avisoCookies

Visualització del menú

Selector d'idioma

caes
|


Visualització del menú

Ruta de navegació

Torna

Publicador de continguts

Més d'un 66 % dels comerciants valora la temporada d'estiu i tardor com a bona o molt bona quant a la facturació

Més d'un 66 % dels comerciants valora la temporada d'estiu i tardor com a bona o molt bona quant a la facturació

L’enquesta de la CBC que publica avui l'OCIB també destaca l’impacte que han tingut els programes de bons comercials en el petit i mitjà comerç

Doble 36 5570762ca 11 febrer 2023

L’enquesta de la CBC que publica avui l'OCIB també destaca l’impacte que han tingut els programes de bons comercials en el petit i mitjà comerç

L’Observatori del Comerç de les Illes Balears (OCIB) ha fet públic aquest dissabte el resultat d’un sondeig fet per la Confederació Balear del Comerç (CBC) sobre les vendes del comerç al detall en el segon semestre de 2022 que destaca, entre d’altres dades, que més d’un 66 % dels comerciants valora la temporada d’estiu i tardor de 2022 com a bona o molt bona quant a la facturació. En concret, un 11 % afirma que ha facturat molt més i un 55 % diu que ha facturat més; mentre que només un 6 % manifesta que ha facturat menys.

En termes generals, un alt percentatge (64 %) manifesta que la temporada ha estat millor que l’anterior, enfront d’un 6 % que diu que ha estat pitjor. Un terç dels enquestats opina que els resultats han estat similars.

La tendència reflectida en aquest estudi, amb més de 800 entrevistes en establiments comercials arreu de Mallorca, coincideix amb les xifres que anunciava l’Institut Nacional d’Estadística (INE) al començament de setmana, que assenyalen Balears com la comunitat autònoma líder en vendes i en creació d’ocupació en el sector per al conjunt de l’any 2022.

Segons l’enquesta, aquestes bones dades es deurien a la bona temporada turística i a les campanyes de bons comercials impulsades pel Govern i des dels ajuntaments, que haurien permès que l’avantatge competencial que sempre han tingut les grans superfícies comercials amb les rebaixes s’hagi invertit en favor del comerç més petit, en avançar-se les promocions amb els bons comercials per al comerç de proximitat.

«Aquest Govern ha fet una aposta clara pel comerç de proximitat i dotar-lo de recursos com els ajuts a la modernització o el fons tecnològic perquè sigui més competitiu, però també amb iniciatives com els bons comercials que serveixen per impulsar el consum en el comerç de poble o de barri. Sabem que el comerç forma part dels pilars de la diversificació econòmica i que és un sector que, a més de crear teixit social i riquesa local, donant vida als nostres barris i pobles, i suposa un repartiment més equitatiu de la riquesa que es queda a les illes», ha assenyalat el vicepresident Yllanes.

«Aquestes campanyes han complert una funció important en afavorir la venda en el petit i mitjà comerç; d’una banda, fomenta el consum de la gent, de l’altra, promou que el consum es faci als petits comerços destinataris de les campanyes. A més, aquest tipus de campanyes ajuden també a fidelitzar la clientela», ha afegit Mateu Cunill, president de la Confederació Balear del Comerç.

El sondeig també reflecteix que en el sector tèxtil les vendes s’han incrementat amb un acumulat anual que se situa majoritàriament entre el 10 i el 20 %, encara que la dada està encara lluny de les vendes prepandèmia.

L’enquesta conclou que, a conseqüència de la inflació, els clients han tingut menys renda disponible i, per tant, s’ha reduït el consum. Per contra, hi ha hagut més clients al comerç de proximitat per les campanyes de foment realitzades.

L'informe complet es pot consultar aquí


Data d'actualització: 13 febrer 2023


Comparteix