Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Deducció autonòmica de l'IRPF per naixement: abonament i reintegrament

Realització de tràmits per a la sol·licitud d'abonament anticipat de la deducció per naixement de l'impost sobre la renda de les persones físiques, de sol·licitud d'abonament de l'import de la deducció que no hagi pogut ser objecte d'aplicació per insuficiència de quota íntegra autonòmica, i del reintegrament de l'import de la deducció per naixement en el cas d'incompliment dels requisits exigits

Codi SIA

3136824

Persones destinatàries

Ciutadans (contribuents IRPF)

Termini per a resoldre i notificar

6 mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

Fases del procediment

Inici: Sol·licitud d'abonament o autoliquidació de reintegrament de la persona interessada

La presentació de les sol·licituds i de les autoliquidacions de reintegrament i, si escau, de la documentació que s'ha d'acompanyar, ha de fer-se preferentment per mitjans electrònics, d'acord amb el model corresponent disponible en la Seu Electrònica de l'ATIB (https://sede.atib.es/), al qual podran accedir els sol·licitants mitjançant el mòdul habilitat amb aquesta finalitat denominat "Deducció autonòmica de l'IRPF per naixement: abonament i reintegrament".

Tramitació: Actuacions d'instrucció dirigides a la tramitació, en cas que procedeixi, de l'abonament de la deducció autonòmica de l'IRPF per naixement en cas d'insuficiència de quota.

En un altre cas, la presentació electrònica de l'autoliquidació de reintegrament en cas d'haver percebut l'abonament de la deducció autonòmica per naixement i incomplir els requisits exigits per a aplicar la deducció.

Terminació:

Sol·licituds d'abonament: L'ATIB, a la vista de la sol·licitud rebuda, de les dades de quines disposi i de les comprovacions que pugui dur a terme, si considera procedent la sol·licitud, proposarà al conseller d'Economia, Hisenda i Innovació que reconegui el dret a l'abonament, sense perjudici de la comprovació posterior que pugui realitzar l'Agència Estatal d'Administració Tributària.

L'abonament que correspongui (que es realitzarà mitjançant transferència a un compta d'una entitat de dipòsit de titularitat de la persona sol·licitant en territori espanyol amb un codi IBAN que comenci per ES) s'entendrà com la notificació de la resolució de reconeixement.

En el cas que no es consideri procedent l'abonament de la deducció, el conseller d'Economia, Hisenda i Innovació, a proposta motivada del director de l'ATIB, resoldrà la denegació de l'abonament anticipat, que es notificarà a la persona interessada.

Autoliquidacions de reintegrament: Declaració de reintegrament de l'abonament de la deducció autonòmica de l'IRPF (model IB51 –en cas d'abonament anticipat– o model 053 –en cas d'abonament percebut per de insuficiència de la quota íntegra autonòmica–) i autoliquidació de l'import a reintegrar mitjançant el model 046 habilitat a aquest efecte.

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud de l'abonament anticipat

Requisits

Per a accedir al mòdul habilitat en la seu electrònica de la ATIB, és necessari identificar-se amb DNI electrònic, certificat digital o Clave o qualsevol altre mitjà que garanteixi la identitat del sol·licitant.

En el cas que el beneficiari actuï per mitjà d'un representant que no disposi d'un certificat electrònic de representació, prèviament a la presentació de la sol·licitud, ha de donar-se d'alta al representant en el registre de presentadors habilitat a aquest efecte en la Seu Electrònica de l'ATIB. A aquest efecte, en compliment del deure d'informació i assistència a l'obligat tributari, s'habilitaran els mitjans necessaris per a ajudar el sol·licitant a presentar telemàticament la sol·licitud.

Així mateix, la sol·licitud pot presentar-se presencialment en el registre de l'ATIB, mitjançant paper imprès, que es podrà descarregar de la Seu Electrònica de l'ATIB.

