Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajuts per a compensar les despeses del segon any de cotització de la quota reduïda per contingències comuns i professionals d'autònoms residents a les IB (Quota zero segon any - 2024)

L'objecte d'aquesta convocatòria és regular la concessió de subvencions per finançar la quota reduïda (tarifa plana), corresponent al segon any de cotització de la Seguretat Social, dels treballadors per compte propi o autònoms, durant dotze mensualitats a partir de l'1 de gener de 2024 i que hagin accedit a la quota reduïda des de l'atur.

La finalitat d'aquesta convocatòria és concedir subvencions per a fomentar l'ocupació autònoma. Mitjançant aquests ajuts es pretén donar resposta a les necessitats de promoure una ocupació productiva.

Codi SIA

3113844

Persones destinatàries

1. Persones beneficiàries

Poden ser beneficiàries d'aquest ajut les persones físiques residents a les Illes Balears que iniciïn el seu segon any en el RETA, entre l'1 de gener de 2024 i el 15 d'agost de 2024; que compleixin els requisits establerts en l'apartat 3.2 d'aquesta convocatòria i que, a més, acreditin que gaudeixen del dret a l'aplicació de la quota reduïda de cotització de la Seguretat Social (tarifa plana).

2. Requisits de les persones beneficiàries

Les persones beneficiàries han de complir els requisits següents en el moment de la presentació de la sol·licitud:

a) Constar d'alta en el RETA i ser beneficiari de la quota reduïda de manera ininterrompuda durant almenys un any i un mes previ a la presentació de la sol·licitud d'aquest ajut.

b) Haver accedit al RETA des de l'atur.

c) Tenir dret a l'aplicació de la quota reduïda de cotització de la Seguretat Social durant el segon any en el RETA.

d) Constar d'alta en el Cens d'activitats econòmiques de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.

e) Estar empadronada en algun dels municipis de les Illes Balears.

f) Dur a terme l'activitat empresarial i tenir el centre de treball en l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

g) Estar al corrent de pagament de les obligacions amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, amb l'Agència Tributària de les Illes Balears i amb la Seguretat Social.

h) Complir tots els requisits prevists en la convocatòria.

Quart

Exclusions

1. Queden excloses dels ajuts que estableix aquesta convocatòria les persones que tenen la condició de treballador autònom o treballadora autònoma de les societats mercantils de capital, de les cooperatives, de les societats laborals o de les societats civils no professionals.

2. No poden obtenir la condició de beneficiaris els sol·licitants en els que es doni alguna de les circumstàncies que preveu l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 13 de la Llei General de Subvencions; tampoc en poden tenir la condició de beneficiaris els sol·licitants que hagin estat sancionats d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, o l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar l'LGTBI-fòbia.

Termini per a resoldre i notificar

6 mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Documents relacionats amb el procediment

  • Boib 96 de 20.07.2024 Quota Zero (segon any)
    Resolución del consejero de Empresa, Empleo y Energía por la que se aprueba la convocatoria de

    2024 de ayudas para compensar los gastos del segundo año de cotización de la cuota reducida por

    contingencias comunes y profesionales de autónomos residentes en las Illes Balears (Cuota cero

    segundo año)

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

Persones beneficiàries i requisits i EXCLUSIONS

1. Persones beneficiàries

Poden ser beneficiàries d'aquest ajut les persones físiques residents a les Illes Balears que iniciïn el seu segon any en el RETA, entre l'1 de gener de 2024 i el 15 d'agost de 2024; que compleixin els requisits establerts en l'apartat 3.2 d'aquesta convocatòria i que, a més, acreditin que gaudeixen del dret a l'aplicació de la quota reduïda de cotització de la Seguretat Social (tarifa plana).

2. Requisits de les persones beneficiàries

Les persones beneficiàries han de complir els següents requisits en el moment de la presentació de la sol·licitud:

a) Constar d'alta en el RETA i ser beneficiari de la quota reduïda de manera ininterrompuda durant almenys un any i un mes previ a la presentació de la sol·licitud d'aquest ajut.

b) Haver accedit al RETA des de l'atur.

c) Tenir dret a l'aplicació de la quota reduïda de cotització de la Seguretat Social durant el segon any en el RETA.

d) Constar d'alta en el Cens d'activitats econòmiques de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.

e) Estar empadronada en algun dels municipis de les Illes Balears.

f) Dur a terme l'activitat empresarial i tenir el centre de treball en l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

g) Estar al corrent de pagament de les obligacions amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, amb l'Agència Tributària de les Illes Balears i amb la Seguretat Social.

h) Complir tots els requisits prevists en la convocatòria.

Quart

Exclusions

1. Queden excloses dels ajuts que estableix aquesta convocatòria les persones que tenen la condició de treballador autònom o treballadora autònoma de les societats mercantils de capital, de les cooperatives, de les societats laborals o de les societats civils no professionals.

2. No poden obtenir la condició de beneficiaris els sol·licitants en els que es doni alguna de les circumstàncies que preveu l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 13 de la Llei General de Subvencions; tampoc en poden tenir la condició de beneficiaris els sol·licitants que hagin estat sancionats d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, o l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar l'LGTBI-fòbia.

Documentació a presentar

Les persones sol·licitants han de presentar, juntament amb la seva sol·licitud, els document següents:

1. La declaració responsable sobre els punts següents, d'acord amb el model establert :

a) Declaració de no estar sotmès a cap de les prohibicions que estableixen els

apartats 1 i 2 de l'article 10 del text refós de la llei de subvencions, i article 13 de la Llei general de subvencions; ni tampoc haver estat sancionat d'acord amb el que estableix l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, que es troba inclosa en la sol·licitud.

b) Declaració de totes les subvencions o ajuts obtinguts o sol·licitats per a la

mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals o, si s'escau, una declaració expressa de no haver haver-ne sol·licitat o obtingut cap; així com declaració responsable per garantir que els ajuts sol·licitats no superen, aïlladament o conjuntament, el cost total de l'activitat objecta de la subvenció.

c) Declaració de totes les ajudes de minimis rebudes durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs que estiguin subjectes al Reglament (CE) núm. 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis o a altres reglamens de minimis.

d) Declaració que en els darrers tres anys no ha estat sancionat per resolució administrativa ferma o condemnat per sentència judicial ferma perquè hagi exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

e) Declaració responsable que és certa i completa la informació continguda

en la sol·licitud de subvenció i que compleix tots els requisits i condicions per a l'accés a la subvenció.

f) Identificar la titularitat del compte bancari per rebre l'ingrés de la subvenció segons el model inclòs en la sol·licitud.

2. Documentació general:

a) Certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries.

b) Certificat de l'Agència Tributària de les Illes Balears d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la comunitat autònoma de les Illes Balears.

c) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent de pagament de les seves obligacions.

d) Informe de vida laboral.

e) Certificat acreditatiu d'haver estat d'alta com a demandant d'ocupació , al menys des del dia abans de l'alta en el RETA.

3. Documentació tècnica:

f) Certificat de situació censal de l'Agència Estatal d'Administració Tributària o, alternativament, alta en el Cens d'activitats econòmiques de l'Agència Estatal de l'Administració Tributaria, models de declaració censal 036 o 037, en què consti la data d'inici de l'activitat i la localitat on s'exerceix.

g) Certificat d'empadronament en un municipi de les Illes Balears

h) El document acreditatiu pel qual la Seguretat Social resol favorablement la

pròrroga de la quota reduïda de cotització pels dotze mesos posteriors al

primer any d'alta en el RETA o la quota tretzena reduïda corresponent al primer mes del segon any de cotització de la tarifa plana.

i) El document o certificat acreditatiu de les facultats de representació, si

escau, i sempre que no estigui inscrit en el Registre electrònic d'apoderaments.

j) En el supòsit que la persona sol·licitant s'integri o estigui integrada com a partícip en una societat civil o comunitats de béns, s'ha d'adjuntar la documentació acreditativa de la constitució d'aquesta.

4. D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques i l'article 61 del Reial Decret 203/2021, de 30 de març, que aprova el reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç pot obtenir els certificats acreditatius esmentats al punt 2, excepte l'oposició expressa de la persona interessada que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud. En cas que no s'autoritzi aquesta consulta ha d'aportat, juntament amb la sol·licitud de l'ajut, la documentació acreditativa especificada en el punt 2.

5. D'acord amb l'article 23 de la Llei general de subvencions i l'article 69 de la Llei 39/2015, la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç podrà realitzar les verificacions necessaris per comprovar l'exactitud de les dades que conté la seva declaració responsable.

6. En virtut de l'article 28.3 de la Llei 39/2015, les persones sol·licitants tenen dret a no aportar la documentació que ja hagin aportat anteriorment en qualsevol administració, sempre que identifiquin el moment de presentació i l'òrgan davant el qual la varen presentar. Així mateix, d'acord amb l'article 4 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, no és necessari adjuntar la documentació en cas que ja estigui en poder de la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç perquè s'ha aportat en altres convocatòries.

En aquests casos, s'ha de fer servir el "Model de comunicació identificativa de la documentació en poder de l'Administració", a disposició de les entitats interessades a ON ESTA EL MODEL DE COMUNICACIOxxxxxxx. El sol·licitant hi ha de fer constar l'expedient en el qual es troba la documentació, el moment de presentació i l'òrgan davant el qual es va presentar.

En el cas excepcional que la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç no pugui aconseguir la documentació electrònicament, pot requerir a l'entitat sol·licitant que l'aporti.

Termini màxim

El termini per a presentar la sol·licitud comença el 22 de juliol de 2024 i finalitza el 31 d'agost de 2024, ambdós inclosos, sempre que el crèdit no s'hagi exhaurit abans.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Emprenedoria, Economia Social i Circular

Carrer Calçat 2-A (2ª planta). Tel.: 971178900

(emprenedoriaieconomiasocial@dgpe.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar