avisoCookies

Visualització del menú

Selector d'idioma

caes
|


Visualització del menú

Ruta de navegació

Torna

Publicador de continguts

Convocatòria d'ajuts de mobilitat per a estudiants d'FP que cursen els estudis en un centre públic de les Illes Balears d'una illa diferent a la de residència (curs 2022-2023)

Convocatòria d'ajuts de mobilitat per a estudiants d'FP que cursen els estudis en un centre públic de les Illes Balears d'una illa diferent a la de residència (curs 2022-2023)

Ajuts de mobilitat 10 març 2023

En el BOIB núm. 20, de 14 de febrer de 2023, s’ha publicat la Resolució del conseller d’Educació i Formació Professional de 10 de febrer de 2023 per la qual es convoquen ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu que cursen els estudis en un centre públic de les Illes Balears d’una illa diferent a la de residència corresponents al curs 2022-2023.  

Objecte

1. L’objecte d’aquesta Resolució és convocar ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu que cursen els estudis en un centre públic d’una illa de les Illes Balears diferent de la de residència perquè a la seva illa de residència habitual no s’hi ofereixen els estudis que cursen. Aquests ajuts corresponen al curs 2022-2023.

2. Aquesta convocatòria d’ajuts pretén facilitar la mobilitat dins el territori insular als alumnes de les Illes Balears compensant les despeses de residència i desplaçament quan no hi ha places disponibles a les seves illes de residència. A més, pretén afavorir la continuïtat dels estudis en els cicles formatius de formació professional.

Beneficiaris i requisits

1. Poden ser beneficiaris dels ajuts els alumnes matriculats, en la modalitat presencial, d’un cicle formatiu de grau mitjà o de grau superior o d’un curs d’especialització de formació professional, sempre que cursin aquests estudis en un centre públic de les Illes Balears d’una illa diferent de la seva illa de residència

2. Per poder optar als ajuts de mobilitat, s’han de complir els requisits següents:

a) Els sol·licitants han de tenir la nacionalitat espanyola o d’algun Estat membre de la Unió Europea. En el cas de les persones estrangeres no comunitàries, han d’acreditar la condició de residents de les Illes Balears.

b) No hi ha d’haver places disponibles dels estudis sol·licitats en centres públics de l’illa de residència del sol·licitant.

c) Els sol·licitants han d’estar matriculats, durant el curs 2022-2023, d’algun dels cursos següents en un centre educatiu públic de les Illes Balears situat en una illa diferent de l’illa en què estan empadronats:

- Un curs complet d’un cicle formatiu de grau mitjà o de grau superior de formació professional en la modalitat presencial.

- Un curs d’especialització presencial de formació professional.

Compatibilitat dels ajuts

Aquests ajuts de mobilitat són incompatibles amb les beques per a finalitats similars (residència i desplaçament) que es puguin rebre de qualsevol administració. També són incompatibles amb qualsevol tipus d’ajut o beca per a finalitats similars d’entitats públiques o privades.

Sol·licitud

1. Els qui estiguin interessats a obtenir l’ajut de mobilitat han de presentar la sol·licitud (annex 2) i la declaració de veracitat de dades bancàries (annex 3), que estan a la seva disposició en aquesta pàgina web, juntament amb la documentació requerida.

2. Els interessats han de presentar la sol·licitud al registre de la Conselleria d’Educació i Formació Professional, per a la qual cosa han de demanar cita amb anterioritat. També es pot presentar a qualsevol de les dependències que determina l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La sol·licitud s’ha d’adreçar a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors de la Conselleria d’Educació i Formació Professional.

3. Els interessats també poden presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que està disponible a la Seu Electrònica de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. Si la sol·licitud s’envia per correu, s’ha de presentar dins un sobre obert perquè l’exemplar destinat a la Conselleria d’Educació i Formació Professional es dati i segelli, d’acord amb el que disposa l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre, i suplement en català núm. 1, de 20 de gener de 2000). En cas que l’oficina de Correus no dati ni segelli la sol·licitud, s’ha d’entendre com a data vàlida de presentació la d’entrada al registre de la Conselleria d’Educació i Formació Professional.

