avisoCookies

Visualització del menú

Selector d'idioma

caes
|


Visualització del menú

Ruta de navegació

Torna

Publicador de continguts

Co-màrqueting estratègic per a accions que millorin la connectivitat turística al 2023 i 2024

Co-màrqueting estratègic per a accions que millorin la connectivitat turística al 2023 i 2024

Resolució per la qual s'aproven les bases de la convocatòria per a la realització de convenis de col·laboració de Co-màrqueting Estratègic amb l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) en accions que millorin la connectivitat turística de les Illes Balears amb els mercats emissors al 2023 i 2024

Banner co marqueting 2023 02ca 25 maig 2023

Resolució per la qual s'aproven les bases de la convocatòria per a la realització de convenis de col·laboració de Co-màrqueting Estratègic amb l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) en accions que millorin la connectivitat turística de les Illes Balears amb els mercats emissors al 2023 i 2024

BENEFICIARIS 

Podran sol·licitar la col·laboració de l'AETIB en aquesta convocatòria, les empreses o entitats privades, estatals o internacionals, l'activitat principal de les quals sigui:

Línia actuació

Requisit entitats sol·licitants – activitat principal

Línia A

Companyia aèria que transporta passatgers

Línia B

Companyia marítima que transporta passatgers

I que s'ajustin a l'objecte i compleixin els requisits d'aquesta convocatòria.

Es podrà presentar dins d’aquesta convocatòria com a màxim una única sol·licitud per entitat i anualitat d’execució de la campanya.

En el cas que una altra companyia/entitat que pertanyi al mateix grup empresarial també hagi optat a aquesta o una altra convocatòria pública de co-màrqueting realitzada per l’AETIB, les campanyes que es derivin d’aquesta la col·laboració hauran de ser independents, amb creativitats perfectament diferenciades.  

Es important remarcar que per cada anualitat hauran de presentar una proposta i justificació independent, encara que las accions contingudes dins d’aquestes propostes podran ser una continuïtat de l’altra, sempre que es desenvolupin i justifiquin cadascuna dins la seva proposta. És a dir, les accions de la campanya 2023 hauran de finalitzar dia 31/12/2023 i las de la campanya 2024 no podran començar fins dia 01/01/2024.

TERMINIS 

El termini per a la presentació de les sol·licituds de col·laboració romandrà obert des de l’endemà de la publicació d'aquesta resolució al BOIB, fins exhaurir la dotació econòmica i, en qualsevol cas, dins dels terminis establerts per a cadascuna de les anualitats:

Campanyes a executar en:

Data de inici

Data finalització

2023

El dia següent a la publicació en el BOIB

26/06/2023

2024

01/09/2023

01/10/2023

Les entitats hauran de presentar tota la documentació necessària per a la seva tramitació amb un mínim de 60 dies naturals d’antelació a la data d’inici la campanya publicitària i, en tot cas, sempre dins dels terminis de presentació de cadascuna de les anualitats descrits en la taula anterior. En cas d’incompliment dels terminis, la sol·licitud restarà exclosa.

QUIN TIPUS DE CAMPANYES S’AJUSTEN EN AQUESTA CONVOCATÒRIA 

A efectes d’aquesta convocatòria, s’ajusten totes aquelles campanyes que en modalitat de co-màrqueting estratègic, per tal de millorar la connectivitat turística de la destinació Illes Balears, fora dels mesos d’estiu, tant per al mercat nacional com a internacionals.

Les campanyes estan destinades a promocionar les Illes Balears als mercats emissors mitjançant la publicitat de rutes/trajectes directes ja existents o el foment per a la creació de noves rutes/trajectes amb qualsevol dels aeroports i/o ports de les Illes Balears.

