Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria per a la constitució de la borsa única de selecció de personal funcionari interí. Cos facultatiu superior, Escala d'enginyeria, especialitat enginyeria agrònoma (Mallorca)

1. L'objecte d'aquestes bases és regular la constitució i l'actualització de la borsa única del cos facultatiu superior, Escala d'enginyeria, especialitat enginyeria agrònoma.

2. Aquesta borsa es regeix per aquestes bases i per l'Acord del Consell de Govern de 12 de juliol de 2024, que ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals d'11 de juliol de 2024 pel qual es regula la selecció mitjançant personal funcionari interí; pel Decret pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; per la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; pel Decret 36/2004, de 16 d'abril, pel qual es regula l'accés, la promoció interna i la provisió de llocs de treball de persones amb discapacitat a la funció pública de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Codi SIA

3157383

Persones destinatàries

Persones físiques que compleixen els requisits prevists en la convocatòria.

Termini per a resoldre i notificar

Tres mesos a partir del dia en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.

Silenci administratiu

Segon normativa aplicable

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Escola Balear d'Administració Pública (EBAP)

Tràmits

X

Presentació sol.licituds

Requisits

1. Les persones aspirants que es vulguin inscriure a la borsa única han de complir els requisits i les condicions generals i específiques que s'exigeixen en aquesta convocatòria abans que finalitzi la data de tall corresponent, excepte la capacitat funcional, que s'ha d'acreditar en el moment del nomenament. Els requisits s'han de mantenir durant tot el procés selectiu de talls de les borses i del nomenament.

2. Els requisits per poder inscriure's són:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública segons l'article 57 del TREBEP.

b) Tenir setze anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió del títol acadèmic exigit o en condicions d'obtenir-lo en la data en què acabi el termini del tall corresponent.

El títol exigit per participar en la borsa convocada és el següent:

― Títol d'enginyeria agrònoma (pre Bolonya) o títol que habiliti per a l'exercici d'aquesta professió regulada, segons el que estableixen les directives comunitàries.

Els aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'acreditar que estan en possessió de la corresponent credencial d'homologació. Aquest requisit no és d'aplicació als aspirants que hagin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

d) Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents.

La capacitat funcional s'ha d'acreditar mitjançant l'aportació d'un certificat mèdic, en model oficial, acreditatiu de tenir les capacitats i les aptituds necessàries per a l'exercici de les funcions del cos, escala i especialitat corresponent.

En el cas de les persones amb discapacitat, aquest requisit s'entén acreditat quan es presenta l'informe d'acreditació de la compatibilitat funcional expedit per l'equip multiprofessional corresponent de la direcció general competent en matèria de persones amb discapacitat.

En el supòsit de personal que ja presti serveis a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i acumuli un període de prestació de serveis com a mínim de sis mesos, no és necessari aportar un certificat mèdic sempre que el lloc de treball que s'hagi d'ocupar estigui adscrit a un cos general, excepte si es tracta del cos subaltern.

En tots els casos, si es considera necessari a l'efecte de constatar la capacitat funcional, es pot requerir la intervenció del Servei de Prevenció de Riscs Laborals, adscrit a la Direcció General de Funció Pública, o de la unitat o el servei corresponent de la conselleria competent en matèria de discapacitat.

e) No haver estat separats, mitjançant un procediment disciplinari, del servei de cap administració, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitats de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics mitjançant una resolució judicial. En el cas de nacionals d'un altre estat, no estar inhabilitats o en situació equivalent, ni haver estat sotmesos a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

Aquest requisit s'acredita amb la presentació d'una declaració responsable signada per l'aspirant en el mateix tràmit telemàtic de la sol·licitud de participació.

f) No tenir la condició de personal funcionari de carrera en el mateix cos, escala i especialitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a què s'opta.

g) Estar en possessió del certificat de coneixements de la llengua catalana del nivell B2 (nivell avançat), de conformitat amb el que disposa l'article 3.b) del Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Els certificats oficials que acrediten aquest requisit són els següents:

― Certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears.

― Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

― Certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014 per la qual es regulen l'homologació dels estudis de llengua catalana de l'educació secundària obligatòria i del batxillerat amb els certificats de coneixements de llengua catalana de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats i l'exempció de l'avaluació de la llengua i la literatura catalanes en l'ensenyament reglat no universitari, i els procediments per obtenir-les (BOIB núm. 115, de 26 d'agost).

― Certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34, de 12 de març).

Si la persona interessada al·lega el requisit de coneixements de llengua catalana mitjançant títols, diplomes i certificats que requereixin l'homologació, el requisit s'entén complert sempre que obtengui l'homologació abans de la data del tall corresponent. Si figura en la llista d'aspirants aprovats i està pendent de l'emissió del certificat, l'ha d'adjuntar en el tràmit de la publicació de la llista provisional o definitiva d'aprovats.

h) Haver satisfet la taxa de serveis de selecció de personal d'acord amb el que preveu l'article 59 bis de la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Estan exemptes del pagament de la taxa de drets d'examen les persones amb una discapacitat igual o superior al 33 %.

i) Signar la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de participació que figura en el tràmit telemàtic d'inscripció en aquest procés selectiu. S'entén que la declaració responsable està signada quan es presenti i finalitzi el procés d'inscripció.

