Requisits
CRITERIS D'INCLUSIÓ:
El/la jove ha de presentar:
- Reiteració d'episodis de violència filioparental lleus i/o moderats en qualsevol de les seves manifestacions físiques, verbals i/o psicològiques.
- Aparició d'un episodi de violència filioparental greu (agressió física amb denúncia judicial)
CRITERIS D'EXCLUSIÓ:
Els/les joves que presentin:
- Trastorn greu de salut mental, no estabilitzat.
- Abús o dependència greu a qualsevol droga, en fase activa.
Documentació a presentar
Per derivació a través d'un/una professional d'un recurs públic:
- Emplenar la sol·licitud d'accés de forma telemàtica
- Emplenar l'informe de derivació de forma telemàtica
- Autorització i sol·licitud d'accés del/s progenitor/s o tutor/s legal/s
Per sol·licitud directa del pare/mare/tutor legal:
- El tràmit es pot realitzar de forma presencial, descarregant els impresos de la seu electrònica i acudint a una
oficina de registre, o bé de forma electrònica, complimentat la sol·licitud en línia i adjuntant els documents obligatoris a través de la seu electrònica.
- Sol·licitud per a l'accés al Programa de Violència Filioparental
- Informe de derivació signat per un professional
Models:
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
3 mesos
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Famílies
C/ de Sant Joan de la Salle, 4 b.
Tel.: 971177155
- Fax: 971176384
(acollidesserveidefamilia@dgmenors.caib.es)