Documentació a presentar

Cada progenitor amb dret a la deducció presentarà individualment una sol·licitud per cada nounat que doni dret a aquesta deducció. La presentació de la sol·licitud d'abonament anticipat no requereix que s'acompanyi cap document justificatiu del compliment dels requisits exigits per al dret a la percepció de l'abonament anticipat si s'autoritza la ATIB per a consultar les dades necessàries per a tramitar i resoldre la sol·licitud, sense perjudici de la posterior comprovació que realitzi la AEAT o la ATIB. En el cas de no autoritzar a la ATIB haurà de presentar la següent documentació: a) La declaració de l'IRPF de l'exercici anterior. En el supòsit de no ser obligatori presentar la declaració, un certificat d'imputacions fiscals i un certificat de residència fiscal en l'exercici anterior al del naixement expedits per l'AEAT. b) El certificat de naixement del descendent que doni dret a la deducció.

Models:

Termini màxim

a) Naixements entre 01/01/2024 i data d'entrada en vigor de l'Ordre del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació; un mes des de la data d'entrada en vigor de l'Ordre.

b)Naixements a partir de l'endemà d'entrada en vigor la indicada Ordre: quinze dies hàbils des del naixement.

La presentació posterior al termini indicat suposarà la denegació automàtica de la sol·licitud, sense perjudici del dret a aplicar-se la deducció en la corresponent declaració de l'IRPF

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

C/ de Can Troncoso, 1. Tel.: 971176688 - Fax: 971176323

(aroibal@atib.es)

X

Sol·licitud abonament per insuficiència de quota

Requisits

Per a accedir al mòdul habilitat en la seu electrònica de la ATIB, és necessari identificar-se amb DNI electrònic, certificat digital o Clave o qualsevol altre mitjà que garanteixi la identitat del sol·licitant.

En el cas que el beneficiari actuï per mitjà d'un representant que no disposi d'un certificat electrònic de representació, prèviament a la presentació de la sol·licitud, ha de donar-se d'alta al representant en el registre de presentadors habilitat a aquest efecte en la Seu Electrònica de l'ATIB. A aquest efecte, en compliment del deure d'informació i assistència a l'obligat tributari, s'habilitaran els mitjans necessaris per a ajudar el sol·licitant a presentar telemàticament la sol·licitud.

Així mateix, la sol·licitud pot presentar-se presencialment en el registre de l'ATIB, mitjançant paper imprès, que es podrà descarregar de la Seu Electrònica de l'ATIB.

Documentació a presentar

En cas de declaració individual ha de presentar la sol·licitud individual per cada progenitor amb dret a l'abonament per insuficiència de quota. En cas que hagi optat per tributació conjunta amb el cònjuge i altres membres de la unitat familiar, la sol·licitud s'ha de subscriure per tots dos cònjuges. La presentació de la sol·licitud d'abonament no requereix que s'acompanyi cap document justificatiu del compliment dels requisits exigits per al dret a la percepció de l'abonament si s'autoritza la *ATIB per a consultar les dades necessàries per a tramitar i resoldre la sol·licitud. En cas de no autoritzar la *ATIB haurà de presentar:

a) La declaració de l'IRPF de l'exercici anterior. En el supòsit de no ser obligatori presentar la declaració, un certificat d'imputacions fiscals i un certificat de residència fiscal en l'exercici anterior al del naixement expedits per l'AEAT.

b) El certificat de naixement del descendent que doni dret a la deducció.

Models:

Termini màxim

A partir de l'endemà de la finalització del termini de presentació de la declaració de l'IRPF corresponent a l'exercici en què es generi la deducció no aplicada, fins al 30 de setembre d'aquest mateix any.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

C/ de Can Troncoso, 1. Tel.: 971176688 - Fax: 971176323

(aroibal@atib.es)

X

Reintegrament de l'abonament anticipat

Requisits

Per a accedir al mòdul habilitat en la seu electrònica de la ATIB, és necessari identificar-se amb DNI electrònic, certificat digital o Clave o qualsevol altre mitjà que garanteixi la identitat del sol·licitant.

En el cas que el beneficiari actuï per mitjà d'un representant que no disposi d'un certificat electrònic de representació, prèviament a la presentació de la sol·licitud, ha de donar-se d'alta al representant en el registre de presentadors habilitat a aquest efecte en la Seu Electrònica de l'ATIB. A aquest efecte, en compliment del deure d'informació i assistència a l'obligat tributari, s'habilitaran els mitjans necessaris per a ajudar el sol·licitant a presentar telemàticament la sol·licitud.

Així mateix, la sol·licitud pot presentar-se presencialment en el registre de l'ATIB, mitjançant paper imprès, que es podrà descarregar de la Seu Electrònica de l'ATIB.

Documentació a presentar

Una vegada emplenat el model corresponent, es permetrà el reintegrament de l'import corresponent mitjançant el model d'autoliquidació 046 habilitat a aquest efecte que es podrà pagar per qualsevol dels mètodes de pagament telemàtic establerts per l'ATIB.

Models:

Termini màxim

En el cas que no s'hagi regularitzat amb la declaració de l'IRPF corresponent a l'exercici del naixement, el termini és d'un mes a comptar des que acabi el termini de presentació de l'IRPF corresponent a l'exercici del naixement o, si el fet o acte determinant de la pèrdua del dret es produeix posteriorment, des que es produeix el fet o des de la fermesa de l'acte, respectivament

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

C/ de Can Troncoso, 1. Tel.: 971176688 - Fax: 971176323

(aroibal@atib.es)

Observacions

En el cas que, una vegada percebut l'abonament anticipat, es donés alguna causa que suposi la pèrdua del dret a l'aplicació de la deducció o a una part de l'import de la deducció, el perceptor haurà de reintegrar l'import percebut o la part a la qual no té dret. No obstant això, la pèrdua del dret a l'aplicació de la deducció no implicarà l'obligació de reintegrament en els casos d'abonament anticipat quan l'import corresponent sigui objecte de regularització en la declaració de l'IRPF relativa a l'exercici fiscal en el qual es produeixi el naixement

X

Reintegrament de l'abonament per Insuficiència de quota

Requisits

Per a accedir al mòdul habilitat en la seu electrònica de la ATIB, és necessari identificar-se amb DNI electrònic, certificat digital o Clave o qualsevol altre mitjà que garanteixi la identitat del sol·licitant.

En el cas que el beneficiari actuï per mitjà d'un representant que no disposi d'un certificat electrònic de representació, prèviament a la presentació de la sol·licitud, ha de donar-se d'alta al representant en el registre de presentadors habilitat a aquest efecte en la Seu Electrònica de l'ATIB. A aquest efecte, en compliment del deure d'informació i assistència a l'obligat tributari, s'habilitaran els mitjans necessaris per a ajudar el sol·licitant a presentar telemàticament la sol·licitud.

Així mateix, la sol·licitud pot presentar-se presencialment en el registre de l'ATIB, mitjançant paper imprès, que es podrà descarregar de la Seu Electrònica de l'ATIB.

Documentació a presentar

Una vegada emplenat el model corresponent, es permetrà el reintegrament de l'import corresponent mitjançant el model d'autoliquidació 046 habilitat a aquest efecte que es podrà pagar per qualsevol dels mètodes de pagament telemàtic establerts per l'ATIB.

Models:

Termini màxim

Un mes des que l'acte administratiu que dona lloc a la pèrdua del dret hagi adquirit fermesa, o des que es produeixi el fet determinat de la pèrdua del dret.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

C/ de Can Troncoso, 1. Tel.: 971176688 - Fax: 971176323

(aroibal@atib.es)

Observacions

Declaració de reintegrament de l'abonament de la deducció autonòmica de l'IRPF per naixement percebut en cas d'insuficiència de la quota íntegra autonòmica (model IB53) i autoliquidació de l'import a reintegrar mitjançant el model 046 habilitat a aquest efecte.

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar