avisoCookies

Visualització del menú

Selector d'idioma

caes
|


Visualització del menú

Ruta de navegació

Torna

Publicador de continguts

Certificat de nivell A2

Certificat de nivell A2

NIVELL A2. DESCRIPCIÓ, OBJECTIUS I MODEL DE PROVA

Objectiu general

L’examinand de nivell A2 ha de ser capaç de comunicar-se en situacions senzilles que exigeixin un intercanvi simple i directe d’informació sobre temes de necessitat immediata (informacions personals, familiars i laborals bàsiques).

Així mateix, ha de tenir coneixements bàsics dels referents i dels comportaments socioculturals més rellevants dels territoris de parla catalana, tant de l’organització social com de les relacions interpersonals. També ha de ser conscient dels diferents nivells de formalitat i tenir les habilitats bàsiques per tractar la dimensió social de la llengua (per exemple, ha de poder utilitzar les fórmules de cortesia més senzilles i quotidianes: bon dia, adeu, per favor, etc.).

Objectius específics

Comprensió oral

  • Comprendre les expressions i el vocabulari més freqüents sobre temes d’interès personal i d’importància immediata (per exemple, informació personal i familiar molt bàsica, compres, lloc de residència, ocupació laboral...).
  • Comprendre el llenguatge oral estàndard articulat amb claredat i certa lentitud sobre els temes quotidians i copsar-ne la informació bàsica.
  • Comprendre la idea global de missatges i avisos curts, clars i senzills.
  • Identificar generalment el tema d’una discussió si es duu a terme lentament i s’articula amb claredat.
  • Comprendre indicacions senzilles (per exemple, com anar d’un punt a un altre).
  • Fer-se una idea del contingut principal de les notícies emeses per televisió, si el comentari s’acompanya d’imatges.

 

Comprensió lectora

  • Llegir i comprendre textos curts i senzills, en llengua estàndard, si contenen vocabulari freqüent i quotidià relacionat amb el seu entorn més immediat, i extreure’n el sentit general.
  • Comprendre els principals textos d’ús habitual (missatges electrònics, cartes personals senzilles i breus, sol·licituds d’informació, etc.) sobre temes corrents.
  • Comprendre els rètols i els cartells habituals de llocs públics (carrers, restaurants, estacions de tren, etc.), com ara adreces, instruccions, anuncis publicitaris relacionats amb establiments hotelers, viatges, etc.
  • Identificar informació específica d’escrits senzills, com notícies, butlletins meteorològics, fulls informatius, ofertes de feina, menús, anuncis, etc.
  • Comprendre instruccions senzilles (aparells d’ús corrent, receptes de cuina, etc.).

Expressió i interacció escrites

  • Escriure texts senzills i breus sobre temes familiars o d’interès personal, amb recursos discursius i lingüístics bàsics (expressions senzilles i lligades amb un nombre limitat de connectors).
  • Produir documents quotidians com ara notes breus (avisos, encàrrecs...), missatges breus de text de missatgeria instantània, felicitacions personals, postals, cartes i missatges electrònics personals breus, invitacions personals, etc.
  • Interactuar per escrit, per exemple, emplenant un formulari o responent un missatge rebut.

Els texts escrits:

  • Han d’estar ben distribuïts i organitzats en l’espai.
  • Han d’incloure la informació bàsica necessària ordenada de manera lògica.
  • Han d’estar ben cohesionats amb un nombre limitat, però suficient, d’articulacions gramaticals.
  • Han de contenir oracions d’estructura simple.
  • Han d’estar escrits amb correcció ortogràfica bàsica.

Expressió i interacció orals

  • Comunicar-se en situacions senzilles i usuals que exigeixen un intercanvi simple i directe d’informació sobre temes familiars i habituals, amb una fluïdesa relativa i els recursos discursius i lingüístics propis d’un parlant novell.
  • Mantenir intercanvis socials molt breus encara que, en general, no els entengui prou per mantenir o dirigir ell mateix una conversa.
  • Interactuar amb facilitat raonable en converses curtes a condició que l’interlocutor l’ajudi si fa falta (per exemple, per obtenir informació en una oficina de turisme, demanar i donar explicacions per arribar a un lloc, encarregar un àpat...).
  • Reclamar l’atenció de l’interlocutor, indicar que no comprèn el que es diu, demanar i donar la paraula, etc.
  • Produir texts orals quotidians com ara missatges en un contestador automàtic, transaccions comercials bàsiques i senzilles, converses cara a cara sobre temes d’interès personal, converses telefòniques per cobrir necessitats bàsiques, etc.

En els texts orals que elabori:

  • Ha de fer-se entendre amb una fluïdesa relativa, amb expressions molt breus, encara que les pauses, els falsos inicis i les reformulacions siguin evidents.
  • Ha de seleccionar la quantitat i la qualitat de la informació, i ordenar-la de manera lògica.
  • Ha de dominar un nombre limitat, però suficient, d’articulacions gramaticals i construir oracions d’estructura simple.
  • Ha de tenir una pronunciació i prosòdia que no dificultin la comprensió del missatge, encara que presentin traces de la llengua d’origen.

En l’expressió i la interacció, tant oral com escrita, l’examinand de nivell A2 ha de poder:

  • Descriure, de manera molt senzilla, objectes, persones i llocs propers.
  • Narrar, de manera molt senzilla, què ha passat o què passa al seu voltant.
  • Argumentar una proposició, usant marcadors bàsics.
  • Explicar, de manera breu i senzilla, qüestions d’interès general pròximes al seu camp d’interès personal.
  • Donar instruccions, de manera breu i senzilla, sobre temes relacionats amb el seu entorn més immediat.
  • Demostrar un vocabulari suficient per fer front a necessitats quotidianes corrents i familiars.

​​​Estructura i valoració de la prova

Per acreditar el nivell A2 de llengua catalana s’ha de superar una prova que consta de tres àrees: àrea 1 (comprensió oral i comprensió lectora), àrea 2 (expressió i interacció escrites) i àrea 3 (expressió i interacció orals).

Per superar la prova de nivell A2, els examinands han d’obtenir com a mínim un 60 % de la puntuació de cada àrea.

Nivell A2. Estructura i valoració de la prova

Àrea 1

Comprensió oral

Exercici 1

25 punts

Total de l’àrea: 100 punts

Mínim per superar l’àrea: 60 punts

30 min

Exercici 2

25 punts

Comprensió lectora

Exercici 3

25 punts

30 min

Exercici 4

25 punts

Àrea 2

Expressió i interacció escrites

Exercici 1

Text de 40 paraules

40 punts

Total de l’àrea: 100 punts

Mínim per superar l’àrea: 60 punts

45 min

Exercici 2

Text de 80 paraules

60 punts

Àrea 3

Expressió i interacció orals

Exercici 1

Presentació individual

24 punts

Total de l’àrea: 100 punts

Mínim per superar l’àrea: 60 punts

20 min

Exercici 2

Situació comunicativa (dos examinands)

24 punts

Exercici 3

Diàleg (els examinands parlen sobre un tema quotidià)

28 punts

Exercici 4

Intervenció individual

24 punts

 

Material

Bernadó, C.; Escartín, M.; Pujol, A. Au idò A2. Català per a adults: edició per a les Illes Balears. Editorial Barcanova, 2019. [recomanat per l’IEB]

Vilagrasa I Grandia, A. A punt. Curs de català. Llibre de l’alumne, 2 (A2). Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 2019. [recomanat per l’IEB]

Vilagrasa I Grandia, A. A punt. Curs de català. Llibre d’exercicis, 2 (A2). Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 2019. [recomanat per l’IEB]

Documentació relacionada​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Comparteix​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​