Documentació a presentar

1. Juntament amb la sol·licitud, els aspirants no han d'aportar cap document acreditatiu dels requisits, excepte que al·leguin que el nivell de coneixements de llengua catalana l'acrediten amb un certificat d'equivalència no inscrit en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública; en aquest cas, haurà d'adjuntar el document electrònic del certificat o una copia simple en el corresponent tràmit telemàtic de sol·licitud.

2. De conformitat amb el que estableix l'article 69 in fine i l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu de les administracions públiques, en qualsevol moment del procediment l'EBAP pot comprovar d'ofici els requisits al·legats en el tràmit que constin en documents emesos per les administracions públiques que figuren en la plataforma d'intermediació de dades.

D'acord amb això, llevat que l'aspirant hi manifesti expressament la negativa, l'EBAP verificarà els requisits de titulació acadèmica; els certificats acreditatius de la condició legal de discapacitat; la condició de funcionari de carrera del mateix cos, escala i especialitat, i els certificats de coneixements de llengua catalana següents:

— Els certificats expedits per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears.

— Els certificats homologats que constin en la base de dades de l'òrgan competent de les Illes Balears.

— Els certificats que constin inscrits en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública.

Excepcionalment, si l'EBAP no pot comprovar aquests documents, pot requerir a la persona interessada que els aporti.

Termini màxim

dotze mesos

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Escola Balear d'Administració Pública (EBAP)

Contacte

Servei o Secció responsable

Escola Balear d'Administració Pública (EBAP)

C/ Gremi de Corredors, 10, 3r (polígon de Son Rossinyol). Tel.: 971177625 - Fax: 971176319

(ebap@caib.es)

X

Modificar situació en  la borsa única

Requisits

Canvi d'illa i modalitat d'interinitat:

1. En tot cas, a través del tràmit telemàtic habilitat «Modificació de la sol·licitud», es pot modificar en qualsevol moment la selecció inicial d'illa i la modalitat d'interinitat, excepte durant el temps en els quals hi hagi un procediment de crida en marxa.

2. Les persones aspirants que s'incorporin d'ofici a la borsa per haver participat en una convocatòria pública d'ingrés com a funcionaris de carrera en virtut del que estableix el punt 6 d'aquestes bases s'inscriuran d'ofici sols a l'illa on han participat i en totes les modalitats d'interinitat.

Aquestes persones poden modificar en qualsevol moment la inscripció inicial en relació amb la modalitat d'interinitat, mitjançant el tràmit telemàtic corresponent sense perdre la preferència.

3. Les sol·licituds de canvis d'illa i de modalitat d'interinitat no tindran efectes pel que fa a les crides ja publicades.

Les persones inscrites d'ofici poden modificar l'illa mitjançant la tramitació d'una sol·licitud específica d'inscripció i al·legació de mèrits de conformitat amb la base 8, si bé en aquest cas, el canvi d'illa sols tindrà efectes a partir de l'endemà que es publiquin les noves llistes definitives després del tall corresponent. En aquestes illes no tenen la preferència en el nomenament a la qual es refereix el punt 10 d'aquestes bases.

Documentació a presentar

Termini màxim

dotze mesos

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Escola Balear d'Administració Pública (EBAP)

Contacte

Servei o Secció responsable

Escola Balear d'Administració Pública (EBAP)

C/ Gremi de Corredors, 10, 3r (polígon de Son Rossinyol). Tel.: 971177625 - Fax: 971176319

(ebap@caib.es)

X

Modificar dades personals i aportar merits

Requisits

1. Les persones inscrites en les borses úniques poden modificar les seves dades personals, inclosa la pèrdua o l'adquisició de la condició de discapacitat, en qualsevol moment, mitjançant el tràmit telemàtic habilitat a la Seu Electrònica i en el Portal de l'Opositor. Així mateix, tenen el deure de mantenir actualitzades les dades de contacte.

2.Les persones ja inscrites o que ja hagin presentat la sol·licitud poden al·legar nous mèrits mitjançant el tràmit telemàtic habilitat sense necessitat d'abonar la taxa corresponent.

Documentació a presentar

Termini màxim

Dotze mesos

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Escola Balear d'Administració Pública (EBAP)

Contacte

Servei o Secció responsable

Escola Balear d'Administració Pública (EBAP)

C/ Gremi de Corredors, 10, 3r (polígon de Son Rossinyol). Tel.: 971177625 - Fax: 971176319

(ebap@caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Escola Balear d'Administració Pública (EBAP)

Finalitat

Les dades seran tractades per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears amb la finalitat de dur a terme el procés selectiu de concurs per a la creació de la borsa extraordinària, i la posterior adjudicació a les persones seleccionades.

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

— Conselleria competent en matèria de funció pública — Butlletí Oficial de les Illes Balears — Altres participants en el procediment selectiu — Administració de justícia

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar