Requisits
Els beneficiaris que poden optar a l'ajut venen establerts al punt cinquè del annex 1 de la convocatòria.
Els requisits per obtenir la condició de beneficiaris són els següents:
a) Tenir almenys un centre de treball i el domicili fiscal a les Illes Balears.
b) Estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social, les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
c) Un beneficiari podrà demanar ajuts d'un màxim de dues línies per convocatòria i anualitat, a excepció de la línia 2.1, en què només se'n podrà demanar un. En cas de sol·licitar més línies de les permeses, s'ha d'atendre el que estableix l'apartat tretzè, d'esmena de deficiències d'aquest annex.
d) El beneficiari ha de tenir capacitat de representació suficient, degudament acreditada, per dur a terme la tramitació de l'ajut.
e) Tots els projectes presentats per a ajuts han d'estar alineats amb els objectius estratègics de la RIS3 Illes Balears.
f) L'actuació objecte de subvenció s'ha de fer a les Illes Balears.
g) No poden ser beneficiàries d'ajuts superiors a 30.000 euros les persones físiques i jurídiques, diferents de les entitats de dret públic, amb ànim de lucre, que incompleixen els terminis de pagament prevists en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.
Queden exclosos com a beneficiaris els següents:
a) Les administracions, societats públiques i entitats de dret públic, així com qualsevol empresa o organització en la qual la participació d'aquests ens sigui majoritària, llevat dels col·legis professionals, que poden ser beneficiaris del programa V per a l'organització d'esdeveniments relacionats amb la innovació.
b) Les persones físiques o jurídiques que tenguin la condició de consultor especialitzat d'algun dels programes no poden ser, alhora, beneficiàries d'aquest ajut.
c) Els sol·licitants que es trobin en alguna de les circumstàncies que preveu l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el TRLS. Tampoc no poden tenir la condició de beneficiaris els sol·licitants objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències condemnatòries fermes en els darrers tres anys, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb el que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes; i tampoc no poden haver estat sancionats o condemnats per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajuts o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.
d) Les empreses en crisi quan concorri alguna circumstància establerta en l'article 2, apartat 18, del Reglament (UE) 651/2024 de la Comissió, de 17 de juny de 2014.
Documentació a presentar
Cal aportar la documentació següent:
a) L'annex 4 de sol·licitud de subvenció en què s'indicarà el programa i la línia d'ajut que es demana.
b) L'annex 5 de memòria tècnica i econòmica del projecte.
c) L'annex 6 de declaració de veracitat de dades bancàries.
d) L'annex 7 de relació d'altres ingressos o subvencions per a l'activitat subvencionada amb indicació expressa de l'import i la procedència.
e) Un pla d'actuació per a la igualtat efectiva de dones i homes, si escau.
f) En el supòsit que les entitats es presentin als programes II, IV i VI sota la modalitat de «participació en cooperació», cal aportar el contracte regulador corresponent.
g) En tots els supòsits s'exigirà la presentació de les escriptures de constitució de l'entitat sol·licitant o un document equivalent, i del poder del representant, si s'escau.
h) Respecte de l'acreditació de estar al corrent amb les obligacions tributàries amb l'Estat, la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i la Seguretat Social, la presentació de la sol·licitud implica l'autorització perquè la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació pugui comprovar-ho directament de les fonts oficials. La comprovació directa amb l'Administració tributària estatal requereix l'autorització expressa de l'interessat, en virtut de l'article 91.1.k) de la Llei 58/2003, general tributària. Per tant, en l'annex 4 de sol·licitud de subvenció s'hi ha de fer constar l'autorització expressa per obtenir les dades de l'Administració tributària estatal. Igualment, s'hi ha de fer constar que no s'oposa a la comprovació de les seves dades de l'Administració tributària autonòmica ni de la Seguretat Social. En cas d'oposició o no autorització, s'ha d'aportar el certificat corresponent. En tot cas, d'acord amb el segon paràgraf de l'article 11.f) del TRLS, l'acreditació anterior es pot substituir per una declaració responsable quan l'import de la subvenció sigui igual o inferior a 3.000 euros.
i) Quant a la quantia, i d'acord amb l'article 40.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el TRLS, per als projectes de quantia superior a 15.000 euros, en cas de subministrament de béns d'equip o prestació de serveis per una empresa de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari ha de presentar, com a mínim, tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o lliurament del bé. Tot això, llevat que per les seves característiques especials no hi hagi entitats suficients per poder fer-les o que es tracti de contractes que la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, consideri contractes exclosos en l'àmbit de la recerca, desenvolupament i innovació, o llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció. L'elecció de les ofertes presentades s'ha de dur a terme de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Termini de presentació de les sol·licituds
Per als anys successius 2025, 2026 i 2027, els terminis de presentació de sol·licituds seran els següents:
a) Convocatòria 2025: del 10 d'abril de 2025 al 10 de maig de 2025.
b) Convocatòria 2026: del 12 de gener de 2026 al 27 de febrer de 2026.
c) Convocatòria 2027: de l'11 de gener de 2027 al 26 de febrer de 2027.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei d'Innovació
Ctra. de Valldemossa, km 7,4. ParcBit. Edifici Naorte, bloc A, 2a planta.
Tel.: 971176105
(innovacio@caib.es)