avisoCookies

Visualització del menú

Selector d'idioma

caes
|


Visualització del menú

Ruta de navegació

Torna

Publicador de continguts

Els nous trens d'SFM ja han iniciat el procés de fabricació a les instal·lacions de CAF a Saragossa

Els nous trens d'SFM ja han iniciat el procés de fabricació a les instal·lacions de CAF a Saragossa

Es fabricaran els vint cotxes dels cinc trens elèctrics que se sumaran a la flota actual d’SFM

Zaragoza1 22 febrer 2023

El director general de Mobilitat i Transport Terrestre, Jaume Mateu, i el gerent d’SFM, Mateu Capellà, han visitat aquest dimecres la línia de fabricació dels nous trens elèctrics d’SFM a la fàbrica que té l’empresa Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) a Saragossa. El contracte amb CAF preveu la fabricació de cinc trens elèctrics, de quatre cotxes cada un, per un import de 54.653.612 euros, amb l’IVA exclòs.

 

Els responsables de Mobilitat del Govern han comprovat com ja s’ha finalitzat l’estructura d’alumini de dos dels vint cotxes que es fabricaran a Saragossa i es continua en el procés de fabricació de la resta. Una vegada acabades aquestes estructures es traslladaran a les instal·lacions que té la companyia a Irun, on es du a terme el cablejat, l’interiorisme i la instal·lació d'equipaments i s’acoblen els cotxes. El tercer centre de producció de CAF que intervé en el procés és el de Beasain, on es fabrica l’estructura rodant sobre la qual descansen els vagons —bogis— i les rodes.

 

El procés de fabricació dels vint cotxes que s’ha de fer en les instal·lacions de Saragossa es va iniciar el passat mes de novembre i està previst que s’allargui fins al setembre d'aquest 2023. Abans d’iniciar el període de fabricació s’ha duit a terme tota una feina prèvia entre responsables de CAF i l’equip tècnic d’SFM per acabar de definir els interiors dels nous trens; el disseny de la cabina, atenent a criteris d’ergonomia; així com la planificació de la compra del material necessari.

Durant la visita, tant el director general de Mobilitat i Transport Terrestre com el gerent d’SFM han repassat també el calendari de lliurament previst amb l’empresa. La previsió és que els cinc trens es lliurin durant l’estiu de 2024 perquè puguin entrar en funcionament el mes de setembre. Prèviament a l’entrada en funcionament, al desembre de 2023 està previst que es facin les proves de funcionament de les noves unitats a les instal·lacions de CAF al País Basc. Aquestes proves es traslladaran posteriorment a Mallorca. 

El tramvia a Saragossa

L’equip de Mobilitat del Govern que s’ha traslladat a Saragossa també ha aprofitat per visitar el taller de manteniment del tramvia de la ciutat. Una infraestructura inaugurada l’any 2011, que disposa de 12 quilòmetres de longitud de xarxa. A la major part del recorregut, el tramvia de Saragossa funciona amb una catenària superior com a font d’energia, que conviu amb dos quilòmetres sense catenària, al nucli històric de la ciutat, al llarg dels quals els trens s’alimenten amb un sistema de bateries. Els trens, quan no circulen amb catenària, carreguen les bateries a les diferents estacions on s’atura el tramvia.

 

Aquest sistema mixt d’alimentació és un dels elements que caracteritzen al tramvia de Saragossa i que ha estat objecte d’estudi per part de l’equip de Mobilitat del Govern de les Illes Balears en uns moments en què es treballa en el projecte definitiu del Trambadia de Palma, després del període d’exposició pública al qual ha estat sotmès el projecte bàsic del tram 1.

 

Aquest tram preveu un recorregut de setze parades que aniran des de la plaça d’Espanya fins l’aeroport.


Paral·lelament a les visites de feina com la d’avui a Saragossa, el Govern i l’Ajuntament de Palma continuen fent reunions amb entitats, col·legis i institucions que han presentat al·legacions al projecte del tram 1 del Trambadia, amb l’objectiu d’estudiar la viabilitat que les seves propostes puguin ser incorporades amb vistes a l’aprovació definitiva del projecte bàsic.


Data d'actualització: 23 febrer 2023


Comparteix