Per tant, s’estableixen la següents línies d’actuació de co-màrqueting estratègic de connectivitat:

Línia actuació

Tipus d’entitat

Línia A

Companyies aèries

Línia B 

Companyies marítimes

L’objecte de les campanyes a desenvolupar serà:

Línia actuació

Campanya publicitària de

Línia A

Rutes aèries directes des dels mercats emissors a un dels aeroports de les Illes Balears

Línia B 

Rutes marítimes directes des dels mercats emissors a un dels  ports de les Illes Balears

Els mercats emissors de les Illes Balears es detallen als Plans de connectivitat de les Illes Balears.

Queden excloses d’aquesta convocatòria les rutes/trajectes interilles.  

Aquestes campanyes han de promocionar una de les següents opcions:

Línia actuació

Contingut promocional de la campanya

Línia A

En cas de companyies aèries:

  1. Una única ruta aèria, des d’un aeroport d’un mercat d’origen, a un únic aeroport de les Illes Balears
  2. Un conjunt de rutes aèries, des d’un mateix mercat d’origen, a un únic aeroport de les Illes Balears

Línia B

En cas de companyies marítimes:

  1. Una única ruta marítima, des d’un port d’un mercat d’origen (Península Ibèrica o un altre país), a un únic port de les Illes Balears
  2. Un conjunt de rutes marítimes, des d’un mateix mercat d’origen (Península Ibèrica o un altre país) a un únic port de les Illes Balears

Les campanyes respondran als següents terminis per a totes de línies d’actuació:

Les entitats podran elegir les dates més adients a la seva proposta dins del períodes proposats  a continuació per a cada una de les anualitats.

2023

Les campanyes podran desenvolupar-se/executar-se –ambdós inclosos-:

Data inici

Data de finalització

Des de 60 dies naturals a comptar a partir del dia després de la publicació al BOIB d’aquesta convocatòria

fins al 31/12/2023

La temporada que publicitarà la campanya es –ambdós inclosos-:

Data inici

Data de finalització

Des de 01/10/2023

fins al 30/04/2024

Per tant, no es podrà publicitar cap període compres fora d’aquestes dates.

La campanya tan sols podrà publicitar aquells períodes on les entitats col·laboradores disposin de rutes/trajectes operatius directes amb les Illes Balears.

 

2024

Les campanyes podran desenvolupar-se/executar-se –ambdós inclosos-:

Data inici

Data de finalització

Des del 01/01/2024

fins al 31/12/2024

La temporada que publicitarà la campanya es –ambdós inclosos-:

Data inici

Data de finalització

Des del 01/01/2024

fins al 30/04/2024

Des del 01/10/2024

fins al 31/12/2024

Per tant, no es podrà publicitar cap període compres fora d’aquestes dates, i més concretament, dins de la campanya de co-màrqueting proposada no es podrà publicitar la temporada compresa des del 01/05/2024 al 30/09/2024.

La campanya tan sols podrà publicitar aquells períodes on les entitats col·laboradores disposin de rutes/trajectes operatius directes amb les Illes Balears.

Els períodes seleccionats hauran de ser continus, és a dir, no es permetran interrupcions entre la data d'inici i finalització.

Període mínim d’operativitat de la/les ruta/rutes/trajecte/trajectes que es promocionen amb la campanya segons cada línia d’actuació 

Línia actuació

Períodes  mínims operativitat amb relació a la destinació a la que es vincula la campanya i la ruta/mercat d’origen.

Línia A i Línia B

En cas de companyies aèries i marítimes:

Obligatorietat de compliment del període mínim d’operativitat amb relació al període que es publicita amb la campanya i, per tant, on disposen de vols/rutes/trajectes operatius directes des de la ruta/mercat d’origen a la destinació vinculada.

El període mínim d’operativitat haurà de complir en dos requisits:

- Com a mínim 50 dies amb vols/rutes/trajectes operatius directes (des de la data del primer vol/ruta/trajecte al darrer) compresos dins del període elegit i que es publicita amb la campanya proposta.

 - Com a mínim amb un 25% de dies amb al menys 1 vol/ruta/trajecte directe a la destinació vinculada i dins del període que es publicita amb la campanya.

