avisoCookies

Visualització del menú

Selector d'idioma

caes
|


Visualització del menú

Ruta de navegació

Torna

Publicador de continguts

Contractes de patrocinis menors amb entitats privades per a petits esdeveniments

Contractes de patrocinis menors amb entitats privades per a petits esdeveniments

Resolució del president de l’AETIB per la qual s’estableixen les condicions per a la realització de contractes de patrocinis menors amb entitats privades per a PETITS ESDEVENIMENTS que generin repercussió mediàtica per a les marques de les Illes Balears i l’AETIB, durant l’any 2023.

BANNER PETITS ESDEVENIMENTS V2 01ca 13 febrer 2024

Resolució del president de l’AETIB per la qual s’estableixen les condicions per a la realització de contractes de patrocinis menors amb entitats privades per a PETITS ESDEVENIMENTS que generin repercussió mediàtica per a les marques de les Illes Balears i l’AETIB, durant l’any 2023.

BENEFICIARIS 

Poden ser beneficiaris d'aquesta convocatòria pública les persones jurídiques privades organitzadores dels esdeveniments presentats que s'ajustin a l'objecte i compleixin els requisits d'aquesta convocatòria.

En aquesta convocatòria, una mateixa entitat pot presentar fins a 2 esdeveniments per marca vinculada, però mai més d'una empresa, entitat o grup empresarial pot sol·licitar patrocinis per al mateix esdeveniment.

En el supòsit que dues entitats diferents sol·licitin el patrocini per a un mateix esdeveniment, tan sols es valorarà la primera de les propostes presentades, segons el registre d'entrada, mentre que l'altra proposta en restarà exclosa.

En el supòsit d'entitats que gestionin diversos esdeveniments, han de presentar una sol·licitud per a cadascun dels esdeveniments per a què sol·licitin el patrocini, excepte si aquests conformen un programa únic de diverses actuacions.


TERMINIS 

El termini per a la presentació de les sol·licituds de patrocini romandrà obert des de l’endemà de la publicació d'aquesta resolució al BOIB, fins exhaurir la dotació econòmica i, en qualsevol cas, fins a l’1 d’octubre de 2023.

Les entitats hauran de presentar tota la documentació necessària per a la seva tramitació amb un mínim de 60 dies naturals d’antelació a la data d’inici de l’esdeveniment i, en tot cas, sempre abans de la data límit de presentació de sol·licitud de l’1 d’octubre de 2023. La tramitació de les sol·licituds es realitzarà per ordre d’entrada al registre. En cas d’incompliment del termini, la sol·licitud restarà exclosa, a excepció de:

Els esdeveniments que s’inicien del 15 de febrer a l’1 de març de 2023, per temes d’operativitat de la convocatòria, hauran de presentar la sol·licitud com a màxim dia 7 de febrer de 2023 (inclòs). Aquests esdeveniments tindran prioritat sobre la resta de sol·licituds i per tant, es valoraran per ordre de registre d’entrada abans dels esdeveniments amb data d’iniciació posterior.

Els esdeveniments que s’inicien del 2 de març al 15 de març de 2023, per temes d’operativitat de la convocatòria, hauran de presentar la sol·licitud com a màxim dia 13 de febrer de 2023 (inclòs). Aquests esdeveniments tindran prioritat sobre la resta de sol·licituds i per tant, es valoraran per ordre de registre d’entrada abans dels esdeveniments amb data d’iniciació posterior.

Els esdeveniments que s’inicien del 15 de març al 10 d’abril de 2023, per temes d’operativitat de la convocatòria, hauran de presentar la sol·licitud com a màxim dia 20 de febrer de 2023 (inclòs). Aquests esdeveniments tindran prioritat sobre la resta de sol·licituds i per tant, es valoraran per ordre de registre d’entrada abans dels esdeveniments amb data d’iniciació posterior.


Quin tipus d’esdeveniments estan inclosos?

A efectes d’aquesta convocatòria, són “petits esdeveniments” aquells que, vinculats al turisme, per la seva naturalesa, tenen una notorietat i repercussió mediàtica limitada i, per tant, el seu objectiu de comunicació es circumscriu a la dimensió local/regional. Són esdeveniments que dinamitzen l’agenda d’activitats de les Illes, però no funcionen com a traccionador de la demanda. Els considerats petits esdeveniments no tenen perquè tenir una clara vocació de continuïtat en el temps, és a dir, es poden realitzar de manera puntual.

Tots els esdeveniments han d’estar sempre vinculats a una de les marques de destinació: Mallorca, Menorca, Ibiza, Formentera. En aquest tipus d’esdeveniments menors i ajustant-nos a la definició no es tindran en compte esdeveniments que es desenvolupin en més d’una illa, i per tant, no es podran vincular a la marca Illes Balears.

Requisits dels esdeveniments

Es consideren petits esdeveniments susceptibles d'obtenir patrocini aquells que compleixin tots els requisits generals següents:

A) Els que s’ajustin a la definició de petit esdeveniment.

B) Que siguin esdeveniments que el seu promotor sigui una empresa/entitat privada i/o una federació esportista, i/o una federació o associació vinculada directament amb el sector turístic (com per exemple transport, allotjament, restauració, oferta complementaria).

C) Que estiguin vinculats directament a alguns dels productes estratègics (SETs) de l’AETIB.

D) Que fomentin la creació, diversificació i comercialització d’alguns dels productes estratègics de l’AETIB.

E) Que incloguin el desenvolupament d’actuacions vinculades als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Per tal que la proposta pugui sigui ser valorada, s'estableix com a requisit que l'entitat sol·licitant indiqui a l'Annex 2P un mínim de 3 criteris relatius als ODS proposats, que hauran de ser efectivament duts a terme durant el desenvolupament de l’esdeveniment i, per tant, es comprovarà a la fase de justificació.

F) Que l’esdeveniment estigui avalat per altres entitats públiques segons es detalla a l’apartat 6.2.

G) Que es desenvolupin dins un dels següents períodes: des del 15 de febrer al 30 de juny de 2023 i del 15 de setembre al 31 de desembre de 2023. Fora d’aquest períodes, no es podrà patrocinar l’esdeveniment, per tant, tot l’esdeveniment haurà d’estar comprès dins el període descrit.

H) L'àmbit territorial d’aquesta convocatòria es circumscriu als esdeveniments que es desenvolupen de forma efectiva al territori de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

I. En el cas d’esdeveniments esportius conformats per etapes a diferents localitzacions, on les Illes Balears són una més dins el circuit de l’esdeveniment, tan sols es podrà tenir en compte el pressupost de despesa proporcional corresponent a l’etapa que es duu a terme a les Illes.
II. En el cas de regates, es podran patrocinar aquelles que comencin o finalitzin a un port de les Illes Balears, així com aquelles que es desenvolupin en la seva totalitat a les Illes.

III. En el cas d’esdeveniments online, aquests estaran obligats a també desenvolupar-se física i simultàniament a una localització situada a les Illes Balears.

I) Que l’esdeveniment no rebi cap patrocini/ajuda/col·laboració econòmica per a la publicitat o promoció d’una destinació turística diferent de les existents a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

En la fase de justificació de l’esdeveniment es comprovarà que els requisits mínims han estat assolits.

Amb el compliment d’aquests requisits, els petits esdeveniments garantiran una agenda d’activitats variada tant per residents com per a turistes i visitants, on s’afavoreix la imatge de la destinació com a dinàmica i competitiva.

Queden exclosos

Queden exclosos d'aquesta convocatòria aquells esdeveniments que no compleixin amb l’estratègia turística de l’AETIB i concretament amb els següents punts:

1. Esdeveniments que no compleixin els requisits mínims i/o condicions establertes en aquesta convocatòria.

2. Projectes i accions que no es puguin classificar com a un petit esdeveniment.

3. Esdeveniments amb contingut polític o religiós.

4. Esdeveniments amb contingut discriminatori de qualsevol índole o que enalteixi actituds violentes, homòfobes, d’odi o sexistes, que atempti contra la igualtat de gènere. Aquest punt es fa extensiu a la publicitat dels esdeveniments, on queda prohibida qualsevol referència masclista, que mostri a la dona en rols i estereotips sexistes contraris als ideals de la igualtat.

5. Esdeveniments que atemptin contra qualsevol dels principis i valors democràtics.

6. Esdeveniments que vagin en contra de la imatge que l’AETIB vol traslladar respecte de les seves marques i les destinacions que les conformen.

7. Patrocinis a agències de publicitat o mitjans de comunicació.

8. Esdeveniments que rebin ajudes/col·laboracions de cases d’apostes o jocs d'atzar, begudes alcohòliques de més de 20º i marques de tabac o cigarretes electròniques.

9. Fires i/o mercats inclosos al calendari de fires i mercats de les Illes Balears https://www.caib.es/govern/sac/fitxa.do?codi=5509323&coduo=57&lang=ca o aquells, el contingut dels quals, no estigui directament vinculat al turisme.

10. Patrocinis a clubs esportius, quan aquells tinguin la finalitat de patrocinar l’equip o equips que formen part del Club.

