ODS 16. Promoure societats pacífiques i inclusives per al desenvolupament sostenible, facilitar l'accés a la justícia per a tots i construir a tots els nivells institucions eficaces i inclusives que rendeixin comptes

Acció de Govern:

001: Rebaixa de mig punt al tram autonòmic de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF) a tots els contribuents amb rendes inferiors a 30.000€, incidint en la progressivitat i beneficiant les rendes més baixes. En el cas de les rendes superiors a 30.000€, la rebaixa serà dun quart de punt.

002: Increment dels imports del mínim personal i familiar fins als límits màxims permesos per la normativa (+10%). L'increment afecta el mínim del contribuent i els mínims per descendents, ascendents i discapacitat.

003: Noves deduccions, ampliarem deduccions ja existents i elevarem els llindars màxims de renda per poder beneficiar les famílies nombroses de 33.000€ a 36.000€ en cas de declaració individual i de 52.800€ a 54.000€ en els casos de declaració conjunta.

004: Una nova deducció per naixement o adopció, deduint de la quota íntegra autonòmica 800€ per primer fill, 1.000€ per segon, 1.200€ per tercer i 1.400€ per quart fill i d'ara endavant, amb la possibilitat de cobrament de manera anticipada a a través de l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB).

005: Una nova deducció per a propietaris que posin el seu habitatge al mercat de lloguer de llarga durada del 15% sobre els rendiments.

006: Una nova deducció de les despeses derivades de cures de persones majors de 65 anys, tant pròpies com de persones a càrrec, que inclou la contractació de professionals per a l'atenció domiciliària, el cost d'una plaça residencial o d'una plaça al centre de dia, un 40% de la despesa.

007: Una nova deducció a l'autoocupació per a inici d'activitat i per a projectes de segona oportunitat, de 2.000€ per a menors de 30 anys, 1.500€ per a menors de 35 anys i 1.000€ per a la resta de beneficiaris.
008: Nova deducció autonòmica per a aquells contribuents que siguin empleats públics i ocupin una plaça qualificada de difícil cobertura al sector públic Estatal, Autonòmic o Local.

009: Ampliació de la deducció per a llogaters d'habitatge, amb quota especial per a menors de 30, famílies nombroses, monoparentals o amb discapacitat.

010: Ampliació de la deducció per despeses de conciliació, com ara despeses de guarderia, cangur, menjador o extraescolars de 3 a 6 anys, del 40% al 50% per a menors de 30 anys, treballadors autònoms, famílies nombroses i monoparentals.

011: Ampliació de la deducció per a persones amb discapacitat o amb persones amb discapacitat a càrrec, duplicant l'actual en els diferents supòsits.

012: Ampliació de la deducció per compra de llibres de text per a les famílies nombroses o monoparentals i famílies amb fills amb alguna discapacitat.

013: Supressió de l'impost de transmissions patrimonials per a la compra de primer habitatge habitual per a menors de 30 anys i persones amb discapacitat, per a habitatges de fins a 270.000€, amb possibilitat d'ampliació fins als 350.000€ a zones tensionades.

014: Reducció del 50% de l'impost de transmissions patrimonials per a la compra de primer habitatge habitual per a menors de 35 anys, famílies nombroses o monoparentals, per a habitatges de fins a 270.000€, amb possibilitat d'ampliar aquest llindar fins als 350.000 euros en zones tensionades, passant del 4% al 2%.

015: Supressió progressiva de l'impost sobre el patrimoni, supeditada a la derogació de l'impost de solidaritat aprovat actualment per l'Estat, per evitar que es gravin els patrimonis de les illes, però amb càrrec a la recaptació del Govern central i no de les Balears.

016: Supressió de l'impost de successions i donacions a totes les herències entre pares i fills, entre avis i néts i entre cònjuges (grups I i II), tant en herències per causa de mort, com en herències en vida via pactes successoris.

017: Reducció en un 50% de l'impost de successions entre germans o entre oncles i nebots (grup III), convertint Balears en la comunitat amb la quota més baixa.

018: Pla de Famílies i de Suport a la Maternitat, en què es reculli tot el conjunt de mesures de totes les àrees del Govern a favor de les famílies, apostant per la protecció i reconeixement a la família, com a agent de benestar social.

019: Desenvolupament del Pla de Conciliació i Corresponsabilitat.

020: Nova deducció per naixement o adopció a l'Impost sobre la Renda (IRPF), deduint de la quota íntegra 800€ per primer fill, 1.000€ per segon, 1.200€ per tercer i 1.400€ per quart fill i d'ara endavant, amb la possibilitat de cobrament de manera anticipada a través de lAgència Tributària de les Illes Balears (ATIB).

021: Ampliació de la deducció a l'Impost sobre la Renda (IRPF) per despeses de conciliació, com ara despeses d'escola d'educació infantil o escola bressol, cuidadors, menjador o extraescolars de 3 a 6 anys, del 40% al 50% per a menors de 30 anys, famílies nombroses i monoparentals i autònoms.

025: Centre Maternal amb un servei d'acolliment temporal per a dones embarassades en risc d'exclusió social, per afavorir-ne la integració social i laboral.

031: Una nova deducció per a propietaris que posin el seu habitatge al mercat de lloguer de llarga durada del 15% sobre els rendiments.

032: Ampliació de la deducció per a arrendataris d'habitatge menors de 30 anys, famílies nombroses o monoparentals i persones amb discapacitat en un 20% i ampliació del límit deduïble per a la resta de contribuents.

038: Supressió de l'impost de transmissions patrimonials per a la compra de primer habitatge habitual per a menors de 30 anys i persones amb discapacitat, per a habitatges de fins a 270.000€ i fins als 350.000€ en zones tensionades.

039: Reducció del 50% de l'impost de transmissions patrimonials per a la compra de primer habitatge habitual per a menors de 35 anys, famílies nombroses, monoparentals, per a habitatges de fins a 270.000€, amb possibilitat d'ampliar aquest llindar fins als 350.000€ en zones tensionades, passant de l'actual 4% al 2%.

058: Deducció tram autonòmic de l'IRPF a l'autoocupació per a inici d'activitat i projectes de segona oportunitat, de 2.000€ per a < 30 anys, 1.500€ < 35 anys i 1.000€ per a la resta.

072: Accelerador d'inversions per a la tramitació exprés de projectes estratègics mitjançant un project manager per part de l'administració com a responsable i únic interlocutor durant la tramitació de les autoritzacions pertinents.

073: Llei de Simplificació Administrativa per a la reducció d'embolic legislatiu i burocràcia i agilització de tràmits a l'Administració.

075: Una nova eina interadministrativa perquè els projectes es tramitin de forma simultània a les diferents administracions amb les mateixes garanties per reduir els temps excessius d'espera.

076: Reforç de la figura de la declaració responsable per agilitzar tràmits.

077: Identificació i actuació davant de colls d'ampolla a l'administració.

078: Reformulació del procediment d'avaluació ambiental estratègica de plans i projectes, complint la legislació bàsica estatal, eliminant demores injustificables, com les recurrents a la Comissió Balear de Medi Ambient o la Direcció General de Recursos Hídrics, i possibles fonts d'arbitrarietat.

079: Carpeta única digital per a Adm amb ens dedicats a promoció econòmica/laboral on constin actuacions, serveis utilitzats, titulacions, etc., d'un mateix usuari en temes laborals i poder simplificar tràmits burocràtics i repetir processos seguits a diferents institucions.

080: Un nou Pla de Qualitat i Reconversió de l'Ordenació i Planificació Turística, modernitzant els presents donant resposta a les necessitats reals no només a l'allotjament sinó també a l'oferta complementària, restauració i destinacions, sota una estratègia a mitjà i llarg termini Turisme Next 2050.

081: Gestió eficient de la destinació dins de les competències de les diferents administracions en qüestions com la mobilitat, els recursos hídrics o els espais naturals, per minimitzar les externalitats negatives, així com per evitar una sensació de congestió o saturació incompatible amb el benestar dels ciutadans i que puguin generar una percepció negativa de l'activitat turística.

082: Introducció de les noves tecnologies i del big data per donar informació a turistes i residents sobre els fluxos humans i evitar situacions de congestió.

083: Descentralització de les decisions en matèria de política turística cap als consells insulars i ajuntaments, per tal d'adaptar-les a la diversa realitat existent a les diferents illes i municipis.

084: Redacció d'una normativa que permeti als consells la regulació de l'entrada de vehicles per la seva tipologia sobre la base d'anàlisis tècniques que avaluïn la capacitat de càrrega de cadascuna de les illes, sempre dins el marc normatiu europeu.

085: Derogació de la moratòria de places i la política de decreixement imposada pel Decret Llei 3/2022 i la Llei 3/2022. El sostre de places es fixarà a cadascuna de les illes per part dels consells insulars, tant si es refereixen a establiments d'allotjament turístic com a habitatges objecte de comercialització turística, tenint en compte que:

1. Els consells insulars poden reduir les places que hagin quedat bloquejades per la moratòria, abans de procedir a aixecar-la. La reducció de places s'efectuarà sobre la base d'anàlisis tècniques que avaluïn la capacitat de càrrega de cadascuna de les illes.

2. Les places que es donin de baixa definitiva poden ser objecte d'intercanvi 1 a 1 –sense política de decreixement– o s'han d'integrar a les borses de places.

3. Les places d'habitatges objecte de comercialització turística, derivades d'autoritzacions anteriors a la Llei 6/2017, també s'integraran a les borses de places i no quedaran bloquejades per la moratòria."
086: "Recuperació de l'esperit de la disposició addicional 4a de la Llei 8/2012 en la redacció originària, per introduir incentius clars de millora de la qualitat en tota la cadena de valor del sector turístic:

1. Afectarà tots els establiments turístics (Allotjament, restauració, entreteniment, esbarjo, esportiu, cultural o lúdic).

2. Tindrà una durada indefinida, encara que es reduiran els costos per a aquells establiments que executin projectes de modernització els quatre primers anys des de l'entrada en vigor de la mesura.

3. S'exigiran millores en termes d'eficiència energètica, implantació d'energies renovables, consum, reutilització i sanejament d'aigües, gestió de residus, implantació de fórmules d'economia circular, entre d'altres.

4. Els establiments quedaran legalment incorporats al planejament com a edificis adequats.

087: Recuperació del procediment voluntari i extraordinari de canvi dús en la línia que recollia larticle 78 de la Llei 8/2012 en la seva redacció originària, a fi que els establiments d'allotjaments turístics obsolets o de baixa qualitat, en funcionament o en situació de baixa definitiva, es puguin reconvertir:

1. Es preveuen usos diversos com a sociosanitari o assistencial, administratius, comercial, esportiu, docents, sociocultural i també residencial.

2. S'ha de condicionar el canvi d'ús a la rehabilitació integral de l'establiment afectat. Quan no resulti tècnicament o econòmicament viable la rehabilitació integral, es pot acordar la demolició i la posterior reconstrucció.

3. Les places turístiques de l'establiment podran ser objecte d'intercanvi entre particulars o incorporar-se a la borsa de places. En tots dos casos, es transformaran en places d'establiments hotelers de quatre o cinc estrelles.

4. Els nous establiments o edificacions quedaran legalment incorporats al planejament com a edificis adequats.

5. L'administració autonòmica pot pactar la compra de l'establiment i, si escau, té dret de tempteig i retracte.

089: Constitució d'un fons finalista entre administracions per a la inversió en modernització, innovació i sostenibilitat de destinacions com ara Platja de Palma, s'Arenal de Llucmajor, Sant Antoni de Portmany, Alcúdia, platges de Calvià i el Llevant, a càrrec de l'impost sobre estatures turístiques, el factor d'insularitat del Règim Especial Balear (REB) i els Fons Europeus Next Generation EU.

090: Comissionat per a la Rehabilitació Integral i Modernització de Zones Turístiques, com a organisme gestor i impulsor de la reforma i reconversió integral de zones turístiques d'Espanya, dependent del Govern d'Espanya, amb seu a Platja de Palma per aprofitar sinèrgies amb el sector.

091: Defensa del turisme de creuers pel seu impacte en el comerç, la restauració i altres sectors, treballant de la mà del sector a incentivar aquells menys contaminants i la gestió dels fluxos d'embarcacions i visitants per a una arribada esglaonada dels mateixos als ports de les illes a favor de la desestacionalització i evitar una sensació de saturació per als residents.

092: Aposta per la millora de les condicions laborals dels treballadors del sector turístic, mitjançant l'aposta per la qualitat del sector, el control rigorós del compliment de la normativa en matèria de contractació laboral, salut laboral i de prevenció de riscos, incentius per a les empreses que adoptin mesures per incidir més enllà de la normativa vigent en el benestar i el confort dels seus treballadors, així com la posada en marxa de plans de conciliació laboral i familiar.

093: Regulació de la comercialització d'estades turístiques en habitatges (lloguer turístic), d'acord amb allò establert actualment als articles 49 a 52 de la Llei 8/2012. Els municipis seran els responsables de dissenyar la zonificació d'habitatges turístics en detriment de la zonificació dels consells, quant a la definició dels usos i el planejament urbanístic, la regulació d'aquesta activitat i l'aplicació dels requisits addicionals –sobre els ja establerts per la Llei– que considerin necessaris per donar resposta als ciutadans i establir-ne el model de ciutat i en base a criteris de qualitat. Les decisions dels municipis quedaran reflectides als PIATs o als PTIs dels consells insulars.

094: Coordinació efectiva i eficient dels cossos d'inspecció de les diferents administracions amb l'objectiu de maximitzar el compliment de les normatives, tant turística i augment de la plantilla dedicada a instruir expedients sancionadors contra l'oferta il·legal i l'intrusisme.

095: Millora de l'eficiència en la lluita contra l'oferta il·legal i millorar la normativa per a l'eficàcia en aquesta lluita, incloent-hi propostes per poder suspendre l'ús il·legal d'aquesta oferta i l'habilitació de canals per a denúncies particulars.

096: Sistemes de rastreig d'intel·ligència artificial per rastrejar automàticament anuncis il·legals en plataformes de lloguer turístic.

097: Lluita contra el turisme d'excessos a les zones declarades com a tal amb un pla anual d'inspeccions turístiques i ens implicarem decididament a la inspecció d'aquestes zones.

098: La recaptació de l'impost sobre estades turístiques es destinarà íntegrament a un fons finalista per a inversions en modernització del sector turístic i projectes de sostenibilitat mediambiental, distribuint els recursos segons criteris territorials que tinguin en compte les illes i també els municipis.

099: Estudi de la viabilitat d'una nova deducció a l'IRPF perquè els contribuents que tributin a Balears no hagin de suportar les quotes de l'impost sobre estades turístiques pagades durant l'exercici corresponent.

100: Promoció de les Illes Balears com a destinació de turisme cultural, impulsant el binomi turisme-cultura, amb l'impuls i el suport al sector cultural ia esdeveniments internacionals del sector, per a la difusió de la producció cultural de les illes i l'atracció d'una demanda de més qualitat.

101: Promoció de les Illes Balears com a destinació de turisme esportiu mitjançant el suport a les grans cites i competicions que se celebren anualment, apostant per la col·laboració amb patrocinadors privats i incidint en els esports que es practiquen fora de la temporada alta perquè l'esport es pugui constituir en un recurs valuós per a la desestacionalització.

102: Beques per a esportistes de les illes que competeixen a nivell nacional i internacional per compatibilitzar la seva carrera esportiva amb la seva carrera laboral i acadèmica.

103: Subvenció, total o parcial, dels desplaçaments fora de les Balears dels equips que participen en competicions nacionals o internacionals.

104: Pla dajuda per als esportistes olímpics de Balears.

105: Residència d'estudiants esportistes dins del complex esportiu Illes Balears.

106: Nou centre de tecnificació esportiva per a la formació de joves talents que, en el futur, puguin representar les nostres illes a les diverses disciplines.

107: Col·laboració amb les grans figures de l'esport de les nostres illes com a referents per a la promoció de la pràctica de l'esport de les generacions futures.

108: Promoció de Balears com a destinació turística esportiva mitjançant suport a grans cites i competicions, especialment vinculats a la nàutica i al mar, i aquells que es practiquen fora de la temporada alta, com el ciclisme o el senderisme.

109: Col·laboració publicoprivada per a la promoció de grans esdeveniments esportius que tinguin com a seu les illes i que afavoreixin la desestacionalització.

110: Pla d'impuls de l'esport femení a tots els nivells i disciplines i defensa de les categories femenines per a la visibilització de la dona a l'esport.

111: Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació per donar estabilitat i seguretat a inversors amb una estratègia d'especialització en la innovació i la investigació dels principals sectors econòmics de les Illes, amb l'objectiu d'assolir el 2% d'inversió en R+D+ i el 2027.

112: Reforç de la inversió pública en R+D+i i incentius a les empreses perquè incrementin la seva inversió en R+D+i, per millorar-ne la competitivitat.

113: Desenvolupament d'un Innovation Valley vinculat al turisme i les energies renovables a les Balears amb suport de la Comissió Europea.

114: Digitalització, millora tecnològica, implantació d'intel·ligència artificial i innovació de les pimes a través dels Fons Europeus Next Generation.

115: Agilització dels tràmits per obtenir patents, contractes o convenis.

116: Priorització dels projectes d'innovació que combinin tecnologia i qüestions socials, garantint-ne el finançament com, per exemple, avenços tecnològics per a la cura de persones grans o persones amb discapacitat.

117: Nous sistemes de telecomunicacions com el Sistema de Transmissió de Dades amb llum visible (LIFI) i desenvolupament de la xarxa 5G per permetre l'accés a estàndards d'indústria 4.0 i la prestació de serveis en remot d'alt valor afegit, com ara enginyeria, consultoria, disseny o diagnòstic.

119: FatLab com a laboratoris tecnològics públics per al desenvolupament de cursos i tallers enfocats a les escoles per despertar vocacions STEM.

120: Estratègia de gamificació a través de videojocs educatius per a l'aprenentatge tecnològic dels més joves.

121: Formació contínua tecnològica de professionals.

122: Potenciació de la transferència de coneixement entre empreses i UIB.

123: Rellançament del Parc Bit com a pol d'atracció i dinamització dels sectors lligats a la innovació, apostant per la seva internacionalització.

124: Rebaixa dels costos per instal·lar-se o operar al Parc Bit per fer-lo més atractiu per a les empreses.

125: Desenvolupament i impuls dels centres Bit de Menorca i Eivissa.

126: Centre de Recerca Balear al Parc Bit.

127: Centre autonòmic de recerca en Intel·ligència Artificial (IA).

128: Col·laboració amb empreses internacionals al món de la innovació.

129: Permetre una promoció d'habitatges de lloguer a preu taxat al Parc Bit destinat a professionals i investigadors de les empreses del centre tecnològic.

131: Col·laboració amb l'Ajuntament de Palma en el desenvolupament del Districte Digital i d'Innovació a Nou Llevant, on tant empreses consolidades com emergents conformin un Hub per promoure la innovació i el desenvolupament tecnològic.

139: Simplificació i agilització dels tràmits i procediments per a l'impuls de projectes de transició energètica, per així facilitar la penetració de les energies renovables i la descarbonització i aconseguir que Balears sigui un pol d'atracció d'inversió privada verda en la lluita contra el canvi climàtic.

168: Creació d'una Conselleria del sector nàutic, ports, costes i litoral.

169: Defensa i foment de la nàutica com a sector econòmic estratègic per a Balears.

170: Reconeixement de l'activitat nàutica industrial com un sector plenament diferenciat, valorant-ne la importància dins el conjunt de l'economia balear.

171: Diàleg permanent amb les entitats del sector i inclusió dels seus representants a òrgans consultius i de gestió de ports i medi ambient.

172: Creació d'un marc jurídic per al sector nàutic sense excés de burocràcia, amb regles clares i que generi seguretat i confiança.

174: Elaboració d'un text refós de la Llei de ports i el seu desplegament reglamentari.

176: Posada en marxa d'un pla de Marines Seques.

177: Reclamació de la transferència de les instal·lacions dedicades a activitats nauticorecreatives ubicades als ports d'interès general al Govern.

195: Elaboració de la Llei d'Indústries Culturals per a la claredat normativa del sector i impuls de l'Institut d’Indústries Culturals.

196: Promoció a través de l'Institut d’Indústries Culturals de les diferents disciplines artístiques i culturals a les principals fires i esdeveniments internacionals i amb la seva presència a les fires turístiques internacionals.

197: Internacionalització de la producció cultural a través de sinergies amb el sector turístic, aprofitant l'oferta cultural com a atractiu per a un turisme de qualitat i l'èxit turístic per a la difusió de la producció del sector cultural.

198: Fira Internacional d'Art Contemporani a les Balears.

199: Desenvolupament de la Llei de Mecenatge Cultural per impulsar la participació social en la promoció i el patrocini de la cultura.

200: Nous espais per a la difusió de la producció cultural, facilitant l'accés dels ciutadans a la cultura, com a espais públics per a l'exposició de mostres i col·leccions nacionals i internacionals de prestigi reconegut, ampliant i potenciant la xarxa de biblioteques i arxius i els espais escènics.

201: Programació estable d'exposicions de prestigi internacional a la Llotja.

202: IBI reduït per a espais destinats a ús cultural.

203: Col·laboració juntament amb els consells insulars i els diferents teatres de Balears amb l'objectiu de potenciar en la programació la participació de projectes artístics de les companyies locals i d'obres de la tradició popular, sense detriment de la qualitat d'aquestes propostes teatrals.

204: Criteris tècnics i professionals de qualitat, mèrit i diversitat de l'oferta en la contractació de producció cultural.

205: Gestió dels equipaments escènics públics i privats de Balears mitjançant col·laboracions que incentivin la qualitat de la programació i la captació de nous espectadors, especialment entre la gent més jove.

206: Llei de Música com a marc normatiu per potenciar les orquestres, bandes i agrupacions locals, per així protegir la riquesa musical pròpia de Balears.

207: Internacionalització de l'Orquestra Simfònica de les Balears.

208: Promoció de les illes com a plató cinematogràfic obert al mercat internacional amb vista a estimular la divulgació del paisatge natural de l'arxipèlag i, a l'hora, donar suport al sector audiovisual balear.

209: La radiotelevisió pública IB3, a més d'oferir una informació independent, rigorosa i de proximitat, ha d'incidir en el paper de plataforma de difusió i suport al sector audiovisual mitjançant la producció audiovisual pròpia.

210: Desenvolupament de la Llei dArxius i Patrimoni Documental de Balears.

211: Recuperació de la fira d'artesania balear Baleart Born.

212: Suport a la investigació, la creació i la difusió de la cultura pròpia de les illes des de l'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB).

213: Reconeixement de la injustícia històrica de marginació i discriminació amb els descendents de jueus conversos de Mallorca, així com les seves importants aportacions a l'economia, la cultura i l'art, establiment del dia 6 de maig – aniversari de la Interlocutòria de Fe de 1691 – com a dia dedicat a la memòria dels descendents de jueus conversos de Mallorca, amb la celebració dactes institucionals de memòria i desgreuge i promoció de l'execució destudis que permetin conèixer, divulgar i conservar el llegat de la contribució d'aquest col·lectiu.

249: Creació d'un fons finalista per a inversions en cicle de l'aigua amb recursos procedents del cànon de sanejament, de la recaptació de l'impost turístic, les inversions de l'Estat i els Fons Europeus Next Generation EU.

298: Combatre la bretxa digital a l'accés, garantint l'atenció humana i personalitzada a tots els usuaris, especialment a la gent gran.

299: Desburocratització de les tasques dels professionals sanitaris perquè puguin dedicar el temps a una assistència més humana als usuaris del sistema.

426: Canvi de model de prevenció i atenció als serveis socials a través d'una nova llei, que posi al centre la persona, reconegui els seus drets i els garanteixi a través de serveis i suports centrats en ells amb els principals objectius de:

1. Clarificar les competències entre administracions i àrees parell, evitant buits i duplicitats.

2. Simplificar i desburocratitzar l'administració, especialment per a les persones en situació de vulnerabilitat.

3. Garantir una veritable atenció centrada a la persona.

4. Reforçar l'atenció i la prevenció des dels serveis comunitaris, que presten els ajuntaments, amb especial incidència en la infància i l'adolescència.

5. Aprofundir i desenvolupar el treball social comunitari.

6. Fer de la salut mental un eix transversal de la política social.

7. Reconéixer i garantir nous perfils professionals necessaris per a una correcta atenció i prevenció social.

8. Apostar per la promoció de l'autonomia personal en tots els sectors vulnerables, però especialment en l'àmbit de la dependència i la discapacitat.

9. Desenvolupar i apostar per serveis de suport a l'entorn de la persona.

10. Desenvolupar la concertació social.

11. Introduir criteris de revisió i de retorn social a tots els programes i serveis públics.

12. Fomentar una major col·laboració publicoprivada.

427: Adaptació dels Serveis Socials a les necessitats actuals fent-los més àgils i flexibles, facilitant tràmits administratius, oferint una atenció personalitzada, propera.

428: Concertació social dels programes i serveis pendents del seu desenvolupament o que siguin susceptibles de ser concertats.

429: Increment dels serveis i el nombre de places concertades amb entitats socials, millorant els recursos humans i materials i complint les ràtios d'atenció.

430: Implantació de la “targeta social”, que permeti conèixer al ciutadà en temps real les prestacions, assistències i ajuts socials de què és beneficiari i podent utilitzar-la per a qualsevol tràmit en l'àmbit dels serveis socials.

431: Posada en marxa de la Finestreta Única, amb un sistema integral de gestió de prestacions socials de qualsevol administració amb l'objectiu de garantir la realització dels tràmits administratius de manera personalitzada, ràpida i eficaç.

432: Implementació del Registre Unificat de Serveis Socials amb la participació de tots els àmbits administratius, mitjançant una història social i sanitària unificada i informatitzada per aconseguir una Administració diligent.

433: Crearem la història social i sanitària única i homologada per a totes les administracions i entitats acreditades.

434: Crearem un marc comú d'accés a les prestacions socials, simplificant els processos i els tràmits.

436: Millor coordinació i reforç de les prestacions socials de cadascun dels àmbits (estatal, autonòmic, insular i municipal) per garantir-ne la transparència, la complementarietat i potenciar-ne l'eficàcia.

439: Major dotació de professionals especialitzats i aposta per equips multidisciplinaris als centres de protecció i reforma de menors.

440: Posada en marxa de nous protocols de prevenció, detecció precoç i atenció de l'assetjament, maltractament, abús i qualsevol altra forma de violència als entorns dels menors.

441: Desenvolupament de serveis especialitzats d'atenció integral per a menors víctimes de violència sexual, garantint l'avaluació, el tractament psicològic i l'assessorament jurídic, i apostarem per la implementació del model “Casa dels Nens”, basat en l'atenció integral en un mateix espai.

442: Impuls a un nou model per a la prevenció i l'abordatge dels menors amb problemes greus de conducta, coordinant les diferents àrees implicades en aquest àmbit.

443: Priorització de l'acolliment familiar a l'institucional en el cas de menors que hagin de ser separats de les seves famílies sempre que les circumstàncies ho permetin.

444: Reforç dels programes de criança positiva i suport a la criança que ofereixin eines i acompanyament a les famílies per contribuir al benestar emocional dels menors i la detecció primerenca dels problemes de salut mental.

445: Lluita contra la violència a la infància i la violència fili parental.

446: Potenciació de programes de prevenció per evitar problemàtiques familiars que tinguin com a focus principal els menors i adolescents.

447: Posada en marxa de programes d'intervenció socioeducativa que permetin a menors en situació de risc o d'exclusió social continuar els estudis per al progrés social.

457: Reducció dels terminis d'espera i del compliment del termini màxim de 6 mesos en el procediment de valoració i reconeixement de la discapacitat.

459: Reforç, a través de concerts, de les activitats i el lleure adaptat, especialment en períodes no lectius, per avançar cap a la gratuïtat del servei.

460: Suport a les famílies de persones amb discapacitat augmentant la franja horària dels serveis de què disposen i creant programes específics de respir i places temporals per al descans dels cuidadors.

461: Sistemes de suport a les persones amb discapacitat per garantir la màxima autonomia possible en cada cas.

471: Humanització en l'atenció a la gent gran i protecció dels seus drets individuals.

473: Reforç de la figura del voluntariat en la gent gran per al seu envelliment actiu i perquè puguin oferir la seva experiència a la societat.

474: Posada en marxa de nous programes de formació, lleure i innovació i noves tecnologies per afavorir l'envelliment actiu, productiu i saludable.

475: Impuls als programes d'acompanyament per a l'orientació i la formació en l'ús de la telefonia mòbil, internet i altres noves tecnologies.

476: Compromís que tots els ciutadans que ho desitgin puguin fer els tràmits administratius que corresponguin de forma presencial.

477: Garantia els serveis financers que presten les oficines de Correus per a l'accés dels més grans de municipis que no disposen d'oficina bancària.

478: Reclamo al Govern les modificacions normatives per garantir que tots els consumidors, especialment les persones grans, tinguin accés fàcil, proper i amb atenció presencial per part de les entitats bancàries i financeres.

479: Defensa de les entitats de gent gran que fan possible el manteniment de l'autonomia personal del col·lectiu.

482: Millora de la revisió i els protocols d'atenció agilitzant-ne la tramitació i el funcionament per propiciar una resposta ràpida, reduint així mateix les llistes d'espera, tant les de valoració com les de concessió de l'ajut atorgat.

493: Realització en un únic acte administratiu la valoració del grau de dependència i l'elaboració del Pla Individual d'Atenció, que avui es fan en dos moments diferents, reduint així els terminis de resolució.

494: Elaboració d'anàlisis i diagnòstics socials previs i auditats que permetin conèixer quin és el punt real de partida.

495: Respecte a la llibertat individual i la consecució d'una plena autonomia personal a tots els nivells, per la qual cosa el dret a decidir correspondrà al destinatari.

497: Gestió eficient i coordinada de tots els ajuts, rendes i altres prestacions econòmiques de les administracions, garantint que arribin a totes les persones potencialment beneficiàries.

506: Sensibilització i prevenció contra els delictes d'odi i qualsevol discriminació per raó d'ideologia, religió, origen, ètnia, gènere, orientació sexual o discapacitat, davant l'augment de la comissió de delictes d'odi, amb greus conseqüències de vegades per a la integritat física o psíquica de les víctimes.

511: Coordinació entre les diferents administracions per a una gestió eficient, ordenada i humana de la immigració il·legal i contra les màfies.

