La Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural acorda amb el sector agrari un logotip per a la identificació del producte local i presenta el Pla de Promoció
La Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural acorda amb el sector agrari un logotip per a la identificació del producte local i presenta el Pla de Promoció
La proposta, que s'ha exposat avui a la Mesa de Coordinació de la Cadena Alimentària i Promoció del Producte Agrícola i Alimentari d'Origen Local, ha rebut l'aprovació de les organitzacions agràries
10 desembre 2024La Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural ha acollit avui una nova reunió de la Mesa de Coordinació de la Cadena Alimentària i Promoció del Producte Agrícola i Alimentari d'Origen Local, en què s'ha proposat l'aprovació d'un nou logotip per poder identificar el producte local. La falta d'una correcta identificació és una de les mancances que el sector primari ha posat de manifest en diverses ocasions i, per això, la proposta del Govern pretén donar resposta a aquestes demandes dels productors. En aquest sentit, el conseller Joan Simonet ha manifestat que «és fonamental que el sector primari tengui eines per destacar l'origen local dels seus productes i que el consumidor estigui ben informat i segur sobre l'origen d'allò que compra».
El logotip aprovat és una adaptació del que ha vengut emprant l'administració autonòmica per a la promoció de les Illes Balears com a destí turístic, amb una versió per indicar l'origen «Illes Balears» i una altra per cada una de les illes. Aquest fet, segons el director general de Qualitat Agroalimentària i Producte Local, Joan Llabrés, «és positiu, ja que la població coneix el logotip i és una marca reconeguda que es relaciona directament amb el nostre territori, cosa que facilitarà la relació del producte amb el seu origen i agilitzarà la seva implantació en el mercat».
Cal recalcar que la proposta ha estat aprovada en la Mesa per unanimitat. A partir d'aquests moments, la Direcció General de Qualitat Agroalimentària i Producte Local redactarà un manual d'ús del logotip, en el qual es detallaran les condicions d'ús d'aquest perquè els productors el puguin començar a implantar al més aviat possible. L'ús del logotip serà de caràcter voluntari i es posarà a disposició de tots els productors agroalimentaris de les Illes Balears que comercialitzin producte local.
Primera versió del Pla de Promoció
Per altra banda, durant la reunió també s'ha presentat al sector la primera versió del Pla de Promoció del Producte Local, amb l'objectiu que les membres de la Mesa facin aportacions per millorar i consensuar el text abans que esdevingui definitiu. Aquest Pla ha de ser el document de referència per a l'execució de les accions de promoció agroalimentària, que ja està executant en part la Direcció General de Qualitat Agroalimentària i Producte Local, en el període 2025-2027, amb finançament del fons de l'Impost del Turisme Sostenible (ITS).
L'import total del pla ascendeix a un total de 4.611.293,02 euros, entre els fons propis que aporta la Conselleria i els assignats pels fons de l'ITS. El Pla de Promoció inclourà accions promocionals en el mercat intern de les Illes Balears destinades tant a la població resident com a la turística, així com accions en el mercat exterior, accions de formació en l'educació Primària i Secundària, estudis de mercat sobre les preferències dels consumidors i la quota de mercat del producte local.
Data d'actualització: 10 desembre 2024
Comparteix