No s’acceptaran campanyes iniciades prèviament a la signatura del conveni o que no compleixin amb els requisits estipulats en aquestes bases.

S’ha de tenir en compte que la campanya tan sols podrà publicitar aquells períodes on les entitats col·laboradores disposin de rutes/trajectes operatius directes amb les Illes Balears.

El període seleccionat haurà de ser continus, és a dir, no es permetran interrupcions entre la data d'inici i finalització.

CAMPANYA PER AL FOMENT DE LA SOSTENIBILITAT 

Per tal de fomentar la sostenibilitat i la circularitat no tan sols a la destinació sinó a la connectivitat d’aquesta, serà requisit per a les entitats sol·licitants realitzar alguna de les accions que a continuació es detallen i que es recolzaran per part d’aquesta administració amb la implementació d’un campanya publicitària de sostenibilitat simultània a la campanya de co-màrqueting estratègic. 

Aquesta campanya de sostenibilitat també serà gestionada per l’entitat sol·licitant on l’AETIB aportarà fins a 30.000€ destinats a mitjans externs (impostos inclosos), mentre que l’entitat sol·licitant aportarà la mateixa quantia o superior que l’AETIB, i que podrà invertir en mitjans propis o externs, a la seva elecció.

El contingut de la campanya serà donar a conèixer l’acció col·laborativa d’ambdues entitats, que es potencia amb aquesta actuació, amb l’objectiu de fomentar la sostenibilitat i la circularitat de la destinació.

QUANTIES DE LA COL·LABORACIÓ 

La present convocatòria té un pressupost màxim de 960.000 € (impostos inclosos) finançats de la següent forma:

      Un import màxim de 480.000€ (impostos inclosos) al Capítol VI – Inversions Reals del pressupost de l'AETIB per a l'exercici 2023.

      Un import màxim de 480.000€ (impostos inclosos) al Capítol VI – Inversions Reals del pressupost de l'AETIB per a l'exercici 2024 condicionat a l’existència de crèdit adequat i suficient al pressupost de l’AETIB per l’anualitat 2024.

Aquest pressupost es dividirà de la següent forma:

 

2023

2024

Línia actuació

Imports màxims per línia d’actuació (impostos inclosos) 

Línia A

350.000€

350.000€

Línia B 

130.000€

130.000€

TOTAL

480.000€

480.000€

 

 

 

 

 

 

Degut a la condició d’insularitat i a la gran importància de la connectivitat de la destinació per a les Illes Balears, es vol promoure l’increment d’aquesta mitjançant l’impuls a les vies d’entrada les Illes més rellevants d’acord a les següents línies d’actuació i les limitacions pressupostàries que s’estableixen a la següent taula:

Línia d’actuació

IMPORTS MÀXIMS DE SOL·LICITUD:  límit màxim de col·laboració de l’AETIB per campanya ESTRATÈGICA

(impostos inclosos)

% MÀXIMS DE COL·LABORACIÓ

(impostos inclosos)

Línia A

125.000€

La col·laboració econòmica serà com a màxim del 50% de la proposta presentada (impostos inclosos)

Línia B 

60.000€

Per realitzar aquests càlculs es prendrà com a referència l'import de la campanya amb el descompte mitjà ofert prèviament aplicat (impostos inclosos).

Tant al pressupost inicial com a la justificació, els imports hauran d’incloure els impostos corresponents a la normativa del país on es realitzi/executi cada acció proposada/executada a la campanya.

Aquesta aportació econòmica es podrà incrementar per part de l’AETIB  fins a 30.000€ més, que aniran destinats a l’execució de la campanya per al foment de la sostenibilitat corresponent a les actuacions propostes. 

DISTRIBUCIÓ DE LA COL·LABORACIÓ 

Per tal de complir amb la territorialització entre illes, es dedicarà un percentatge mínim a co-màrqueting per destinació, d’acord amb el següent quadre: 

DESTINACIÓ

%

MALLORCA

50,92%

MENORCA

17,23%

EIVISSA

20,78%

FORMENTERA

11,07%

 

S’HA DE TENIR EN COMPTE

APLICACIÓ DEL PERCENTATGES

Per a la línia d’actuació A

companyies aèries

Atès que l’aeroport d’Eivissa també és el pont de connexió aèria amb l’illa de Formentera, el percentatge assignat a la destinació d’Eivissa serà el sumatori del percentatge corresponent a l’illa d’Eivissa més el de l’illa de Formentera (31,85%)

Per a la línia d’actuació B

companyies marítimes

Seguirà la territorialització establerta

Les campanyes de co-màrqueting per al foment de la  sostenibilitat

Es comptabilitzaran dins la partida pressupostaria corresponent a la marca de destinació de la campanya de co-màrqueting estratègic amb la que es presentin.

Així mateix, en el cas que una vegada revisades i valorades les propostes presentades, dins el termini establert a la convocatòria per cadascuna de les anualitats, no s’hagin sol·licitat prou campanyes de co-màrqueting estratègic fins a exhaurir els percentatges per illes de destinació, el pressupost romanent es destinarà a la resta de sol·licituds, al marge d’aquesta territorialització. L’ordre de prelació es farà per número de registre d’entrada a l’AETIB.

PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS 

Les sol·licituds s'han de presentar exclusivament de manera telemàtica, a través del tràmit específic que es posa a disposició dels interessats en la pàgina web de l’Agència Estratègica de Turisme de les Illes Balears i en la Seu Electrònica del Govern de les Illes Balears. No es consideren vàlides les sol·licituds telemàtiques a través d'un altre mitjà electrònic que no sigui el tràmit específic esmentat.

És obligatori fer un únic registre per sol·licitud i per anualitat. En cas de més d’un registre per sol·licitud o anualitat, tan sols s’acceptarà el primer registre realitzat.  

En el cas que la documentació a lliurar superi els 10MB i/o els 10 arxius, s’haurà d’indicar a l’ANNEX A1 un enllaç de descàrrega que haurà d’estar operatiu com a mínim durant 60 dies, per tal de facilitar la descàrrega per part de l’AETIB.

En cas que l’enllaç de descàrrega de la documentació estigui deshabilitat dins el termini esmentat, es podrà requerir per a la seva esmena concedint-li un termini de 10 dies hàbils, a comptar des del dia següent a la recepció del requeriment, amb l'advertiment exprés que, en cas de no fer-ho així, es procedirà a valorar la sol·licitud de col·laboració amb la documentació que es disposi en aquell moment, sense possibilitat d’esmena.

Amb la sol·licitud es lliurarà la documentació administrativa i tècnica que a continuació es descriu i que es considera d’obligat lliurament.

DOCUMENTACIÓ REQUERIDA AMB LA SOL·LICITUD 

Està tot detallat en el punt 6 de la convocatòria de co-màrqueting estratègic i en el propi tràmit de la seu electrònica.

SIGNATURA DIGITAL DE DOCUMENTS 

Per signar electrònicament un document que s'hagi de presentar en la Comunitat de les Illes Balears, ha d'estar en format PDF. Per signar un document PDF és necessari disposar d'un certificat digital o d'un DNI electrònic.

Les eines gratuïtes que recomanam per signar PDF són:

• El programa Adobe Reader DC: https://get.adobe.com/es/reader/ Podeu consultar el següent manual  "Firmar un document pdf amb Adobe Reader"

• El programa Autofirma de l’Administració General de l’Estat:  http://firmaelectronica.gob.es/Home/Descargas.html

PDF CONVOCATÒRIA PUBLICADA

Pàgina Web ENLLAÇ AL TRÀMIT TELEMÀTIC


Data d'actualització: 02 febrer 2024


Comparteix