avisoCookies

Visualització del menú

Selector d'idioma

caes
|


Visualització del menú

Ruta de navegació

Torna

Publicador de continguts

El Govern analitza l’avanç del Pla Estratègic de Comerç amb sindicats i patronals del sector

El Govern analitza l’avanç del Pla Estratègic de Comerç amb sindicats i patronals del sector

El director general d’Empresa, Autònoms i Comerç ha liderat la Comissió Interinsular de Comerç de les Illes Balears El document està estructurat en quatre eixos: Promoció, Digitalització i modernització, Coneixement, i Dades i informació Es mantenen i potencien projectes com Emblemàtics o els ajuts a la modernització, mentre s’incorporen d’altres d’impuls a la digitalització i al coneixement

El director general d’Empresa, Autònoms i Comerç de la Conselleria d’Empresa, Ocupació i Energia, José Antonio Caldés durant la reunió del Pla Estratègic de Comerç amb sindicats i patronals del sector. 12 juliol 2024

El director general d’Empresa, Autònoms i Comerç de la Conselleria d’Empresa, Ocupació i Energia, José Antonio Caldés, ha informat i analitzat sobre el desenvolupament del Pla Estratègic de Comerç 2024-2027 durant la Comissió Interinsular Assessora de Comerç que s'ha celebrat amb l’assistència de sindicats i patronals del sector.

Tal com ha assegurat el director general, «el document, estructurat en quatre eixos (Promoció, Digitalització i modernització, Coneixement, i Dades i informació), té com a objectiu vetllar per l’impuls i benestar del teixit comercial de les Illes, un dels motors de l’economia balear».

En matèria de promoció, Caldés ha explicat que el Pla Estratègic preveu mantenir i potenciar el projecte Emblemàtics Balears, creat per a protegir l’activitat comercial de proximitat i, més específicament, la dels establiments amb més tradició dels municipis. Aquesta iniciativa ja implica  30 municipis de les Illes Balears i compta amb 346 comerços catalogats en el territori.

Un altre dels objectius que contempla aquest eix és el desenvolupament d’una aplicació de geolocalització de comerços i restauració, a partir d’un estudi dels diferents models i sistemes d’aplicacions en el comerç a nivell nacional.

Així mateix, la campanya d’impuls al petit comercio Bons Illes Balears, integrada en el Pla, ha aconseguit un volum de vendes de 3.667.001,46 euros en la convocatòria d’enguany.

Digitalització i modernització

El pla estratègic potència les ajudes a la modernització del sector comercial a través d’una convocatòria d’ajuts que enguany s’ha ampliat fins als 3,7 milions d’euros i que ha permès atendre pràcticament la totalitat de les sol·licituds. De la mateixa manera, s’han impulsat les subvencions als mercats municipals en aquest segon trimestre de l’any.

En el marc d’aquest eix, el Pla preveu desenvolupar un directori de solucions TIC com a espai de trobada entre proveïdors tecnològics i petits i mitjans comerços de les Illes, amb l’objectiu de promoure solucions aplicables al sector. Aquesta iniciativa podria presentar en l’últim trimestre d’enguany, gràcies a un conveni formalitzat amb l’Associació Balear de Programari, Internet i Noves Tecnologies (GSBIT).

Respecte a l’eix de Coneixement, Caldés ha explicat que, en aquest sentit, s’ha realitzat un estudi de necessitats de formació en el sector del comerç, que servirà de base per al desenvolupament posterior d’un Hub de comerç a Mallorca, Menorca i Eivissa.

A més, aquesta iniciativa s’unirà al projecte de Portal d’informació empresarial de les Illes Balears que es publicarà al setembre de 2024, on s’ha desenvolupat un espai especifico per al comerç, amb diversos camps: Projectes estratègics en comerç, Intel·ligència comercial i Hub de coneixement. A través d’aquest espai s’informarà de novetats i projectes vinculats al sector a les Illes Balears.

La Direcció General d’Empresa, Autònoms i Comerç continuarà potenciant l’observatori d’indicadors i dades clau vinculades al sector comercial de les Balears, conjuntament amb la Direcció General d’Economia i Estadístiques del Govern. L’actualització d’aquestes dades es produirà de manera trimestral i es publicaran als webs corporatius del Govern i en el Portal d’Informació Empresarial de les Illes Balears (PIEIB).

Finalment, completa aquest eix el desenvolupament, per part d’un proveïdor especialitzat en la sensorització i recollida de dades comercials, d’una eina que permeti recopilar el tràfic de persones dels carrers comercials amb la finalitat de dissenyar accions de dinamització més efectives.


Data d'actualització: 12 juliol 2024


Comparteix