avisoCookies

Visualització del menú

Selector d'idioma

caes
|


Visualització del menú

Ruta de navegació

Torna

Publicador de continguts

Ets un arrendador afectat per una suspensió d’un procés de desallotjament?

Ets un arrendador afectat per una suspensió d’un procés de desallotjament?

El Govern ha implementat un programa de compensació destinat a propietaris i arrendadors que s'han vist afectats per la suspensió extraordinària d'aquests processos de desallotjament. Aquest programatambé s'aplica als desnonaments de persones vulnerables que no disposen d’una alternativa residencial, i ofereix així una solució equitativa i solidària davant d'aquesta complexa problemàtica social.

Procediment de conciliació i intermediació

Per protegir les persones en situació de vulnerabilitat, el Govern d’Espanya va introduir el Reial decret llei 11/2020, prorrogat per Reial decret llei 1/2025, que permet suspendre temporalment els desnonaments d'aquells que no tenen cap altre habitatge on anar i prorrogar els contractes de lloguer d'habitatges habituals en situacions especials. Aquest Reial decret també defineix qui es troba en una situació de vulnerabilitat econòmica, requisit per poder accedir a ajudes i moratòries en el pagament del lloguer.

Amb la entrada en vigor de la Llei 12/2023, el dret a l'habitatge ha rebut noves proteccions i s'han actualitzat algunes normes relacionades amb els desnonaments. Aquesta Llei amplia els criteris perquè alguns desnonaments no s'acceptin i proporciona més suport a qui estigui passant per situacions econòmiques difícils. També estableix que les administracions públiques han de complir determinats requisits, com ara preparar informes i aplicar mesures que ajudin a protegir les persones en risc de perdre casa seva.

En aquest enllaç, trobareu tota la informació de manera senzilla perquè, tant si ets propietari com llogater, puguis conèixer les ajudes i els procediments disponibles i com la normativa et pot afectar.

Compensació a les persones propietàries i arrendadores

Aquest programa ofereix suport econòmic a propietaris i arrendadors que han hagut de suspendre desnonaments de persones en situació de vulnerabilitat a causa del Reial decret llei 11/2020. 

Les compensacions es dirigeixen a:

  • Arrendadors: aquells que, per la situació de vulnerabilitat dels seus llogaters, han posposat desnonaments per impagament o venciment de contracte i no han rebut resposta administrativa en més de tres mesos.
  • Propietaris d'habitatges ocupats sense títol: aquells que han suspès desnonaments d'ocupants sense contracte i que han patit un perjudici econòmic demostrable, com ara pèrdua d'ingressos per venda o lloguer.

El programa vol mitigar l'impacte econòmic d'aquestes suspensions.

Actualment les compensacions estan subjectes a disponibilitats pressupostàries dels romanents del Pla Estatal d’Habitatge.

En aquesta pàgina pots consultar com accedir als ajuts i requisits.

Comparteix​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​