Comissió Tècnica de Dades Obertes

Com es crea la Comissió Tècnica de Dades Obertes?

Es crea mitjançant l’article 6 del Decret 47/2021, de 3 de desembre, pel qual es creen i regulen la Comissió Interdepartamental de Govern Obert, la Comissió Tècnica de Transparència i la Comissió Tècnica de Dades Obertes.

Quin és l’objectiu principal d’aquesta Comissió Tècnica?

Impulsar l'obertura de les dades públiques del Govern de les Illes Balears i del seu Sector Públic Instrumental en formats oberts, estructurats i reutilitzables perquè puguin ser consultades i explotades per la ciutadania, empreses, administracions públiques i, fins i tot, la nostra mateixa Administració.

Quines tasques es duen a terme en aquesta Comissió Tècnica?

  1. S’elaborarà un inventari de les dades públiques de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i dels ens del sector públic instrumental per incorporar-les en el Portal de Dades Obertes del Govern de les Illes Balears.
  2. S’establiran compromisos i acords d'obertura i reutilització d'aquestes dades amb les diferents conselleries i els ens del Sector Públic Instrumental.
  3. Es vetllarà per la qualitat i actualització de les dades públiques incorporades en el Portal de Dades Obertes. S'impulsarà que l'obertura de les dades es faci de manera automàtica mitjançant API.
  4. Es coordinarà la recollida d'informació per poder redactar un informe anual que ajudarà a fer el seguiment i control dels compromisos i acords establerts sobre l'obertura i la reutilització de dades públiques.

Qui forma part d'aquesta Comissió Tècnica?

  1. El titular de la Direcció General d'Estratègia Digital i Simplificació Administrativa, que n'ocuparà la presidència.
  2. El titular del Servei de Sistemes d'Informació, que ocuparà la vicepresidència.
  3. Una persona del Servei de Sistemes d'Informació encarregada del projecte de dades obertes del Govern de les Illes Balears.
  4. Una persona del servei competent en matèria de Transparència de la Direcció General de Participació, Transparència i Voluntariat
  5. Un representat de cada conselleria designat per la secretaria general respectiva.
  6. Un representant de cadascun dels ens del sector públic següents: IB-SALUT, SOIB, IBESTAT, i l'Institut Cartogràfic i Geogràfic de les Illes Balears. Si fos necessari, la Comissió podrà designar representants d'altres ens del sector públic.