Requisits
Estar inscrit en el Registre de gestors de biomassa vegetal.
Documentació a presentar
a) En cas de voler instal·lar un punt de recollida i tractament (durant 1 any), cumplimentar el model de "Punt de recollida i tractament".
b) En cas de voler instal·lar un punt d'emmagatzematge i transferència (durant 3 anys), cumplimentar el model "Punt d'emmagatzematge".
c) Serà imprescindible presentar aquests documents adicionals juntament amb el model normalitzat de declaració responsable:
1. (Només en cas de representació) Autorització de representació en favor de la persona declarant
2. Documentació acreditativa de la disponibilitat del terreny.
3. Descripció de les instal·lacions (ubicació amb coordenades geogràfiques, característiques tècniques), tipus i quantitats de biomassa que es volen recollir o emmagatzemar.
4. Descripció de les activitats de valorització de biomassa que s'han de dur a terme (superfície utilitzada per cada tipus d'operació, tipus de maquinària i capacitat màxima de tractament de la instal·lació).
5. Mesures de prevenció i autoprotecció d'incendis en el conjunt de la instal·lació.
6. Descripció del mitjans adequats de protecció contra incendis segons la ubicació del punt.
7. En cas d'extracció de biomassa forestal, presentar Pla tècnic aprovat o, si no n'hi ha, autorització de tala.
Models:
Termini màxim
No hi ha termini de presentació
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl
Tel.: 971176677
- Fax: 971176712
(forestal@caib.es)
Observacions
Instal·lació de punts de recollida i tractament, o de punts d’emmagatzematge i transferència de biomassa vegetal, d’acord amb el que s’estableix a l’article 84 de la Llei 3/2019, de 31 de gener, agrària de les Illes Balears.