Requisits
Les activitats de gestió de residus desenvolupades a les Illes Balears i subjectes al règim d'autorització administrativa de la Llei 7/2022, requereixen l'autorització com a operador per a les persones físiques o jurídiques que en facin l'explotació.
Documentació a presentar
· Acreditació (escriptura) de la persona física o jurídica propietària de la instal·lació i en què aparegui com a representant legal el sol·licitant.
·Acreditació (escriptura) de la propietat de l'immoble o contracte en vigor en què aparegui el consentiment de l'activitat.
· Memoria de explotación o memoria justificativa de solvencia técnica.
· Relació de codis LER de residus perillosos.
· Relació de codis LER de residus no perillosos.
· Declaració responsable de codis LER produït com a conseqüència de les operacions de tractament realitzades.
· Declaració responsable dels vehicles utilitzats.
Models:
Termini màxim
Sense termini màxim. les sol·licituds s'han de presentar abans de l'inici de l'activitat
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Residus i sòls contaminats
Gremi de Corredors 10. Polígon de Son Rossinyol.
Tel.: 971176684
(residus@caib.es)