió B del registre integral industrial corresponent a les empreses de serveis relatives a l'activitat industrial.

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per resoldre i notificar la resolució de les sol·licituds és de sis mesos comptadors a partir de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud de l'ajut

Requisits

- Ser considerat una pime d'acord amb l'annex 1 del Reglament (CE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny.

- Disposar necessàriament d'un aval financer concedit per una societat de garantia recíproca.

- Tenir el centre de treball, la seu fiscal i la seva activitat principal a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

- Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com de les obligacions amb la Seguretat Social.

- Les exigències imposades per la normativa en matèria de seguretat industrial i minera, i qualsevol altra que sigui aplicable.

- En cas que el sol·licitant de la subvenció sigui una persona física ha d'estar inscrita en el règim especial de treballadors autònoms o en un règim alternatiu equivalent.

- Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen als punts novè i desè d'aquesta convocatòria.

Documentació a presentar

Les persones que, d'acord amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb l'administració pública, han de presentar la sol·licitud i la declaració responsable en format electrònic seguint les passes següents:

1r. És imprescindible comptar amb un aval amb ISBA S.G.R. per poder accedir a la subvenció.

2n. Emplenar el Model de sol·licitud, i pujar la documentació obligatòria.

3er. Rebreu un PDF al correu electrònic que heu especificat a la sol·licitud. El representant de l'empresa l'ha de signar electrònicament.

4r. Registrar el PDF signat a través del botó que apareix més abaix "accés al tràmit telemàtic".

Termini màxim

El termini per presentar les sol·licituds és des de l'endemà de la publicació de la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins al dia 1 d'octubre de 2025 o fins al possible esgotament, dins aquest període, de la quantia econòmica assignada a aquesta convocatòria.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Indústria i Sostenibilitat

(pjordi@adrbalears.es)

X

Esmena de la sol·licitud

Requisits

Haver rebut un requeriment d'esmena.

Documentació a presentar

S'ha de presentar la documentació requerida.

Termini màxim

El termini màxim de presentació de la documentació és de 10 dies, segons l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Indústria i Sostenibilitat

(pjordi@adrbalears.es)

X

Millora o modificació voluntària de la sol·licitud de l'ajut o de pagament

Requisits

Haver presentat una sol·licitud per l'ajut o de pagament per a aquest procediment d'ajuts.

Documentació a presentar

S'ha de presentar la documentació que es consideri necessària per millorar o modificar la sol·licitud.

Termini màxim

Fins a la data de finalització del tràmit de sol·licitud de l'ajut o la data màxima de justificació.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Indústria i Sostenibilitat

(pjordi@adrbalears.es)

X

Sol·licitud d'autorització d'una modificació

Requisits

Haver rebut una resolució de concessió d'aquest ajut.

Documentació a presentar

Document signat pel/la representant explicant la modificació que sol·licita.

Termini màxim

Es pot sol·licitar durant tot el procediment.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Indústria i Sostenibilitat

(pjordi@adrbalears.es)

X

Al·legacions a la proposta de resolució provisional

Requisits

Haver rebut una proposta de resolució provisional de l'ajut de xecs de consultoria.

Documentació a presentar

Termini màxim

10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la notificació de la proposta de resolució provisional.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Indústria i Sostenibilitat

(pjordi@adrbalears.es)

X

Sol·licitud de pagament i justificació de l'ajut

Requisits

Les persones o entitats beneficiàries han de justificar l'aplicació dels fons a la inversió.

Documentació a presentar

Pujar, amb l'ajut de la societat de garantia recíproca (ISBA SGR), tota la documentació necessària per a la justificació. Signar electrònicament el pdf resultant i, registrar-ho a través del botó que apareix més abaix "accés al tràmit telemàtic".

Termini màxim

El beneficiari té sis mesos des de la resolució de la concessió de l'ajut per efectuar la justificació davant l'òrgan instructor. En tot cas, la data màxima de justificació és el dia 15 de novembre del 2025.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Indústria i Sostenibilitat

(pjordi@adrbalears.es)

X

cancel·lació anticipada

Requisits

Tenir concedit un ajut en aquest procediment (ajuts a la microempresa, petita i mitjana empresa de caràcter industrial de les Illes Balears que tenguin aprovades operacions financeres avalades per una Societat de Garantia Recíproca, per cobrir les despeses financeres d'operacions de finançament d'inversions productives).

Documentació a presentar

Termini màxim

Fins a la finalització de l'aval concedit per ISBA SGR

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Indústria i Sostenibilitat

(pjordi@adrbalears.es)

X

Desistiment de la sol·licitud

Requisits

Haver sol·licitat un ajut en aquest procediment (Ibavals indústria).

Documentació a presentar

Termini màxim

En qualsevol moment que estigui oberta aquesta convocatòria.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Indústria i Sostenibilitat

(pjordi@adrbalears.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar