Torna

Seu Electrònica

Convocatòria d'ajudes de formació per a personal investigador no doctor en l'àmbit de la salut corresponent al període 2025-2029

La finalitat d'aquesta convocatòria es contribuir a les depeses de contractació que duguin a terme els centres sanitaris i d'investigació biomèdica i en salut de les Illes Balears, per tal d'incorporar persones joves investigadores i personal sanitari, amb la finalitat de completar la primera etapa de formació en investigació, així com els estudis de doctorat i realització de tesis, i en definitiva, augmentar el número de persones doctores en l'àmbit de salut i sanitari.

Codi SIA

3150758

Persones destinatàries

1. Poden ser entitats beneficiàries de les subvencions totes les entitats que desenvolupen activitats d'R+D+I en biomedicina o en ciències i tecnologies de la salut, d'acord amb les circumstàncies que es recullen al punt 4 d'aquest apartat, i conforme a les tipologies de centres determinades per a cadascuna de les modalitats. Igualment, en poden ser beneficiàries les persones físiques per al concepte de taxes acadèmiques derivades d'aquesta convocatòria.

2. Entitats beneficiaries de la modalitat 1:

a) Els instituts públics d'investigació sanitària acreditats per una ordre ministerial (d'ara endavant, IIS).

En aquest cas, la sol·licitud l'ha de fer l'entitat jurídica que en tengui encomanada la gestió, i poden presentar sol·licituds les persones investigadores adscrites a aquests i pertanyents a qualsevol de les entitats signants del conveni de constitució d'aquests. El centre de realització és l'IIS esmentat, de manera que les activitats es poden desenvolupar en qualsevol dels espais de les entitats que signen el conveni. A aquest efecte, s'han d'entendre per persones investigadores adscrites als IIS les que figurin com a tals en les llistes que els mateixos IIS remeten anualment a l'Institut Carlos III.

b) Les entitats i institucions sanitàries públiques amb activitat clinicoassistencial: hospitals, centres d'atenció primària o altres centres assistencials diferents dels anteriors amb llicència d'activitat sanitària expedida per l'autoritat competent.

c) Els organismes públics de recerca que es defineixen en l'article 47 de la Llei 14/2011, d'1 de juny, d'acord amb el que preveu el Reial decret 202/2021, de 30 de març (BOE núm. 77, de 31 de març de 2021).

d) Les universitats públiques, d'acord amb el que es preveu en la vigent Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats.

e) Altres centres públics d'R+D+I, amb personalitat jurídica pròpia, diferents dels organismes públics de recerca, vinculats a l'Administració pública i els organismes que en depenen, qualsevol que en sigui la forma jurídica, sempre que en els estatuts, en la normativa reguladora o en l'objecte social tenguin definida entre les seves activitats l'R+D+I en biomedicina, tecnologies o ciències de la salut.

f) Els consorcis públics d'R+D+I en biomedicina, tecnologia o ciències de la salut.

g) Les entitats privades sense ànim de lucre que tenguin definida en els estatuts o en la normativa que els regula o en la normativa de creació les activitats en R+D+I en biomedicina, tecnologies o ciències de la salut.

3. Entitats beneficiàries, modalitat 2:

Les entitats i institucions sanitàries públiques amb activitat clinicoassistencial: hospitals, centres d'atenció primària, altres centres assistencials diferents dels anteriors amb llicència d'activitat sanitària expedida per l'autoritat competent.

4. L'entitat beneficiària ha de tenir personalitat jurídica pròpia i estar vàlidament constituïda en el moment de la presentació de la sol·licitud d'ajuda, ha de tenir la residència fiscal a l'Estat espanyol i seu a les Illes Balears. Totes les entitats beneficiàries han de tenir la capacitat de contractar personal investigador.

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per resoldre els procediments i notificar la resolució és de sis mesos comptadors des de la data de presentació de la sol·licitud

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de Salut

Tràmits

X

Presentació de sol·licituds

Requisits

-Les entitats interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic disponible en el procediment publicat a la seu electrònica d'aquesta administració (https://www.caib.es/seucaib). L'accés al tràmit s'ha de fer mitjançant certificat electrònic. No es tindran per presentades en el registre les sol·licituds que es presentin per qualsevol altra via telemàtica diferent d'aquest tràmit.

Documentació a presentar

La documentació de la sol·licitud està especificada en l'apartat tretzè de les bases de la convocatòria.

El formulari de sol·licitud es genera per l'eina informàtica.

Termini màxim

El termini per presentar les sol·licituds de les ajudes és de vint dies hàbils des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Recerca en Salut, Formació i Acreditació

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Investigació Sanitària

Carrer Calçat 2-A (2ª planta). Tel.: 971177729

(investigaciosalut@dgaval.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Recerca en Salut, Formació i Acreditació

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar