avisoCookies

Visualització del menú

Selector d'idioma

caes
|


Visualització del menú

Ruta de navegació

Torna

Publicador de continguts

La Jornada de la Xarxa PROA+ per a centres amb complexitat educativa reunirà aquest divendres 260 docents de totes les Illes

La Jornada de la Xarxa PROA+ per a centres amb complexitat educativa reunirà aquest divendres 260 docents de totes les Illes

Recurs material 16 febrer 2023

\L'intercanvi d’experiències de diferents centres protagonitzaran la jornada

\ Aquest curs a Balears hi ha 108 centres que formen part de la Xarxa PROA+

La Xarxa PROA+ ha organitzat una Jornada, aquest divendres 17 de febrer, al CEIP Son Quint de Palma en la que hi participaran representants dels 108 centres de Balears que apliquen aquest programa. En total es preveu l’assistència de 260 persones i la participació d’experts educatius estatals.

L’obertura de la jornada estarà a càrrec del conseller d’Educació i Formació Professional, Martí March, i de la directora general d’Avaluació i Cooperació Territorial del Ministeri, Mònica Domínguez.

En el decurs de la jornada s’ha previst exposar exemples de bones pràctiques d’altres comunitats autònomes, intercanvis d’experiències de centres de les Illes, una taula rodona amb el CRA Benavites (Comunitat Valenciana), CEIPIESO Pintor Joan Miró (Mallorca), CEIP Luis Vives (Andalusia), CEIP Son Basca (Mallorca) i CEIP Torres de Balàfia (Eivissa), a més de dues ponències específiques “El perquè del PROA+” amb l’expert en gestió educativa i assessor del Ministeri, Eugeni García Alegre i “Inclusió, de la visió a l’acció” a càrrec del subdirector general d’Ordenació Curricular de la Generalitat de Catalunya, Ramon Grau Sánchez.

La cloenda estarà a càrrec de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, Amanda Fernández, i de la subdirectora general de Cooperació Territorial i Innovació Educativa del Ministeri, Maria Purificación Llaquet.

A la jornada s’han previst 5 grups de debat i intercanvi en els que els centres compartiran les seves experiències:

  • Experiència 1: activitats relacionades amb inclusió educativa, exposades per

CEIP Norai, IES Pasqual Calbó i Caldés i CEIP Santa Gertrudis

  • Experiència 2: activitats relacionades Gestió Emocional,

IES Marc Ferrer, IES Porto Cristo i IES Puig de sa Font

  • Experiència 3: activitats organitzades amb i per a a Famílies

CEIP Jafudà Cresques, CEIP Sant Ferran de ses Roques i IES Ses Estacions

  • Experiència 4: Acompanyament a la comunitat educativa, que inclou el reforç educatiu fora de l'horari lectiu presentat per

CEIP Anselm Turmeda, CEIP Blai Bonet i IES Sa Blanca Dona

  • Experiència 5: activitats de dinamització de la biblioteca, plans lectors,

CEIPIESO Aurora Picornell, CEIP Mare de Déu del Toro i CEIP Miquel Porcel

El programa PROA+

El Programa PROA+  és un programa finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i el Mecanisme de Recuperació i Resiliència, adreçat als centres docents sostinguts amb fons públics i amb un termini d’aplicació inicial de tres cursos: des de 2021/22 a 2023/24.

El pressupost destinat a Balears per a aquest programa és d’un total d’11.790.000 euros en els tres cursos d’aplicació.

Aquest curs participen al programa 108 centres (27 d’Eivissa, 3 de Formentera, 8 de Menorca i 70 de Mallorca).

PROA+ es dirigeix als centres que presenten més complexitat educativa posant a la seva disposició línies de suport per a l’aplicació d’eines que afavoreixin l’equitat i la inclusió de tot l’alumnat, amb especial atenció a l’alumnat en situació de més vulnerabilitat, ja sigui per necessitats socioeducatives, necessitats específiques de suport educatiu (NESE), necessitats educatives especials(NEE), necessitats assistencials i necessitats escolars.

Tots els centres PROA+ han de dissenyar un pla estratègic de millora de la inclusió educativa (PEM) que ha d’incloure un pla d’activitats palanca (PAP) del catàleg oferit per la Conselleria d’Educació i Formació Professional.

Entre les activitats palanca es troben :

  • Cultura inclusiva d’aprenentatge mitjançant un nou model d’orientació educativa
  • Avaluació de barreres a la inclusió
  • Pla d’absentisme i abandonament a secundària
  • Activitat de reforç per a la millora i l’èxit educatiu (PAE)
  • Famílies a l’escola, escola de famílies
  • Dinamització de biblioteques escolars
  • Model de resposta a la intervenció en lectura
  • Pràctiques restauratives
  • Competència digital
  • Gestió del canvi
  • Pla d’acollida del professorat
  • Xarxa Proa+
  • Tutoria individualitzada
  • Tutoria entre iguals

Data d'actualització: 16 febrer 2023


Comparteix