512: Estudi de les causes de l'emigració juntament amb les administracions implicades, la Delegació de Govern, així com la situació social, política i econòmica als països d'origen i les fórmules que permetin actuar en origen.

513: Coordinació i treball conjunt entre les diferents administracions i ONG per aconseguir accions de cooperació més eficaces.

514: Estudi de la declaració de noves zones estratègiques de cooperació a què es puguin desplaçar voluntaris temporalment.

515: Elaboració d'un inventari d'equipament, tecnologia, aparells i mobiliari de baixa, però encara servible, i analitzarem els nous usos possibles, amb una atenció especial a les ONG que presten ajuda social i humanitària internacional.

517: Suport al teixit associatiu de les ONG per facilitar-los la tasca de difusió, sensibilització i solidaritat entre la població de les illes.

518: Treball i planificació conjunta i de manera coordinada amb les entitats del Tercer Sector, no tan sols a l'hora de planificar i elaborar plans d'actuació, sinó també i especialment, a l'hora de desenvolupar-los i gestionar els recursos.

524: Promoció de les aportacions a entitats del Tercer Sector Social, especialment amb l'aprovació de deduccions fiscals al tram autonòmic de lImpost de la Renda de les Persones Físiques (IRPF).

529: Reconeixement del voluntariat social, potenciant programes i projectes en què el treball del voluntariat sigui un factor fonamental.

530: Potenciació dels drets del voluntariat fomentant-ne la promoció i la participació ciutadana, difonent i reconeixent l'important paper de la seva acció solidària.

531: Avaluació de la implantació de la Llei 11/2019 de voluntariat, reforçant els aspectes necessaris, de la mà del sector, per adaptar-los a la realitat canviant de la nostra Comunitat.

532: Aposta per fomentar la formació del voluntariat, així com per la creació despais de trobada i intercanvi que facin possible la reflexió i el debat.

578: Sol·licitud al Govern de la millora de la indemnització per residència dels funcionaris de l'Administració General de l'Estat a les illes, que inclou les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat (FCSE) com a Policia Nacional i Guàrdia Civil, per garantir-los una insularitat digna que permeti cobrir les seves places i una presència policial adequada que respongui a les necessitats de Balears.

580: Escola Balear de Seguretat Pública descentralitzada per a la policia, bombers, protecció civil i emergències des de la qual potenciarem la formació contínua presencial i en línia per als cossos de seguretat pública.

581: Cobertura de totes les places de Policia Local, dotades pressupostàriament, mitjançant convenis de col·laboració amb el Govern.

582: Incorporació de joves a les plantilles de policia local per garantir un cos intergeneracional amb capacitat de resposta al conjunt de la població.

583: Incorporació del soldat professional al final de la seva vida militar a les plantilles de policia, valorant com a mèrit els seus anys de servei militar i establint per a la formació necessària convenis amb el Ministeri de Defensa.

584: Establiment de prefectures policials que desenvolupin la seva funció per objectius.

585: Integració de totes les dades necessàries per a la gestió policial o d'emergències.

586: Foment de processos selectius vinculats al Fons de Seguretat Pública.

587: Pla contra l'okupació il·legal d'habitatge que inclogui un protocol d'intervenció ràpida coordinat entre les diferents administracions per al desallotjament dels okupes i la recuperació de l'habitatge les primeres 24 hores.

588: Pla d'actuació contra les bandes juvenils coordinat entre les diferents administracions mitjançant programes de detecció i prevenció als centres educatius i formació dels cossos de seguretat per donar-los eines.

589: Coordinació de les tasques de policia administrativa com a activitats classificades, d'espectacles o plans d'autoprotecció, per evitar duplicitats i que les inspeccions només recaiguin contra qui pretengui fer les coses bé.

590: Millora de la coordinació de tots els serveis d'emergències perquè el 112 sigui un veritable centre integral d'emergències amb un criteri multiservei.

591: Major seguretat jurídica als treballadors del servei de Gestió d'Emergències (GEIBSAU) i la seva reconversió en una Agència d'Emergències.

592: Professionalització i homogeneïtzació dels diferents cossos de bombers i una legislació homogènia per a la prevenció, l'extinció d'incendis i el salvament.

593: Equip sanitari especial de rescat de muntanya per articular una resposta ràpida i de màximes garanties.

596: Suport tècnic i econòmic a les Agrupacions de Voluntaris de Protecció Civil.

597: Sol·licitud de recursos i mitjans permanents de la Unitat Militar de l'Exèrcit (UME) a les illes que permeti agilitzar el temps de resposta en emergències.

598: Estratègia de ciberseguretat mitjançant la gestió de riscos tecnològics i impulsar un observatori de ciberseguretat i certificació dels serveis.

599: Canal d'atenció a ciberincidents i consultes en matèria de ciberseguretat.

600: Prevenció, monitorització, detecció i resposta unificada a incidents, garantint la vigilància digital i l'automatització de plans de resposta.

601: Sensibilització, formació i foment en matèria de ciberseguretat i protecció de dades, mitjançant la difusió i alerta activa de ciberatacs.

602: Modernització de les administracions públiques mitjançant la seva digitalització i l'accessibilitat-365 sense perjudici de garantir que tots els ciutadans que ho desitgin puguin fer els tràmits administratius que corresponguin de forma presencial.

603: Simplificació de procediments administratius.

