El Govern promociona el producte local com a tret diferencial de les Illes Balears i, per primera vegada, disposa d’un espai enogastronòmic a la ITB Berlín
El Govern promociona el producte local com a tret diferencial de les Illes Balears i, per primera vegada, disposa d’un espai enogastronòmic a la ITB Berlín
L’objectiu principal és donar a conèixer la qualitat dels productes i la gastronomia de l’arxipèlag amb un expositor propi en aquesta fira turística Joan Simonet: «De la nostra terra surten una gran varietat de productes de qualitat que no es poden trobar a cap altre indret del món i, precisament, el visitant alemany és especialment sensible a aquest fet»

La Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural, per mitjà de la Direcció General de Qualitat Agroalimentària i Producte Local, disposa per primera vegada a la ITB Berlín d’un espai per promocionar el producte local com a característica diferencial de les Illes Balears. Amb aquesta iniciativa, que compta amb la col·laboració de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports, el Govern continua amb l’aposta, que va començar a FITUR, de donar a conèixer la qualitat del producte local i la gastronomia de l’arxipèlag amb un espai exclusiu a les fires turístiques. A la fira hi són presents la presidenta del Govern, Margalida Prohens, juntament amb els consellers Joan Simonet i Jaume Bauzá.
Durant la visita d’avui, Simonet, acompanyat del director general Joan Llabrés, ha assegurat que «l’objectiu d’aquest espai enogastronòmic, que durant tres dies es convertirà en un aparador dels productes del nostre sector primari, és posar en valor el producte local de les Illes Balears entre els professionals del sector turístic alemany». El conseller, una vegada més, ha reivindicat «la importància del producte local com a tret diferencial de les Illes, ja que, de la nostra terra surten una gran varietat de productes de qualitat que no es poden trobar a cap altre indret del món i, precisament, el visitant alemany és especialment sensible a aquest fet».
A més, ha afegit Simonet, «aquest tipus de promocions posen en valor el sector primari de l’arxipèlag i, al mateix temps, tenen l’objectiu principal de millorar la rendibilitat de les nostres explotacions agràries, oferint experiències úniques i noves als visitants, que serveixen per diversificar l’oferta turística».
La Conselleria ha organitzat dotze sessions de cuina en directe, quatre diàries perquè aquests professionals puguin degustar diversos plats amb ingredients únics de la gastronomia balear. En aquest sentit, el director general de Qualitat Agroalimentària i Producte Local, Joan Llabrés, ha destacat que «accions com aquesta són imprescindibles en el mercat alemany perquè els professionals del sector coneguin els productes de qualitat que provenen del sector primari de l’arxipèlag».
El xef mallorquí Miquel Calent serà l’encarregat de presentar els següents plats, elaborats amb receptes de productes locals de les Illes Balears: coca amb pollastre d’Eivissa i estopeta d’olives pansides de Mallorca, bescuit de porc mallorquí i formatge de Menorca, arròs de vedella menorquina, palo mallorquí i sobrassada de Mallorca, greixonera de Formentera amb herbes eivissenques, ametlla de Mallorca i confitura de llet.
Amb tot, cal destacar que cada un d’aquests plats se servirà amb dos vins locals, amb un maridatge dirigit pel reconegut sommelier alemany especialitzat en vi de les Illes Balears David Schwarzwälder. Durant les sessions es presentaran vins de les indicacions geogràfiques protegides Eivissa, Formentera, Menorca i Mallorca i de les denominacions d’origen protegides Binissalem i Pla i Llevant. Els professionals interessats a assistir a les degustacions han de fer una reserva.
IMATGES RELACIONADES



Comparteix