Ajuts econòmics per a empreses i entitats sense ànim de lucre amb la finalitat de millorar la qualitat dels ensenyaments de formació professional en règim dual intensiu a les Illes Balears per al curs 2024-2025
Ajuts econòmics per a empreses i entitats sense ànim de lucre amb la finalitat de millorar la qualitat dels ensenyaments de formació professional en règim dual intensiu a les Illes Balears per al curs 2024-2025
27 desembre 2024La Conselleria d’Educació i Universitats ha publicat en el BOIB núm. 168, de dia 24 de desembre, la Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual es convoquen ajuts econòmics per a empreses i entitats sense ànim de lucre amb la finalitat de millorar la qualitat dels ensenyaments de formació professional en règim dual intensiu a les Illes Balears per al curs 2024- 2025.
Es recomana revisar amb atenció el text de la convocatòria i la informació proporcionada a continuació abans de formalitzar la sol·licitud.
INFORMACIÓ GENERAL DELS AJUTS DE DUAL
Accés a la Seu Electrònica de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per fer la sol·licitud
Clicar aquí.
Quin és l’objecte de l’ajut?
L’objecte d’aquesta convocatòria és la concessió d’ajuts per a empreses i entitats sense ànim de lucre que tenguin contractats alumnes matriculats a un dels cicles formatius de formació professional del sistema educatiu en règim dual intensiu a les Illes Balears en el període comprès entre l’1 de setembre de 2024 i el 31 d’agost de 2025.
Aquesta convocatòria d’ajuts pretén, per una banda, millorar la formació pràctica de l’alumnat de formació professional en el règim dual intensiu incentivant que les entitats formin als tutors d’empresa, per desenvolupar aquestes tasques, i, per altra banda, fomentar la participació de les empreses i entitats sense ànim de lucre en la formació de l’alumnat.
Qui pot ser beneficiari?
Poden ser beneficiàries dels ajuts les empreses i entitats sense ànim de lucre que tenguin contractat almenys un alumne d’un cicle formatiu de formació professional del sistema educatiu en règim dual intensiu a les Illes Balears, amb un contracte de formació en alternança, dins el període comprès entre l’1 de setembre de 2024 i el 31 d’agost de 2025.
Com s’ha de realitzar el tràmit de presentació de sol·licituds?
Les persones interessades en presentar una sol·licitud ho poden fer:
- De forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Qui inicia el tràmit?
Les empreses i entitats sense ànim de lucre que tenguin o vulguin contractar alumnes matriculats a un dels cicles formatius de formació professional del sistema educatiu en règim dual intensiu a les Illes Balears en el període comprès entre l’1 de setembre de 2024 i el 31 d’agost de 2025.
Quin es el termini de presentació de sol·licituds?
Des del 24 de desembre de 2024 fins al 24 de febrer de 2025.
Quina documentació s’ha d’adjuntar a la sol·licitud?
- L’annex 2.
- Una declaració de veracitat de dades bancàries signada electrònicament, a l’efecte de l’ingrés derivat del procediment, d’acord amb l’annex 4.
- La documentació acreditativa del poder de representació legal de la persona que signa la sol·licitud.
- En el cas que la persona sol·licitant no sigui el representant legal de l’empresa que sol·licita l’ajuda, la sol·licitud ha d’anar acompanyada d’un document que acredita, d’acord amb la legislació vigent, les facultats de representació de la persona que signa la sol·licitud per actuar en nom de la persona jurídica sol·licitant.
- En el cas que el sol·licitant s’oposi expressament a què la Conselleria d’Educació i Universitats l’obtengui, ha d’aportar el certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social que indiqui que està al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, amb data posterior a la publicació d’aquesta convocatòria.
- En el cas que el sol·licitant no autoritzi expressament a la Conselleria d’Educació i Universitats perquè obtengui les dades tributàries, ha d’aportar el certificat que acredita estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica (ATIB), amb data posterior a la publicació d’aquesta convocatòria, i el certificat que acredita estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT), amb data posterior a la publicació d’aquesta convocatòria.
S’exigeixen requisits per optar a les ajudes de dual?
Sí, per poder optar als ajuts de dual s’han de complir els requisits següents:
1. Els sol·licitants han de complir els requisits generals següents:
a) Disposar d’un centre de treball que desenvolupi la seva activitat a les Illes Balears perquè l’alumne contractat hi dugui a terme l’activitat laboral.
b) No estar sotmesos a cap de les prohibicions per ser beneficiaris dels ajuts que estableix l’article 10.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005 i l’article 13 de la Llei general de subvencions.
c) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com de les obligacions amb la Seguretat Social.
d) No haver estat sancionat per resolució administrativa ferma per alguna de les infraccions qualificades com a molt greus, en els termes i terminis previstos al Títol IV de la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tractament i no discriminació (art. 37.3 de la Llei 15/2022).
e) No haver estat sancionat per resolució administrativa ferma o condemnat per sentència judicial ferma en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d’acord amb el que estableix l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, ni haver estat sancionats o condemnats per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajuts o subvencions públiques pel període estipulat en l’article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l’LGTBI-fòbia.
f) No haver estat sancionat amb la pèrdua de la possibilitat d’obtenir un ajut o subvenció mitjançant qualsevol altre norma aplicable.
2. Els sol·licitants han presentar un projecte en què detallin:
a) El número de persones que tenen previst contractar d’un cicle formatiu de formació professional en règim dual intensiu a les Illes Balears dins el període comprès entre l’1 de setembre de 2024 i el 31 d’agost de 2025 amb un contracte de formació en alternança. El nombre d’alumnes objecte de l’ajut serà de mínim un i de màxim sis.
b) El període de temps (en mesos) de contractació previst per cada alumne.
c) El compromís d’assignar un tutor d’empresa a l’alumne contractat.
d) El compromís de la realització per part dels tutor o cotutors assignats per l’empresa d’un curs de formació de setze hores per a l’exercici de l’acció tutorial organitzat per la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca o haver-lo realitzat a partir de l’1 de setembre de 2022.
Són compatibles amb altres beques o ajudes?
Aquests ajuts són compatibles amb altres ajuts de qualsevol entitat atorgats per a la contractació d’alumnes de formació professional del sistema educatiu durant el curs 2024-2025 sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el costen règim dual intensiu total de l’activitat objecte de subvenció. Atesa la compatibilitat d’aquesta convocatòria, s’ha d’ajustar als límits assenyalats en l’article 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, de subvencions de les Illes Balears.
Quin és l’import de l’ajut?
1. L’import de l’ajut és el següent:
a) 2.000 €, com a màxim, per cada alumne que hagi estat contractat durant tot el període comprès entre l’1 de setembre de 2024 i el 31 d’agost de 2025.
b) La part proporcional de 2.000 €, com a màxim, per cada alumne contractat, el període del contracte del qual sigui inferior al comprès entre l’1 de setembre de 2024 i el 31 d’agost de 2025.
2. El nombre màxim d’alumnes per als quals cada empresa pot sol·licitar l’ajut és de sis.
3. En el cas que la quantitat de 300.000,00 €, prevista en l’apartat tercer d’aquest annex, no sigui suficient per atendre totes les sol·licituds avaluades positivament en les quanties establertes en els apartats 1 i 2, el crèdit disponible s’ha de reduir a prorrata en la quantia necessària per atendre parcialment totes les sol·licituds, fins a exhaurir el pressupost disponible.
Forma de pagament
La Conselleria d’Educació i Universitats abonarà als beneficiaris l’import de les ajudes concedides mitjançant una transferència bancària. Les ajudes seran abonades en un pagament únic.
Teniu problemes amb el tràmit telemàtic?
Consultar aquí.
Data d'actualització: 27 desembre 2024
Comparteix