Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Subvencions a entitats privades sense ànim de lucre que gestionen serveis i programes d'atenció social, d'orientació i d'integració per fomentar la inclusió social de persones immigrants, anys 2024-2025

L'objecte d'aquesta convocatòria és l'establiment de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre del tercer sector social per finançar les despeses derivades del funcionament de serveis i programes d'atenció social, d'orientació i d'integració per fomentar la inclusió social de persones immigrants, adreçats a persones estrangeres no comunitàries de l'àmbit territorial de les Illes Balears.

Codi SIA

3143922

Persones destinatàries

Aquesta convocatòria de subvencions s'adreça a les entitats privades sense ànim de lucre del tercer sector social que, en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears, actualment desenvolupen programes en matèria de serveis socials adreçats a persones estrangeres no comunitàries de l'àmbit territorial de les Illes Balears.

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per resoldre el procediment i publicar les resolucions és de tres mesos comptadors des de l'endemà que acabi el termini de presentació de sol·licituds.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

a. Estar constituïdes legalment com a entitats privades sense ànim de lucre; i disposar de l'organització, l'estructura tècnica i la capacitat suficient i necessària per garantir el compliment de l'activitat subvencionada.

b. Estar inscrites, en la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, com a entitats prestadores de serveis socials, en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, regulat en el Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular.

c. Estar inscrites, amb una antiguitat mínima d'un any des de la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el Cens d'organitzacions del tercer sector social de les Illes Balears a què es refereix l'article 7 de la Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d'acció social (BOIB núm. 67, de 31 de maig).

d. Disposar de seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears. S'entén per seu o delegació permanent i activa l'espai d'accés públic, amb dotació de personal voluntari o professional i obert al públic, administracions o altres entitats socials un mínim de deu hores setmanals.

e. Disposar d'una experiència mínima d'un any i especialització en l'atenció al col·lectiu o als col·lectius als quals s'adrecen els programes.

f. Haver desenvolupat algun programa o projecte en matèria de serveis socials al territori de les Illes Balears entre els dies 1 de gener de 2022 i la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

g. Els estatuts de l'entitat han d'incloure, com a beneficiàries de les seves activitats o intervencions, a les persones o famílies en situació de risc o exclusió social de l'àmbit territorial de les Illes Balears, sense limitar-ho a un col·lectiu o sector concret o específic de població per raons de salut, discapacitat, dependència, edat, procedència o qualsevol altra condició.

h. Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. Els deutes ajornats no suposen un incompliment de les obligacions tributàries.

i. Haver justificat els ajuts o les subvencions que hagin rebut anteriorment de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

j. No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiàries de subvencions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

k. No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

l. Complir l'obligació que estableix l'article 57 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència.

m. En els casos legalment prevists, disposar del pla d'igualtat esmentat en els articles 45 i 46 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i haver-ne sol·licitat la inscripció en el Registre de plans d'igualtat de les empreses.

n. En el cas de disposar de personal contractat, disposar d'un sistema de gestió preventiu en alguna de les modalitats previstes i d'un pla de prevenció de riscs laborals d'acord amb la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals.

Documentació a presentar

A la sol·licitud s'hi ha d'adjuntar, sempre que no estigui en poder de l'Administració o se'n pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques, la documentació que figura al punt 7.4 de la convocatòria

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (fins el 24/10/2024)

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Cooperació i Immigració

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General de Cooperació i Immigració

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200 - Fax:

(immigracio@caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Cooperació i Immigració

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar