Ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional per al curs 2024-2025

La Conselleria d'Educació i Universitats publica, en el BOIB núm 121, de dia 14 de setembre, la Resolució del conseller d'Educació i Universitats per la qual es convoquen ajuts de mobilitat per a estudiants de Formació Professional del sistema educatiu i que cursen els estudis en un centre sostingut amb fons públics d’una illa diferent a la seva illa de residència dins de les Illes Balears per al curs 2024-2025.

Convocatòria d’ajuts

Es recomana llegir atentament el text de la convocatòria i la informació que es dona a continuació abans de fer la sol·licitud.

Informació general dels ajuts de mobilitat:

Accés a la seu electrònica per fer la sol·licitud: clicau aquí

Quin és l'objecte de l’ajut? Facilitar a l’alumnat de les Illes Balears la mobilitat dins del territori insular compensant les despeses de residència i desplaçament quan no hi ha places disponibles a les seves illes d’empadronament. A més, pretén afavorir la continuïtat dels estudis en els cicles formatius de formació professional.

Qui pot ser beneficiari? Els alumnes matriculats a un grau D o E de formació professional del sistema educatiu que cursin a un centre sostingut amb fons públics d’una illa diferent de la seva illa d'empadronament dins del territori de les Illes Balears durant el curs 2024-2025.

Com s'ha de realitzar el tràmit de presentació de sol·licituds? Les persones interessades en presentar una sol·licitud ho poden fer:

  • Al registre de la Conselleria d'Educació i Universitats, sol·licitant cita prèvia amb anterioritat, o a qualsevol de les dependències que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La sol·licitud s'ha d'adreçar a la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa de la Conselleria d'Educació i Universitats.
  • De forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (caib.es).
  • A través de correu, en aquest cas s'ha de presentar dins d'un sobre obert perquè l'exemplar destinat a la Conselleria d'Educació i Universitats es dati i segelli, d'acord amb el que disposa l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre, i suplement en català núm. 1, de 20 de gener de 2000). En cas que l'oficina de Correus no dati ni segelli la sol·licitud, s'ha d'entendre com a data vàlida de presentació la d'entrada al registre de la Conselleria d'Educació i Universitats.

Qui inicia el tràmit? Els alumnes matriculats a un grau D o E.

Quin es el termini de presentació de sol·licituds? Des del 16 de setembre de 2024 fins al 4 d’octubre de 2024.

Quina documentació s'ha d'adjuntar a la sol·licitud? Per tramitar la sol·licitud, la persona interessada ha de presentar la documentació següent:

a) L'imprès de sol·licitud (annex 2) degudament emplenat i signat per la persona sol·licitant.

b) La declaració de veracitat de dades bancàries (annex 3) degudament emplenada i signada per la persona sol·licitant.

c) En el cas que el municipi d'empadronament no estigui adherit a la Plataforma d'Interoperabilitat de les Illes Balears, s'haurà d'aportar un certificat d'empadronament. Es poden consultar aquests municipis a la pàgina web d'interoperabilitat de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació, amb el codi de certificat SCDHPAJU

​​​​​​​http://www.caib.es/sites/interoperabilitat/ca/servei_propi_scdhpaju-64436/.

d) En el cas de presentació de la sol·licitud en representació d'un tercer, acreditació de la representació legal i vigent amb la qual actua la persona que firma la sol·licitud.

e) Qualsevol altre document que l'Administració sol·liciti perquè el considera necessari per verificar el compliment i l'efectivitat de les condicions de concessió de l'ajuda.

Model d’ANNEX 2

Model d’ANNEX 3

S'exigeixen requisits per optar a les ajudes de programes de mobilitat? Sí, per poder optar als ajuts de mobilitat, s'han de complir els requisits següents:

a) No haver-hi places disponibles per a l'alumne dels estudis sol·licitats en centres sostinguts amb fons públics a la seva illa d'empadronament.

b) Estar matriculat a un centre sostingut amb fons públics de les Illes Balears en algun dels cursos següents:

  • Un curs complet d'un grau D presencial de formació professional durant el curs 2024-2025 situat a una illa balear diferent a l'illa balear d'empadronament.
  • Un curs complet d'un grau E presencial de formació professional durant el curs 2024-2025 situat a una illa balear diferent a l'illa balear d'empadronament.

Són incompatibles amb altres beques o ajudes? Sí, són incompatibles amb les beques per a finalitats similars (residència i desplaçament) que es puguin rebre de qualsevol administració. També són incompatibles amb qualsevol tipus d'ajuda o beca per a finalitats similars d'entitats públiques o privades. A més, aquests ajuts són incompatibles amb les beques i ajuts a alumnes de nivells postobligatoris que convoca el Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports.

Quin és l’import de l’ajut?

  • En el cas dels alumnes matriculats a un curs complet de grau D de formació professional, l'import de l'ajut que poden rebre és de 2.500 € com a màxim.
  • En el cas dels alumnes matriculats a un curs complet de grau E de formació professional, l'import de l'ajut que poden rebre és de 1.500 € com a màxim.

Forma de pagament: La Conselleria d'Educació i Universitats abonarà als beneficiaris l'import de les ajudes concedides mitjançant una transferència bancària. Les ajudes seran abonades en un pagament únic.

Teniu problemes amb el tràmit telemàtic? Consultau aquí.