Termini de presentació de les sol·licituds

El termini de presentació de les sol·licituds comença el dia 15 de febrer de 2023 i acaba el dia 28 de febrer de 2023.

Documentació que s’ha d’adjuntar a la sol·licitud

Per tramitar la sol·licitud, l’interessat ha de presentar la documentació següent:

a) L’imprès de sol·licitud (annex 2) degudament emplenat i signat.

b) En el cas d’alumnes estrangers, una còpia del passaport o del número d’identitat d’estranger (NIE).

c) En el cas d’alumnes estrangers no comunitaris, una còpia de la targeta de residència.

d) En el cas que no s’autoritzi l’Administració a consultar les dades d’empadronament, un certificat d’empadronament que acrediti el veïnatge administratiu del sol·licitant en un municipi de les Illes Balears.

e) En el cas que el municipi d’empadronament no estigui adherit a la Plataforma d’Interoperabilitat de les Illes Balears, s’haurà d’aportar un certificat d’empadronament. Es poden consultar aquests municipis a la pàgina web d’interoperabilitat de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura, amb el codi de certificat SCDHPAJU (http://www.caib.es/sites/interoperabilitat/ca/servei_propi_scdhpaju-64436/).

f) En el cas que no s’autoritzi l’Administració a comprovar les dades referents al gaudi de beques de la base de dades del Ministeri d’Educació i Formació Professional, un certificat emès pel centre d’ensenyament que acrediti que el sol·licitant no ha rebut cap beca del Ministeri d’Educació i Formació Professional.

g) Una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries del compte del qual l’alumne és titular o cotitular (annex 3) degudament emplenada i signada pel sol·licitant.

h) En el cas de presentar la sol·licitud en representació d’un tercer, l’acreditació de la representació legal i vigent amb la qual actua la persona que firma la sol·licitud.

i) Qualsevol altre document que l’Administració sol·liciti perquè el considera necessari per verificar el compliment i l’efectivitat de les condicions de concessió de l’ajuda.

Quantia dels ajuts i criteris objectius i de preferència que n’han de regir la concessió

1. En el cas dels alumnes matriculats en un curs complet d’un cicle formatiu de grau mitjà o de grau superior, l’import de l’ajut és de 2.000 euros com a màxim.

2. En el cas dels alumnes matriculats en un curs d’especialització de formació professional, l’import de l’ajut és de 1.200 euros com a màxim.

3. En el cas que la quantitat de 150.000 euros prevista en el punt tercer d’aquest annex no sigui suficient per atendre totes les sol·licituds avaluades positivament en les quanties establertes en els paràgrafs 1 i 2 anteriors, el crèdit disponible s’ha de reduir en la quantia necessària per atendre parcialment totes les sol·licituds i s’ha de distribuir a prorrata fins a exhaurir el pressupost disponible.

4. S’ha de tenir en compte que la quantitat que poden rebre els alumnes matriculats en un curs d’especialització de formació professional ha de ser un 60 % de la quantitat concedida als alumnes matriculats en un curs d’un cicle formatiu de grau mitjà o superior.

Tota la informació restant es pot consultar a la Resolució publicada en el BOIB.  

Novetats

05/09/2023 - Publicació de la Resolució del conseller d’Educació i Universitats, a proposta del director general de Formació Professional i Formació Permanent del Professorat, de concessió i denegació dels ajuts

26/06/2023 - Publicació de la proposta de resolució provisional de concessió i denegació dels ajuts

10/03/2023 - Publicació de l'informe referent a la documentació de les sol·licituds presentades.

Documentació relacionada​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​


Data d'actualització: 05 setembre 2023


Comparteix