El Govern de les Illes Balears duu a terme un procés de consulta que té per objecte conèixer l’opinió de la ciutadania prèviament a la redacció del text perquè les persones i les organitzacions més representatives potencialment afectades per la norma futura puguin opinar i fer aportacions sobre els problemes existents que es pretenen solucionar, sobre si és necessari i oportú aprovar una nova norma, quins objectius ha de tenir i les possibles solucions alternatives, reguladores i no reguladores.
-Documentació: Podeu trobar la documentació i informació necessària sobre aquest avantprojecte de llei en el Portal de Transparència accedint al següen enllaç.
-Data de publicació: 24/01/2025
-Aquest tràmit participatiu de consulta prèvia està obert durant 10 dies hàbils, és a dir, des de dia 24 de gener de 2025 fins al dia 6 de febrer 2025 (ambdós inclosos).
Les aportacions es poden presentar mitjançant els següents canals:
TELEMÀTICAMENT:
-Mitjançant el "tràmit de consulta prèvia" del procediment d'elaboració i tramitació d'aquest avantprojecte de llei a la Seu electrònica.
Aquest sistema requereix disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanent.
- Mitjançant el formulari disponible en el Portal de Participació Ciutadana del Govern de les Illes Balears.
Aquest sistema permet presentar aportacions sense la necessitat de certificat electrònic o DNIe però no emet justificant de recepció del contingut enviat. No obstant això, sempre que les aportacions presentades per aquesta via contenguin la identificació de la persona o l'entitat que les fa, s'inclouran en l'expedient d'elaboració normativa.
PRESENCIALMENT:
Les persones físiques també poden presentar-les en qualsevol oficina d'assistència amb matèria de registre o per correu postal mitjançant un escrit adreçat a la Direcció General de Relacions Institucionals i Relacions amb el Parlament de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques (Passeig de Sagrera, 2 07012). A la seu electrònica disposau del model per realitzar aportacions.
Important
Per a la presentació d’aportacions és necessari que indiqueu les dades següents:
Conselleria: Conselleria de Presidència i Administracions Públiques
Destinació: Direcció General de Relacions Institucionals i Relacions amb el Parlament
DIR3: A04044054
Iniciativa normativa: Avantprojecte de llei del règim patrimonial del matrimoni
La valoració de les aportacions presentades es podrà consultar en la pàgina de la iniciativa publicada en el Portal de Transparència una vegada que es publiqui la Memòria d’Impacte Normatiu si s'inicia l'elaboració de la norma.