Requisits
a. Estar constituïdes com a entitats privades sense ànim de lucre.
b. Estar constituïdes legalment i inscrites en la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears com a entitats prestadores de serveis socials en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, segons el que es regula en el capítol II del Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular.
c. Estar inscrites, amb una antiguitat mínima d'un any des de la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el Cens públic d'organitzacions del tercer sector social de les Illes Balears.
d. Disposar d'un servei o centre de l'àmbit de la capacitació o la inserció sociolaboral autoritzat i inscrit al Registre de Centres de Formació del SOIB o al Registre Unificat de Serveis Socials (RUSS), les instal·lacions del qual s'empraran per al desenvolupament del projecte presentat o acreditar la disponibilitat de l'ús per qualsevol títol jurídic vàlid de les instal·lacions d'un tercer amb un servei autoritzat i inscrit per una altra entitat o administració durant el període d'execució de les accions.
e. Les infraestructures i instal·lacions en què es duguin a terme els itineraris han de ser adequades i suficients, han de disposar de les característiques necessàries per garantir l'execució del projecte, i han de complir la normativa industrial i higienicosanitària i d'altres àmbits que sigui d'aplicació per garantir l'accessibilitat universal i la seguretat de les persones
participants. Aquests espais han d'estar identificats degudament i equipats amb els mitjans informàtics i tecnològics adients.
f. Els estatuts de l'entitat han d'incloure, com a beneficiàries de les seves activitats o intervencions, a les persones o famílies en situació de risc o exclusió social de l'àmbit territorial de les Illes Balears, sense limitar-ho a un col·lectiu o sector concret o específic de població per raons de salut, discapacitat, dependència, edat, procedència o qualsevol altra condició.
g. Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.
h. No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiàries de subvencions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
i. No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
j. No haver estat sancionada per resolució administrativa ferma per alguna de les infraccions molt greus en els termes i terminis prevists en el títol IV de la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tracte i la no discriminació.
Documentació a presentar
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Les sol·licituds s'han de presentar en el termini de deu dies hàbils des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General de Cooperació i Immigració
Contacte
Servei o Secció responsable
Direcció General de Cooperació i Immigració
Pl. de la Drassana, 4.
Tel.: 971177200
- Fax:
(immigracio@caib.es)