avisoCookies

Visualització del menú

Selector d'idioma

caes
|


Visualització del menú

Ruta de navegació

Torna

Publicador de continguts

L'IBAVI conclou l'actualització del Registre de demandants d'habitatges protegits

L'IBAVI conclou l'actualització del Registre de demandants d'habitatges protegits

L'objectiu és agilitzar el procés d'adjudicació dels habitatges 

default-content-image 28 gener 2023

L’Institut Balear de l’Habitatge ha conclòs el procés d’actualització de la demanda d’habitatges de protecció pública de les Illes Balears, que va engegar a principis de 2022. Un procés que respon als canvis introduïts en la Llei 3/2021, de 10 de novembre, per impulsar i agilitzar la tramitació d’ajudes i altres actuacions en matèria d’habitatge.

El nou requisit introduït estableix que qui es vulgui inscriure en el Registre de demandants de l’IBAVI ha d’aportar tota la documentació des de l’inici: al document d’identitat i el certificat d’empadronament se suma documentació de caire econòmic, així com documentació que acrediti circumstàncies que sumen punts a l’hora d’adjudicar un habitatge de protecció pública (nombre de fills, grau de discapacitat, etc.). 

Arran de l’aprovació d’aquest canvi, l’IBAVI va iniciar a principis de gener de 2022 un procés d’actualització del Registre de demandants amb l’objectiu d’aconseguir una llista més ajustada a la realitat que ha de permetre una major agilitat en l’adjudicació posterior dels habitatges. Fins ara, el procés d'adjudicació es ralentitzava sovint perquè la documentació acreditativa s'aportava a posteriori de la inscripció en el Registre i, en molts casos, les circumstàncies de les persones interessades no s'ajustaven a la informació que es disposava quan s'iniciava el procediment d'adjudicació. 

Més enllà de les notificacions formals, l'IBAVI també va enviar 9.104 missatges de text als sol·licitants inscrits en aquell moment perquè, en el termini de sis mesos, actualitzessin la sol·licitud i lliuressin la documentació necessària.

Fruit d’aquesta tasca, l’IBAVI disposa actualment de llistes de demandants actualitzades, en les quals estan inscrites 4.638 famílies -unitats de convivència- com a demandants d’un habitatge públic protegit. Per illes, la distribució és la següent: 3.418 famílies a Mallorca, 441 a Menorca, 781 a Eivissa i 32 a Formentera, tenint en compte que cada unitat de convivència pot triar fins a tres municipis de diferent illa a l’hora de fer la sol·licitud.

Cal tenir en compte que el Registre de demandants preveu que les inscripcions tenguin una vigència de dos anys i que transcorregut aquest termini l’IBAVI els dona de baixa, sempre que no hagin renovat la sol·licitud. Es fa, a més, una aposta pel registre telemàtic de sol·licituds, com una facilitat més a l’abast de les persones interessades, sense detriment de la sol·licitud presencial.

Altres millores de gestió del parc públic

L’actualització del Registre de demandants feta per l’IBAVI se suma a altres línies de feina engegades per millorar la gestió del parc públic d’habitatge de les Illes Balears, que actualment ofereix lloguer social a més de 4.000 persones a través d'un parc de 2.105 habitatges públics. 

D’una banda, l’IBAVI ha passat de treballar amb llistes generals a introduir llistes específiques per a persones menors de 35 anys i també per municipis, quan és l’ajuntament qui ha cedit el solar de la promoció. S’han reduït els terminis d’adjudicació de tres mesos a dues setmanes i mitja, mentre es buida un habitatge i es torna a adjudicar. I també s'han ampliat els possibles beneficiaris d'habitatges protegits, incrementant el llindar d'ingressos (fins a 6,5 IPREM) per a unitats de convivència sense propietats i que compleixin amb els requisits. 

Mesures a les quals se suma un esforç de gestió per reduir la morositat en els pagaments en un 55 % i l'ocupació irregular als habitatges públics en més d'un 60%, mitjançant l’establiment d’un protocol d’actuació contra la màfia d’ocupació irregular.

Mentre, l’IBAVI treballa amb projectes que significaran un creixement del 72 % del parc públic d’habitatge de les Illes Balears, amb la incorporació de més d’un miler d’HPP d’obra nova —1.276 HPP— des de l’any 2019, i suma prop d’un miler més de contractes —958—, entre nous i renovacions.

Per a més informació sobre el Registre de demandants d’habitatge protegit i el procediment que s’ha de seguir per fer una sol·licitud es pot consultar l’enllaç

https://www.caib.es/sites/informaciohabitatge/ca/inici_reg_demandants/.


Data d'actualització: 06 febrer 2023


Comparteix