Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajuts adreçats al funcionament d'agrupacions empresarials innovadores de les Illes Balears 2025

Donar suport a les agrupacions empresarials innovadores de les Illes Balears basades en el coneixement amb la finalitat d'incentivar la consolidació d'aquestes entitats i dels projectes col·laboratius que puguin desenvolupar, reforçant així el seu potencial innovador com a element important en el sistema de ciència, tecnologia i innovació de les Illes Balears i com a mitjà per augmentar-ne la competitivitat i contribuir al creixement sostenible de l'economia de les nostres illes.

Codi SIA

3146014

Persones destinatàries

Són beneficiaris d'aquests ajuts les agrupacions empresarials innovadores que estiguin donades d'alta al Registre d'Agrupacions Empresarials Innovadores de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud d'ajuda que s'estableix a l'apartat vuitè d'aquestes bases, i que, per tant, compleixin amb els requisits establerts a l'article 5 del Decret 6/2019, d'1 de febrer, pel qual es crea i regula el Registre d'Agrupacions Empresarials Innovadores de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, publicat al BOIB núm. 15 de 2 de febrer de 2019, modificat pel Decret 83/2023 de 23 d'octubre (d'ara endavant, Decret 6/2019).

En aquest sentit, l'article 2.1 d'aquest mateix Decret estableix que les AEI han de ser entitats sense finalitat de lucre, i s'han de caracteritzar per ser una combinació en un espai geogràfic o un sector productiu d'empreses i centres d'investigació o de formació públics o privats, involucrats en processos d'intercanvi col·laboratiu, dirigits a obtenir avantatges o beneficis derivats de l'execució de projectes concrets de caràcter innovador. L'activitat d'aquestes entitats s'ha d'organitzar entorn d'una branca o sector científics o tecnològic o d'un mercat o segment de mercat objectiu.

En queden excloses com a beneficiàries:

a) Les entitats que no compleixen amb els requisits establerts a l'article 5 del Decret 6/2019 per inscriure's en el Registre d'Agrupacions Empresarials Innovadores.

b) Les entitats que no compleixin amb algun dels requisits establerts a l'apartat cinquè d'aquestes bases.

Termini per a resoldre i notificar

Sis mesos comptadors des de la data d'entrada de la sol·licitud en el registre de l'òrgan competent per a la instrucció del procediment. Si transcorregut aquest termini no es dicta una resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General d'Innovació i Transformació Digital

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud d'ajut

Requisits

1. Els ajuts a les agrupacions empresarials innovadores es concediran exclusivament a l'entitat jurídica que gestioni l'agrupació, d'acord a l'article 27.2 del Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.

2. Les entitats que sol·licitin aquests ajuts han de complir els requisits següents:

a) Estar donats d'alta al Registre d'Agrupacions Empresarials Innovadores de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears regulat en el Decret 6/2019 en la data de la presentació de la sol·licitud.

b) Estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social i de les seves obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La sol·licitud dels ajuts implicarà l'autorització perquè la Direcció General d'Innovació i Transformació Digital pugui comprovar d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions, excepte en cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o entitat sol·licitant haurà d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.

c) Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat. La sol·licitud dels ajuts requerirà l'autorització perquè la Direcció General d'Innovació i Transformació Digital pugui comprovar que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions. En cas de no autoritzar-ho expressament, la persona o entitat sol·licitant haurà d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.

d) No estar en alguna de les circumstàncies que preveu l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; no haver estat sancionats d'acord amb el que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones, i l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

e) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que estableixen els apartats setè i vuitè d'aquesta Resolució.

f) No haver rebut ajuts de funcionament per un període superior a 10 anys, d'acord amb l'article 27.7 del Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió.

g) Assumir els compromisos següents:

— Realització d'un mínim de 40 hores anuals de formació per persona, de gerència o laboral contractat amb despeses imputades a l'apartat 6.4.1, en àrees que millorin la competitivitat de l'entitat (gestió empresarial, màrqueting, internacionalització o idiomes, entre d'altres) durant el període d'execució de l'actuació objecte de l'ajuda.

— Presentació anual d'un mínim de dos projectes col·laboratius innovadors a convocatòries públiques de subvencions de concurrència competitiva (locals, regionals, estatals o europees) en els quals l'AEI figuri com a entitat sol·licitant o beneficiària de l'ajut per al projecte col·laboratiu.

— Acudir a les assemblees, jornades i/o reunions a les que els convoqui la Direcció General d'Innovació i Transformació Digital.

La sol·licitud dels ajuts implica l'assumpció d'aquests tres compromisos.

Documentació a presentar

1. Els sol·licitants han de presentar la documentació següent:

a) Sol·licitud de subvenció, segons el model de l'imprès 2, disponible a https://innovacio.caib.es/ i a la pàgina del tràmit a la Seu Electrònica de la CAIB. La persona que signi la sol·licitud ha de coincidir amb el representant legal que figura al Registre d'Agrupacions Empresarials Innovadores de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En cas contrari, el signant de la sol·licitud haurà d'acreditar la condició de representat de l'entitat i dels poders que tengui reconeguts.

b) Memòria tècnica i econòmica que estimi les despeses de funcionament descrits a l'apartat sisè de la convocatòria amb el contingut mínim que es detalla a l'imprès 3, i que es relacionin amb el Pla estratègic regulat a l'article 5 del Decret 6/2019.

c) Declaració responsable atorgada davant l'òrgan concedent de la subvenció de no estar sotmès el beneficiari a cap de les circumstàncies a què es refereix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, inclosa en el model de sol·licitud.

d) Respecte de l'acreditació de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributaria de les Illes Balears i de les obligacions amb la Seguretat Social, la sol·licitud d'ajuts implica l'autorització perquè la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació pugui obtenir de l'Agència Tributària de les Illes Balears i de la Tresoreria General de la Seguretat Social la informació relativa al compliment d'aquestes obligacions, excepte en cas de denegació expressa del consentiment, supòsit en què la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.

e) Quant a l'acreditació del requisit d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, el sol·licitant autoritzarà expressament en la sol·licitud dels ajuts que la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació pugui obtenir de la Agència Estatal de l'Administració Tributària la informació acreditativa del compliment d'aquesta obligació, tret del cas de denegació expressa del consentiment, supòsit en què la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.

f) Declaració en què es facin constar les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats des de la creació de l'entitat per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals o, si escau, una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap (imprès 4).

g) D'acord amb l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions, per als projectes de quantia superior o igual de 15.000 € en cas de subministrament de béns d'equipament o prestació de serveis per una empresa de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari ha de presentar, com a mínim, tres ofertes anteriors a l'execució del projecte, tret que, per les seves característiques especials, no hi hagi entitats suficients per poder fer-les, llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció. L'elecció de les ofertes presentades s'ha de fer de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa. S'ha de justificar en tot cas l'adequació de les despeses als preus de mercat (imprès 5).

h) Declaració de dades bancàries que es troba inclosa en la sol·licitud de l'ajut.

i) Documentació acreditativa de no disposar de recursos suficients per finançar transitòriament l'execució de l'activitat subvencionada, en el cas que es sol·liciti pagament anticipat parcial de l'ajuda.

Termini màxim

El termini per presentar les sol·licituds és de cinc mesos, comptadors a partir del dia 31 de desembre de 2024.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Innovació

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General d'Innovació i Transformació Digital

Ctra. de Valldemossa, km 7,4. ParcBit. Edifici Naorte, bloc A, 2a planta. Tel.: 971177000

(innovacio@caib.es)

X

Aportació de documentació

Requisits

Haver sol·licitat una ajut en aquesta convocatòria

Documentació a presentar

Termini màxim

Sense termini

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Innovació

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General d'Innovació i Transformació Digital

Ctra. de Valldemossa, km 7,4. ParcBit. Edifici Naorte, bloc A, 2a planta. Tel.: 971177000

(innovacio@caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Innovació i Transformació Digital

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar