Cessió d’habitatges a entitats del Tercer Sector

CRITERIS CESSIO HABITATGES A ENTITATS DEL TERCER SECTOR O ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

L’IBAVI col·labora amb les entitats privades sense ànim de lucre i amb altres administracions que desenvolupen programes socials on s’atenen col·lectius que per les seves circumstàncies específiques tendrien especials dificultats per a poder accedir a un habitatge protegit mitjançant el procediment ordinari d’adjudicació.

Els habitatges estaran destinats a:

  • Entitat del Tercer Sector, entesa, com aquelles entitats d’iniciativa social i privada, que no essent públiques i no tenint ànim de lucre, s'encarreguen de realitzar mitjançant professionals i voluntaris, projectes d'acció social dirigits a atendre col·lectius o comunitats que afrontin situacions de vulnerabilitat o exclusió, desprotecció, discapacitat o dependència, relacionats amb l'habitatge i/o emergència habitacional.
  • Administració pública amb programes específics destinats a pal·liar problemes d’accés a l’habitatge de col·lectius vulnerables o en casos, d’emergència habitacional

L'entitat cessionària ha de destinar els habitatges a algú dels següents col lectius:

  1. Persones o unitats de convivència amb emergència habitacional sobrevinguda
  2. Persones o unitats de convivència desnonades o en procés de desnonament
  3. Persones o unitats de convivència amb algú membre amb discapacitat física o psíquica amb necessitat de supervisió de la convivència
  4. Persones o unitats de convivència amb algú membre víctimes de violència de gènere.
  5. Menors i /o joves amb risc d'exclusió social i/o residencial

Les entitats hauran de presentar sol·licitud explicant: objectius, persones destinatàries, amb indicació del perfil i de la zona d'actuació, activitats i recursos, amb indicació precisa dels recursos econòmics efectivament disponibles per a la seva implementació.

En cas de peticions de cessions d’habitatges per a causes o col·lectius diferents dels abans detallats, es sotmetran a la valoració del Consell d’Administració.

 

CONDICIONS DE LA CESSIÓ

L’IBAVI podrà destinar fins aproximadament un 15 per 100 del parc d’habitatge als col·lectius esmentats abans, sempre en funció de la disponibilitat d’habitatge i de les necessitats del municipi en concret en el que es sol·licita l’habitatge,

Es a dir, l’IBAVI valorarà l’existència prèvia d’habitatges cedits per a la finalitat demanada en el concret municipi sol·licitat, podent denegar la sol·licitud en cas de que el servei ja s’estigui oferint per la mateixa entitat o per una altra, o bé, ofertar la cessió d’habitatges a una altra localització, si escau.

Si en qualque moment s’ha de sobrepassar aquest límit màxim s’haurà de comptar amb l’aprovació del consell d’administració, que decidirà si s’augmenta el percentatge o s’estableix una baremació de les sol·licituds.

Es tracta d’una convocatòria oberta en la que els habitatges s’aniran concedint en funció de l’ordre de presentació de les sol·licituds en el registre de les nostres oficines.

 

DURADA DE LA CESSIÓ

La cessió dels habitatges es produirà per un termini de quatre anys prorrogables altres quatre, de conformitat a això que preveu la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

 

PREU DE L'HABITATGE

Les cessions d'habitatges seran sempre oneroses i com a preu màxim es respectaran sempre els aprovats per la resolució del president de l’IBAVI en data 11 de desembre de 2019, o bé, per als habitatges construïts posteriorment el preu màxim de qualificació definitiva o en cas d’haver-los adquirit l’IBAVI el preu a aplicar de conformitat a l’acord del Consell de Govern de 17 de novembre de 2023 pel qual s’aprova l’actualització dels preus màxims de venda i lloguer d’habitatge protegit establerts en l’apartat tercer de la disposició transitòria tercera de la Llei 5/20218, de 19 de juny, de l’habitatge de les Illes Balears, així com la determinació dels preus màxims de venda i lloguer dels habitatges de preu limitat, creats mitjançant el Decret llei 6/2023, de 2 d’octubre, de mesures urgent en matèria d’habitatge o normativa que la substitueixi.

 

DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR PER LES ENTITATS DEL TERCER SECTOR:

  1. Còpia CIF/NIF en vigor, correu electrònic i telèfon de contacte.
  2. Fotocopia dels estatuts de l’entitat degudament inscrits en el Registre administratiu corresponent
  3. Fotocopia de l’escriptura d’atorgament del poder en favor del representant firmant de la sol·licitud.
  4. Sol·licitud indicant zona de preferència, nombre d’habitatges, capacitat dels habitatges i si ha de ser habitatge adaptat o no.
  5. Declaració responsable d’anar al corrent amb les obligacions tributaries i de la seguretat social.
  6. Declaració responsable de disposar de recursos econòmics suficients per a poder assumir el cost dels habitatges que es cedeixen.

La presentació de la sol·licitud signada per l'interessat implica que declara sota la seva responsabilitat:

  • Que coneix i accepta les condicions de la cessió.
  • Que totes les dades incorporades a la sol·licitud són certes.
  • Que queden assabentats que les inexactituds en les circumstàncies declarades donaran lloc a la denegació de la cessió o a la revocació de la mateixa, si s'escau.

Les sol·licituds (descarregar aquí) es podran presentar mitjançant registre d’entrada a les oficines de l’IBAVI

Declaració responsable (descarregar aqui)