avisoCookies

Visualització del menú

Selector d'idioma

caes
|


Visualització del menú

Ruta de navegació

Torna

Publicador de continguts

Funcionament en línia del Servei de Dipositaria

Funcionament en línia del Servei de Dipositaria

Els avals bancaris i els certificats d’assegurança de caució només s'admetran en format digital, per a més informació seguiu llegint.

 

La Dipositaria ha establert mètodes en línia, plenament electrònics i telemàtics, amb l'esperit constant de facilitar la relació de la ciutadania amb l'Administració, que permeten a les persones i empreses interessades tant l'aportació com la retirada de fiances sense necessitat de desplaçaments en persona ni a la Dipositaria ni a l'Advocacia de la Comunitat.

La tramitació electrònica en línia és la prioritària. Només es podran fer tràmits presencials en el Registre de la Dipositaria de la Direcció General de Tresor, Política Financera i Patrimoni en casos imprescindibles i sempre amb cita prèvia.

Presentació de les garanties 

  • El avals bancaris i els certificats d’assegurança de caució només s'admetran en format digital. D’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de règim administratiu comú de les Administracions Públiques, han d'estar signats electrònicament per les persones apoderades de l'entitat emissora amb el corresponent codi de verificació i els podeu lliurar per correu electrònic a l'adreça dipositaria@caib.es. La Dipositaria tramitarà d’ofici la validació dels poders amb l’Advocacia de la Comunitat Autònoma. Una vegada registrada la garantia, la Dipositaria lliurarà per mitjà de la carpeta ciutadana de la CAIB  a la persona interessada  dos exemplars signats electrònicament del resguard de Registre (Model 802), un per la interessada i l’altre perquè aquesta el lliuri a l'òrgan gestor.
  • Els dipòsits en metàl·lic, es tramiten igualment en línia, per la qual cosa us podeu posar en contacte amb dipositaria@caib.es per a la seva tramitació no presencial.

 

A més, la Dipositaria pot emetre un certificat de renúncia a executar la garantia  per part de l’Administració un cop emesa la resolució de devolució de la garantia per l’òrgan gestor competent o per la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni en els casos previstos en la normativa vigent, així evitareu  la recollida en mà dels documents originals de fiances ja cancel·lades (avals bancaris o certificats d'assegurances). El certificat, amb signatura electrònica de la directora general, es lliura a la carpeta ciutadana de l'empresa de forma que el pugui fer arribar al banc o a l’entitat asseguradora i cancel·lar la garantia sense necessitat de desplaçaments o aportació presencial de documentació.

Comparteix​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​