Certificat per a conductors de països no comunitaris

ATENCIÓ: Pels tràmits de Menorca i Eivissa s'han de pagar les taxes als seus respectius Consells Insulars.

Les empreses titulars d'una llicència comunitària que realitzen transport públic internacional de mercaderies per carretera hauràn de sol·licitar un certificat de conductor quan contractin a conductors nacionals d’un tercer país no pertanyent a la Unió Europea. No serà necessari aquest certificat quan el conductor sigui resident de llarga durada.

El certificat de conductor tendrá una vigència de 2 anys o fins que finalitzi el termini de validesa del permís de conduir del conductor.

La sol·licitud s’ha de fer telemàticament a través de la Seu Electrònica del Ministeri de Foment.

https://sede.transportes.gob.es/dgtc/inicio/IniciarDgtc


REQUISITS:

  • L’empresa que contracti a conductors nacionals de tercers països no pertanyents a la UE ha de ser titular d’autorització de transport públic o privat complementari en vigor.
  • Permís de conduir del conductor en vigor i, quan es tracti d’un permís emès per una autoritat distinta a l’espanyola, un informe de la Prefectura Provincial de Trànsit que acrediti la validesa del permís de conduir presentat.

DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR:

  • Document d’identitat del conductor en vigor.
  • Permís de conduir del conductor en vigor o informe de la Prefectura Provincial de Trànsit (si està emès per una autoritat distinta a l’espanyola)
  • Justificació d’alta del conductor a la Seguretat Social a l’empresa esmentada o contracte de feina visat per l’autoritat laboral i número d’afiliació a la Seguretat Social del conductor.
  • Document d’ingrés de la taxa.

TAXA:

https://www.atib.es/TA/Modelos/Modelo.aspx?m=046&idConcepto=9325