Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Declaració responsable d'instal·lació de punts de recollida o d'emmagatzematge de biomassa vegetal

Presentació de declaració responsable per poder instal·lar aquests punts en llocs o terrenys que facin servir els gestors de biomassa durant 1 o 3 anys, segons el cas, per a la recollida, l'emmagatzematge i/o la possible valorització material intermèdia de la biomassa vegetal.

Persones destinatàries

Agents que siguin propietaris o que acreditin la disponibilitat d'un terreny rústic.

Termini per a resoldre i notificar

6 mesos, si la declaració responsable no compleix els requisits establerts.

Sense obligació de resoldre, si es compleixien els requisits.

Silenci administratiu

No és d'aplicació

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal

Tràmits

X

Declaració responsable

Requisits

Estar inscrit en el Registre de gestors de biomassa vegetal.

Documentació a presentar

a) En cas de voler instal·lar un punt de recollida i tractament (durant 1 any), cumplimentar el model de "Punt de recollida i tractament".

b) En cas de voler instal·lar un punt d'emmagatzematge i transferència (durant 3 anys), cumplimentar el model "Punt d'emmagatzematge".

c) Serà imprescindible presentar aquests documents adicionals juntament amb el model normalitzat de declaració responsable:

1. (Només en cas de representació) Autorització de representació en favor de la persona declarant

2. Documentació acreditativa de la disponibilitat del terreny.

3. Descripció de les instal·lacions (ubicació amb coordenades geogràfiques, característiques tècniques), tipus i quantitats de biomassa que es volen recollir o emmagatzemar.

4. Descripció de les activitats de valorització de biomassa que s'han de dur a terme (superfície utilitzada per cada tipus d'operació, tipus de maquinària i capacitat màxima de tractament de la instal·lació).

5. Mesures de prevenció i autoprotecció d'incendis en el conjunt de la instal·lació.

6. Descripció del mitjans adequats de protecció contra incendis segons la ubicació del punt.

7. En cas d'extracció de biomassa forestal, presentar Pla tècnic aprovat o, si no n'hi ha, autorització de tala.

Models:

Termini màxim

No hi ha termini de presentació

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl

Tel.: 971176677 - Fax: 971176712

(forestal@caib.es)

Observacions

Instal·lació de punts de recollida i tractament, o de punts d’emmagatzematge i transferència de biomassa vegetal, d’acord amb el que s’estableix a l’article 84 de la Llei 3/2019, de 31 de gener, agrària de les Illes Balears.

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar