Servei del Centre de Procés de Dades i Xarxa: Estructura i Funcions
El Centre de Procés de Dades (d'ara endavant CPD) és el Servei de la Direcció General d'Estratègia Digital i Simplificació Administrativa encarregat de proporcionar accés a les noves tecnologies de la informació a tota la comunitat d'usuaris del Govern de les Illes Balears, essent responsable, per tant, del següent:
|
Per a fer-ho s’estructura en tres àrees, que realitzen les següents funcions específiques:
L'Àrea de Seguretat, Backup i Explotació
S'ocupa de:
- Manté els comptes d'usuaris Intranet i AS/400 (altes, baixes i canvis de grup de treball).
- Manté l'inventari d'estacions de treball i impressores (assignació d'adreces IP).
- Manté els àlias de correu i llistes de distribució.
- Gestiona els permisos de seguretat associats a usuari (carpetes d'accés restringit, accés a unitats locals, Internet, Extranet Corporativa ).
- Gestiona el Sistema d'Atenció a Incidències i el HelpDesk.
- Manté el sistema tallafocs.
- Gestiona les còpies de seguretat diàries, i les possibles recuperacions de dades.
L'Àrea de Tècnica de Sistemes i Infraestructures
Encarregada de:
- Administració de servidors (actualment uns 90). Plataformes Windows, Linux, Solaris, AIX, OS/400.
- Administració de SAN (Storage Array Network).
- Gestió de NCs (Network Computers).
- Gestió de Gateways SNA.
- Monitorització de serveis de xarxa.
- Resolució d'incidències de segon nivell.
- Gestió d'infraestructures del CPD: instal·lació elèctrica, SAI, generador, aire condicionat, sistemes antiincendis.
- Gestió dels següents serveis: correu electrònic, antivirus corporatiu, traductor automàtico de català, servidors de fitxers i impressores.
L'Àrea d'Administració i Suport
S'ocupa de:
- Administració de bases de dades Oracle: programari de base, gestió d'espai, seguretat, monitorització del rendiment i còpies de seguretat.
- Administració de servidors d'aplicació Weblogic i JBoss.
- Definició d'estàndards de desenvolupament, control de qualitat i instal·lació d'aplicacions client/servidor i J2EE en producció.
- Administració de la plataforma del sistema econòmic/financer corporatiu (SAP).
- Administració de servidors Lotus Domino: correu electrònic i bases de dades documentals.
- Gestió del Sistema d'Informació de l'Atenció Primària (SIAP): 40 centres de salut connectats, 1.140 usuaris.
- Resolució d'incidències de segon nivell.