avisoCookies

Visualització del menú

Selector d'idioma

caes
|


Visualització del menú

Ruta de navegació

Torna

Publicador de continguts

Bústia de Qualitat i Avaluació. Resum de l'any 2022

Bústia de Qualitat i Avaluació. Resum de l'any 2022

Índex 02ca 27 abril 2023

A finals de novembre de l'any 2020, el Servei de Qualitat i Avaluació de la Direcció General de Participació, Transparència i Voluntariat va posar en marxa la Bústia de Qualitat i Avaluació.

L'esperit de la Bústia era i és posar a l'abast dels treballadors i treballadores de l'Administració de la Comunitat Autònoma o d'un ens dependent una eina de participació que permeti interposar queixes i suggeriments en matèria de qualitat i avaluació de la nostra Administració.

A més, es fomenta el diàleg entre els diferents organismes de la Caib que d'una altra manera no seria possible, augmentant així l'eficàcia i l'eficiència de l'Administració.

Aquesta eina, per a ser realment eficaç, necessita de tota la participació possible de les persones que conformen l'Administració balear.

La primera queixa/suggeriment es va rebre el 24 de novembre de 2020, per la qual cosa la Bústia porta ja més de dos anys de funcionament.

Durant l’any 2022, les dades més significatives han estat les següents:

- 32 són les queixes rebudes al llarg d'aquest any. Les àrees sobre les quals s'han rebut més queixes/suggeriments són «Condicions de treball» (43,75%) i «Millora de l'atenció ciutadana» (18,75%).

- Un 68,75% de les queixes/suggeriments han tingut una resposta que podem considerar positiva, en la mesura que ha estat solucionada, compromesa, estudiada o explicada.

- La majoria de les persones que han presentat queixes/suggeriments han sol·licitat que la publicació fos literal (90,63%).

- L'idioma triat majoritàriament per a la presentació de queixes i suggeriments ha estat el català (75%).

- De manera preferent, les queixes/suggeriments s'han presentat de manera anònima (62,5%).

- 4,8 dies és el temps mitjà entre que el Servei de Qualitat i Avaluació envia la queixa/suggeriment al servei o departament afectat i es rep la resposta. És un temps bastant curt, i que és mostra de l'interès per part dels serveis i departaments implicats a tractar de respondre ràpidament a les qüestions plantejades.

Recordem el funcionament de la Bústia de Qualitat i Avaluació. Les queixes o suggeriments es poden presentar escrivint un correu electrònic a l'adreça qualitat@dgptv.caib.es o, de manera anònima, emprant el formulari de la Bústia de Qualitat i Avaluació.

Funcionament

Una vegada rebuda, s'envia a tots aquells serveis o departaments als quals afecti.

Si en el termini d'una setmana no s'ha rebut cap contestació, es remet un recordatori i s'espera una altra setmana més.

La queixa/suggeriment serà publicada en la pàgina del Servei de Qualitat i Avaluació, independentment de si hi ha o no resposta. En aquells casos en què la resposta arribi després que s'hagi publicat la queixa/suggeriment, s'afegeix a la publicació feta.

Per als casos de les queixes o suggeriments que no s'han presentat de manera anònima, des de la Bústia s'anirà informant les persones que les han presentat dels passos que es vagin donant i se'ls informarà de les respostes rebudes abans de la publicació.

Recordeu que totes les queixes/suggeriments són públiques i es poden veure en la pàgina web del Servei de Qualitat i Avaluació.


Data d'actualització: 27 abril 2023


Comparteix