604: Innovació pública, entesa com a aplicació d'idees/pràctiques noves en àmbit de gestió pública, per assolir un servei eficient.

605: Clarificació i correcta dotació del repartiment de competències, evitant duplicitats i apostant per una administració descentralitzada, primer a través dels consells insulars i, després, dels ajuntaments, per a una gestió propera.

606: Reforma i actualització de les lleis de capitalitat de Palma i dEivissa.

607: Garanties que tots els ciutadans que ho desitgin puguin fer els tràmits administratius que corresponguin de forma presencial.

608: Establiment de l'obligació de cita prèvia per a l'atenció a l'administració només per a casos imprescindibles per a una atenció adequada al ciutadà.

609: Garantir l'atenció al públic en qualsevol de les dues llengües cooficials en funció de la llengua en què s'hagi dirigit el ciutadà i establir vies d'interlocució amb les diferents administracions públiques en anglès.

610: Reclamació al Govern d'una millora del sistema de finançament autonòmic per garantir els recursos necessaris per a la sostenibilitat dels serveis essencials i l'administració pública de les illes, sota els principis de solidaritat i cohesió i amb criteris que atenguin les necessitats de Balears:

1. Que tingui en compte el criteri poblacional. Tant l'augment sostingut de la població resident com l'existència d'una població flotant a la qual cal facilitar serveis públics.

2. Que tingui en compte la insularitat i la necessitat de garantir els diferents serveis a cada illa, cosa que inevitablement n'augmenta el cost.

3. Que tingui en compte el principi d'ordinalitat, per evitar que les Balears passi de ser la segona comunitat a l'hora d'aportar al sistema, a la novena a l'hora de rebre, malgrat les necessitats dels seus serveis públics.

4. Que respecti l'autonomia fiscal i tributària, per poder decidir les càrregues i els tipus impositius, com a clau d'una autonomia política efectiva.

611 Mecanismes de control dels resultats de la despesa pública, deixant d'utilitzar únicament la variable “augment de la despesa” com a mesura de millora dels serveis i les polítiques públiques, sinó la seva eficàcia i els objectius assolits.

612: Compliment dels objectius d'estabilitat pressupostària per a uns comptes públics sanejats, sense perjudici del pressupost dels serveis essencials.

613: Reforma fiscal dels impostos propis i cedits estimada en 200 milions per beneficiar rendes mitjanes i baixes per compensar la inflació.

614: Deflactació dels impostos a través de la racionalització de la política impositiva en ser necessari que els impostos prevegin la inflació.

615: Proporcionar trimestralment informació sobre l'execució dels plans de recuperació, transformació i resiliència associats a fons europeus.

616: Reducció del pes del deute sobre el PIB amb el doble objectiu de minimitzar els riscos que comporta a curt termini i estabilitzar els comptes públics a llarg termini.

617: Reclamar al Govern la millora de la indemnització per residència dels funcionaris de l'Administració General de l'Estat a les illes, per garantir-los una insularitat digna, tenint en compte la doble insularitat de Menorca i Eivissa i la triple de Formentera, d'acord amb el cost de la vida.

618: Modernització i actualització de la normativa de funció pública.

619: Foment de la configuració racional del govern autonòmic en tots els nivells de decisió, evitant-ne el sobredimensionament, actuant sota el principi de moderació en el nomenament d'alts càrrecs i assessors.

620: Preservació de la separació de l'activitat institucional i la de partit per part dels representants de les administracions, especialment en aquells casos en què es tracti de viatges finançats amb fons públics.

621: Compromís amb la màxima transparència possible, reforçant el procés de rendició de comptes de les diferents administracions, assegurant el dret d'accés a la informació i l'eficiència en l'ús dels recursos públics.

622: Exemplaritat com un dels principals eixos de la nostra acció de govern, sent aquesta un referent del desenvolupament de les nostres polítiques, marcades pels principis de transparència, eficiència i eficàcia.

623: Noves mesures, de manera transversal a tota l'acció de govern, per progressar en el camp del bon govern i l'administració responsable.

624: Màxima transparència en l'accés als càrrecs públics i al personal d'alta direcció, establint per a tots els llocs uns objectius clars i una rendició de comptes permanent.

625: Desenvolupament de l'accessibilitat de la informació pública, facilitant així el seu accés a totes les persones interessades.

626: Disseny de noves eines d'accés a la informació pública, que permetin l'accés a tots els perfils d'usuaris.

627: Augment de la informació a disposició dels ciutadans, intensificant així el compromís del nou Govern amb la transparència.

628: Coordinació de l'elaboració i l'execució del pressupost amb els plans i programes estratègics i l'avaluació de les polítiques públiques.

629: Potenciació dels mecanismes de transparència i govern obert en l'àmbit economicofinancer, facilitant l'accés obert a la informació detallada de la programació i l'aplicació dels recursos públics.

630: Impuls a la publicitat de lactivitat estadística, eficaç i accessible, així com la seva millor adequació a la demanda dels seus usuaris, com a vehicle per al coneixement de la realitat demogràfica, social, econòmica i mediambiental de les Illes Balears.

631: Aprovació, difusió i aplicació de guies de bones pràctiques en matèria de contractació pública, execució pressupostària i desenvolupament de plans i programes estratègics.