Ajut públic destinat a a fomentar i impulsar la competitivitat dels sectors productius empresarials de les Illes Balears (2024)


Adreçat a fomentar i impulsar la millora de la cooperació empresarial i la competitivitat dels sectors productius empresarials de les Illes Balears, mitjançant el suport als Centres de Desenvolupament Industrial Balear del sector industrial a les Illes Balears en l’àmbit territorial de les Illes Balears, amb la finalitat d’incentivar la consolidació d’aquestes entitats i dels projectes col·laboratius que desenvolupen.

PDF Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia per la qual s’aprova la convocatòria de l'ajut per a l’any 2024

     


BENEFICIARIS:

Són beneficiaris d’aquests ajuts els Centres de Desenvolupament Industrial Balear del sector industrial que estiguin establerts físicament a les Illes Balears, que hi tinguin el domicili fiscal i que desenvolupin les seves accions en l’àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears, les activitats dels quals coincideixin amb l’objecte d’aquesta convocatòria.

Els Centres de Desenvolupament Industrial Balear, a efectes d’aquesta convocatòria, són organismes de recerca sense ànim de lucre que disposen dels recursos materials i humans propis necessaris per a la realització d’activitats destinades tant a la generació de coneixement tecnològic com a facilitar-ne l’explotació, ja sigui per empreses existents o bé mitjançant la generació de noves iniciatives empresarials, i que contribueixin a la millora competitiva de les empreses i al desenvolupament econòmic del seu entorn i que tinguin entre els seus representats/associats com a mínim un 20 % d’empreses amb IAE comprès entre els epígrafs 2,3,4 i 5 ambdós inclosos.

Queden excloses:

  1. Les societats públiques i entitats de dret públic, així com qualsevol empresa o organització en la qual la seva participació sigui majoritària.
  2. Les entitats que no tenguin seu a les Illes Balears.
  3. Les Agrupacions Empresarials Innovadores d’acord amb el Decret 83/2023, de 20 d’octubre.

     


TERMINIS:

  • TERMINI D'INVERSIONS SUBVENCIONABLES:

Són subvencionables les inversions instal·lades, en funcionament, facturades i pagades en el període comprès entre l'1 de novembre de 2022 i el 31 d'octubre de 2024, ambdós inclosos.

  • TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS:

Començarà dia 29 de juliol de 2024 a les 00:00 hores fins dia 9 de setembre de 2024 a les 23.59 hores.

Per a la concessió de l’ajut s’aplicarà un criteri de resolució per rigorós ordre d’entrada de les sol·licituds. En cas que la sol·licitud presenti anomalies, la data d’esmena determinarà l’ordre d’entrada.

  • TERMINI DE PRESENTACIÓ DE LA JUSTIFICACIÓ:

El termini per justificar la realització de les activitats subvencionades finalitza el 5 de novembre de 2024, o en la data que estableixi la Resolució de concessió, si és posterior.

 


ACTUACIONS SUBVENCIONABLES (consultau en la Resolució les actuacions excloses de subvenció):

1.- Despeses de funcionament de les estructures de coordinació i gestió de l’entitat, mitjançant el finançament de part dels costs del personal i de les despeses d’administració i funcionament.

2.- Despeses corrents directament vinculades al funcionament ordinari de l’entitat.

3.- Col·laboracions externes, com ara despeses externes de consultoria i altres serveis que s’especifiquin de manera detallada en la sol·licitud d’ajut i siguin necessaris per a la bona gestió i el funcionament de l’entitat, així com despeses per a la realització d’accions de promoció de la mateixa entitat: material promocional (catàleg o fullet promocional), pàgina web i accions de difusió.

 


QUANTIES DE L'AJUT:

Despeses de funcionament de les estructures de coordinació i gestió.

L’objecte d’aquesta línia és atorgar ajuts per a les càrregues econòmiques salarials i de la Seguretat Social derivades de la gerència i l’estructura de personal de les entitats beneficiàries.

Són subvencionables les despeses salarials i de la Seguretat Social de la gerència i del personal laboral contractat per l’entitat beneficiària, en la proporció següent:

Subvenció del 80 % de les despeses salarials i de la Seguretat Social de la gerència i del personal laboral contractat per l’entitat beneficiària.

Despeses corrents directament vinculades al funcionament ordinari de l’entitat.

Són subvencionables les despeses de funcionament ordinari, com ara el lloguer de les seus de les organitzacions, i les despeses de subministraments i comunicacions. No són subvencionables les despeses financeres ni d’inversió.

Subvenció del 50 % de les despeses justificades.

Col·laboracions externes.

Són subvencionables les despeses externes de consultoria i altres serveis que s’especifiquin de manera detallada en la sol·licitud d’ajut i siguin necessàries per a la bona gestió i el funcionament de l’entitat, així com despeses per a la realització d’accions de promoció de la mateixa entitat: material promocional (catàleg o fullet promocional), pàgina web i accions de difusió.

Subvenció del 50 % de les despeses justificades.

L’import màxim subvencionable pels tres conceptes descrits en els apartats anteriors és de 80.000 euros per beneficiari.

   


PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS:

Les sol·licituds s’han d’adreçar a la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia per qualsevol dels mitjans que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, acompanyades de la documentació prevista en la convocatòria, sempre que els sol·licitants siguin persones físiques no obligades a relacionar-se electrònicament amb l’Administració.

Les persones que d’acord amb l’article 14.2 de la Llei 39/2015 estan obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques han de presentar les sol·licituds de forma electrònica. 

Si algun dels subjectes a què fa referència l’article 14.2 de la Llei 39/2015 presenta la seva sol·licitud presencialment serà requerit perquè la repari a través de la seva presentació electrònica. A aquest efecte, es considera com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s’hagi dut a terme l’esmena.

         


ENLLAÇ ALS TRÀMITS I A LES PLANTILLES

 FASES DEL PROCEDIMENT ESTAT PLANTILLES DELS DOCUMENTS 1, 2

Pàgina Web FASE I: Sol·licitud de l'ajut-Tràmit general de presentació de documentació

TANCAT

PDF Sol·licitud de l'ajut (Ha de ser un original firmat. S'ha d'adjuntar firmada digitalment)

PDF Declaració de documentació en poder de l'administració

 Pàgina Web FASE II: Tràmit de sol·licitud de pagament de l'ajut TANCAT

PDF Sol·licitud de pagament

PDF Declaració de documentació en poder de l'administració

 Pàgina Web Tràmit d'esmena d'errors / d'aportació d'altre documentació complementària TANCAT

1 Signatura digital de documents: Per signar electrònicament un document que s'hagi de presentar en la Comunitat de les Illes Balears, ha d'estar en format PDF. Per signar un document PDF és necessari disposar d'un certificat digital o d'un DNI electrònic. NO són sistemes de firma vàlids el document firmat digitalment i escanejat amb posterioritat, així com la firma manuscrita escanejada.

La comprovació de la validesa de la signatura ha de realitzar-se mitjançant VALIDE:  https://valide.redsara.es/valide/

2 Eines gratuïtes recomanades per firmar un arxiu PDF:

         

Pàgina Web FITXA DEL PROCEDIMENT


DUBTES I CONSULTES

Secció de Subvencions (Direcció General d'Indústria i Polígons Industrials):

Telèfon: 971176570

Adreça electrònica: subvencions@dgindust.caib.es