11. Equips esportius.

12. Torneigs i campionats dels següents esports: futbol, bàsquet, futbol americà, rugbi, voleibol, waterpolo, a excepció d’aquells torneigs i campionats que puguin demostrar que com a mínim 200 persones han viatjat expressament per assistir/participar a l’esdeveniment des de fora de l’illa on es desenvolupa aquest.


13. Les entitats o organismes públics en general, i més concretament, els que pertanyen al Govern de les Illes Balears, als Consells Insulars i a ajuntaments.


14. Les entitats que no estiguin al corrent del pagament de les obligacions econòmiques contretes amb l'AETIB, al corrent de les obligacions tributàries amb la CAIB, amb l'Estat i amb la Seguretat Social.


15. Els esdeveniments que en la justificació de les dues anualitats anteriors hagin incorregut en algun del següents fets:

i. No justificar en temps i forma, incomplint amb les obligacions pròpies dels beneficiaris de subvencions o patrocinis atorgats per l’AETIB.

ii. Justificar menys punts dels atorgats a la fase de valoració i que, a més, s’hagin aplicat per part de l’AETIB alguna de les penalitzacions descrites al punt 10.2 a) .

iii. Justificar menys del 50% de la repercussió mediàtica RMTIB.


16. Esdeveniments que ja hagin obtingut algun patrocini/col·laboració/subvenció per part de l’AETIB per a la mateixa edició.


QUANTIES DE L'AJUT 

La present convocatòria té un pressupost màxim de 200.000€ (impostos inclosos).

Segons la marca a què es vincula l’esdeveniment, els imports màxims que adjudicarà l’AETIB són:

MARCA

% MÀXIM PATROCINI RESPECTE DEL PRESSUPOST DE DESPESA**

IMPORT** MÀXIM

DEL PATROCINI

MALLORCA

50%

18.100 €

MENORCA

50%

6.300 €

EIVISSA

50%

7.600 €

FORMENTERA

50%

4.000 €

*Impostos inclosos


DISTRIBUCIÓ DE L'AJUDA 

Per tal de complir amb la territorialització entre illes, es dedicarà un percentatge mínim als esdeveniments per illa, d’acord amb el següent quadre:

MALLORCA

50,92%

MENORCA

17,23 %

EIVISSA

20,78%

FORMENTERA

11,07%

En cas que el 31 de març de 2023 no s’hagin exhaurit els pressuposts corresponents als percentatges per illes, l’import romanent es destinarà als esdeveniments sol·licitants, al marge d’aquesta territorialització.


PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS 

Les sol·licituds s'han de presentar exclusivament de manera telemàtica, a través del tràmit específic que es posa a disposició dels interessats en la pàgina web de l’Agència Estratègica de Turisme de les Illes Balears i en la Seu Electrònica del Govern de les Illes Balears. No es consideren vàlides les sol·licituds telemàtiques a través d'un altre mitjà electrònic que no sigui el tràmit específic esmentat.

La sol·licitud haurà d’incloure les dades mínimes bàsiques per poder tramitar-se, en cas que aquestes siguin insuficients, es requerirà per a la seva esmena en un termini de 10 dies hàbils a comptar des del dia següent a la recepció del requeriment amb l'advertiment exprés que, en cas de no fer-ho així, es considerarà desistida i s'arxivarà la seva sol·licitud, segons el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015.

El lliurament de la sol·licitud per si mateixa no serà objecte de valoració, sinó que servirà únicament com a document formal de sol·licitud.

Amb la sol·licitud es lliurarà la documentació administrativa i tècnica que a continuació es descriu i que es considera d’obligat lliurament.


DOCUMENTACIÓ REQUERIDA AMB LA SOL·LICITUD 

Està tot detallat en el punt 6 de la convocatòria de patrocinis i en el propi tràmit de la seu electrònica.


SIGNATURA DIGITAL DE DOCUMENTS 

Per signar electrònicament un document que s'hagi de presentar en la Comunitat de les Illes Balears, ha d'estar en format PDF. Per signar un document PDF és necessari disposar d'un certificat digital o d'un DNI electrònic.

Les eines gratuïtes que recomanam per signar PDF són:

• El programa Adobe Reader DC: https://get.adobe.com/es/reader/ Podeu consultar el següent manual  "Firmar un document pdf amb Adobe Reader"

• El programa Autofirma de l’Administració General de l’Estat:  http://firmaelectronica.gob.es/Home/Descargas.html

 

RESOLUCIÓ PUBLICADA

 RESOLUCIÓ MODIFICACIÓ PUBLICADA

 ENLLAÇ AL TRÀMIT TELEMÀTIC


Data d'actualització: 13 febrer 2024


Comparteix