Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Beques i ajuts alumnes de graus B SOIB 25-27

Aquesta Resolució té per objecte establir una convocatòria informativa de beques adreçada a les persones treballadores desocupades de més de 16 anys i menys de 30, persones de més de 30 anys, beques per a persones amb discapacitat i per a les dones víctimes de violència de gènere que es trobin en situació d'atur així com ajuts en concepte de transport, manutenció, allotjament i manutenció, i conciliació, totes regulades als articles 22 a 25 de l'Ordre EFP/942/2022, de 23 de setembre

Codi SIA

3190289

Persones destinatàries

Persones que siguin alumnes de graus B, mòduls professionals i FEMPOs finançats pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) finalitzats entre l'1 de gener de 2025 i el 31 de març de 2027.

Termini per a resoldre i notificar

Sis mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud hagi tingut entrada en el registre de l'òrgan competent per tramitar-la.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

No

Òrgan competent per a resoldre

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

Generals per totes les beques i ajuts

Cursar un grau B, un mòdul professional o FEMPO, de formació professional finançat pel SOIB que hagi finalitzat entre l'1 de gener de 2025 i el 31 de març del 2027.

Estar inscrita com a persona demandant d'ocupació desocupada en el Servei d'Ocupació de les Illes Illes Balears (SOIB).

Específics segons el tipus de beca o ajut

LÍNIA 1 (beques per persones de més de 16 i menors de 30 anys) 

Tenir més de 16 anys i menys de 30 anys el dia d'inici de cada grau B, un mòdul professional o FEMPO.

Finalitzar el grau B, mòdul professional o FEMPO amb aprofitament (apte).

En el cas de tractar-se d'una beca per una persona amb una discapacitat, s'ha d'haver finalitzatel grau B, mòdul professional o FEMPO; en aquest cas, ha d'estar inscrita com a persona amb discapacitat a l'oficina d'ocupació en la data d'inici del curs i fer constar aquesta condició al full de demanda del grau B o FEMPO.

LÍNIA 2 (beques per persones a partir de 30 anys) 

Tenir 30 anys o més el dia d'inici de cada grau B, mòdul professional o FEMPO.

Haver estat inscrita en el SOIB o en un altre servei públic del Sistema Nacional d'Ocupació com a demandant d'ocupació desocupada durant almenys quatre mesos dins els sis mesos immediatament anteriors al dia de la incorporació a cada grau B, mòdul professional o FEMPO

Finalitzar el grau B, mòdul professional o FEMPO amb aprofitament (apte). En el cas de tractar-se d'una beca per una persona amb una discapacitat, ha d'estar inscrita com a persona amb discapacitat a l'oficina d'ocupació en la data d'inici del curs i fer constar aquesta condició al full de demanda de l'acció formativa. del grau B, mòdul professional o FEMPO.

LÍNIA 3 (Dones víctimes de violència de gènere) 

Acreditar la condició de dona víctima de violència de gènere

LÍNIA 4 (Ajuts de transport) 

Només han de cumplir els requisits generals

LÍNIA 5 (Ajuts per a manutenció) 

Haver-se de desplaçar d'un municipi a un altre amb una distància mínima de 30 quilòmetres i que les classes s'imparteixin tant de matí com d'horabaixa. 

LÍNIA 6 (Ajuts per a allotjament i manutenció, que també podran incloure les despeses de transport entre illes)

Haver-se de desplaçar entre les illes, amb un motiu justificat per assistir als cursos

LÍNIA 7 (Ajuts de conciliació) 

Tenir al seu càrrec infants menors de 12 anys o familiars dependents fins al segon grau, que convisquin amb la persona sol·licitant, sempre que a l'inici de cada grau B, mòdul professional o FEMPO no tingui rendes de qualsevol tipus superiors al 75 % de l'Indicador Públic de Renda d'Efectes Múltiples (IPREM).

Documentació a presentar

La indicada a l'apartat 6 de l'annex de la convocatòria

Models:

Termini màxim

Cursos iniciats abans de la publicació de la convocatòria: tres mesos des del dia següent a la publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB

Cursos iniciats a partir de la publicació de la convocatòria: des del dia de l'inici de cada grau B, mòduls professionals o FEMPO fins a tres mesos després del dia de finalització de cada grau B, mòdul professional o FEMPO.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Carrer Gremi d'Hortolans, 11, 1 planta. Polígon Son Rossinyol. Tel.: 971177900 - Fax: 971176342

X

Esmena de la sol.licitud

Requisits

Haver estat requerit per esmenar la sol.licitud

Documentació a presentar

Termini màxim

10 dies hàbils des de la notificació del requeriment

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Carrer Gremi d'Hortolans, 11, 1 planta. Polígon Son Rossinyol. Tel.: 971177900 - Fax: 971176342

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar