Certificat de nivell A2
NIVELL A2. DESCRIPCIÓ, OBJECTIUS I MODEL DE PROVA
Objectiu general
L’examinand de nivell A2 ha de ser capaç de comunicar-se en situacions senzilles que exigeixin un intercanvi simple i directe d’informació sobre temes de necessitat immediata (informacions personals, familiars i laborals bàsiques).
Així mateix, ha de tenir coneixements bàsics dels referents i dels comportaments socioculturals més rellevants dels territoris de parla catalana, tant de l’organització social com de les relacions interpersonals. També ha de ser conscient dels diferents nivells de formalitat i tenir les habilitats bàsiques per tractar la dimensió social de la llengua (per exemple, ha de poder utilitzar les fórmules de cortesia més senzilles i quotidianes: bon dia, adeu, per favor, etc.).
Objectius específics
Comprensió oral |
|
Comprensió lectora |
|
Expressió i interacció escrites |
Els texts escrits:
|
Expressió i interacció orals |
En els texts orals que elabori:
|
En l’expressió i la interacció, tant oral com escrita, l’examinand de nivell A2 ha de poder:
- Descriure, de manera molt senzilla, objectes, persones i llocs propers.
- Narrar, de manera molt senzilla, què ha passat o què passa al seu voltant.
- Argumentar una proposició, usant marcadors bàsics.
- Explicar, de manera breu i senzilla, qüestions d’interès general pròximes al seu camp d’interès personal.
- Donar instruccions, de manera breu i senzilla, sobre temes relacionats amb el seu entorn més immediat.
- Demostrar un vocabulari suficient per fer front a necessitats quotidianes corrents i familiars.
Estructura i valoració de la prova
Per acreditar el nivell A2 de llengua catalana s’ha de superar una prova que consta de tres àrees: àrea 1 (comprensió oral i comprensió lectora), àrea 2 (expressió i interacció escrites) i àrea 3 (expressió i interacció orals).
Per superar la prova de nivell A2, els examinands han d’obtenir com a mínim un 60 % de la puntuació de cada àrea.
Nivell A2. Estructura i valoració de la prova |
||||||
Àrea 1 |
Comprensió oral |
Exercici 1 |
25 punts |
Total de l’àrea: 100 punts Mínim per superar l’àrea: 60 punts |
30 min |
|
Exercici 2 |
25 punts |
|||||
Comprensió lectora |
Exercici 3 |
25 punts |
30 min |
|||
Exercici 4 |
25 punts |
|||||
Àrea 2 |
Expressió i interacció escrites |
Exercici 1 |
Text de 40 paraules |
40 punts |
Total de l’àrea: 100 punts Mínim per superar l’àrea: 60 punts |
45 min |
Exercici 2 |
Text de 80 paraules |
60 punts |
||||
Àrea 3 |
Expressió i interacció orals |
Exercici 1 |
Presentació individual |
24 punts |
Total de l’àrea: 100 punts Mínim per superar l’àrea: 60 punts |
20 min |
Exercici 2 |
Situació comunicativa (dos examinands) |
24 punts |
||||
Exercici 3 |
Diàleg (els examinands parlen sobre un tema quotidià) |
28 punts |
||||
Exercici 4 |
Intervenció individual |
24 punts |
Material
Bernadó, C.; Escartín, M.; Pujol, A. Au idò A2. Català per a adults: edició per a les Illes Balears. Editorial Barcanova, 2019. [recomanat per l’IEB]
Vilagrasa I Grandia, A. A punt. Curs de català. Llibre de l’alumne, 2 (A2). Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 2019. [recomanat per l’IEB]
Vilagrasa I Grandia, A. A punt. Curs de català. Llibre d’exercicis, 2 (A2). Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 2019. [recomanat per l’IEB]
Documentació relacionada
Comparteix